Ik wil niet bevallen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaala, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh dat is wel grappig, die had ik al gezien en opgeslagen, 2 dagen terug :)

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Klinkt als een conflict tussen het ziekenhuis (of wellicht alleen de telefoniste?) en het NHS. Als het ziekenhuis een NHS ziekenhuis is, dan hebben ze zich aan de regels te houden zoals die door het NHS zijn bepaald.

Ik weet op zich weinig van hoe zaken in de UK ervoor staan, maar ik weet wel dat jij hier niet het slachtoffer van mag zijn. Met de telefoniste zou ik niet meer communiceren tenzij strikt noodzakelijk.

En daar komt nog bij: Een UK paspoort dient om aan te tonen dat je de UK nationaliteit hebt. Om aan te tonen dat je een EU-nationaliteit hebt, is een EU-paspoort afdoende. Ik denk dat je een telefoonmiep hebt getroffen die wat zaken door elkaar haalt en denkt dat ze het allemaal zo goed weet.

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik zou de ambassade ook bellen.

4. Veratje

Veratje Actief lid

29 aug 2012
    228
    1
    0
    ik zou een ander ziekenhuis zoeken,

5. Bri

Bri Niet meer actief

Als je weer zo raar te woord wordt gestaan, vraag om de manager van diegene. Is het een manager, vraag dan om zijn/haar leidinggevende. Net zolang tot je zo hoog in de boom zit dat iemand je wel gewoon gaat helpen.
    En vraag aan diegene wat voor document je moet laten zien om gewoon te krijgen waar je recht op hebt. (misschien moet je je man dit laten doen, die blijft er misschien wat rustiger onder dan een hoogzwangere vrouw)

Ambassade: geen idee of die iets voor je willen doen, maar zolang jij de NL nationaliteit hebt, zou je wel aanspraak op advies en bijstand kunnen maken.

Kan de NHS niet op schrift stellen wat ze jou hebben verteld? En daarin heel erg duidelijk en helder de zin dat jouw medische kosten door hen gedekt worden. Dan kun je die meenemen naar het zkh.

Balen joh, hier zit je niet op te wachten. Ik hoop dat het gauw goed komt. En anders zou ik desnoods toch overstappen naar een ander zkh. Deze lui gun je je klandizie niet...

6. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Hoi!

Ik heb zelf ook een tijdlang in de UK gewoond en weet hoe strak ze kunnen zijn met dit soort dingen... Als je je NI hebt, ben je toch officieel inwoner van de EU? En wat voor paspoort heb je? Want dat geeft natuurlijk onomstotelijk bewijs dat je een EU-burger bent. Anders zou ik de NHS bellen, die vervolgens contact op kunnen nemen met het ziekenhuis, je GP zou anders ook nog kunnen bellen? Ze maken er wel lekker jouw probleem zo van, als ze jou vertellen dat je gelijk hebt, maar dan niet even zelf contact opnemen met het ziekenhuis.

Heel veel succes! Wees er gewoon gerust op dat ze je echt niks kunnen maken en ze gaan je er heus niet lastig mee vallen tijdens de bevalling! Dat gaat allemaal op papier daarna en dit win je echt wel! Je bent gewoon ingeschreven bij de NHS, hebt een NI en waarschijnlijk een EU-paspoort? Geen zorgen om maken! Gewoon na de bevalling even rustig om de tafel met een rechtsadviseur, daar zijn er genoeg van in de UK ;)

Succes!

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mail terug gehad van haar.

[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif] [/FONT][/FONT]
    [FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]My email dated 4 February fully explained to you the reason why documentation needed to be provided. I will re forward this email to you.[/FONT][/FONT]
    [FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]At NO time have I EVER said you are not entitled to give birth. [/FONT][/FONT]
    [FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]Hospital requirements are totally different to GP’s.[/FONT][/FONT]
    [FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]

Ik had het helemaal niet over GP's en die info had het ook niet over GP's..Ze blijft dus zeggen dat het incorrecte info is en dat ze alleen die documenten wilt (UK paspoort of VISA etc) dus daar heb ik ook niets aan. En als ze die gezien heeft kan ze, volgens haar, nog steeds zeggen dat ze me niet gratis wilt helpen.
    [/FONT]
    [/FONT]

8. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Over welke documentation heeft ze het dan? je hebt wel een brief met je NI number erop vermeld toch? die kreeg ik iig wel bij het job centre. kan je die niet opsturen? en wat is de nationaliteit op je paspoort? anders stuur je daar ook een kopie van mee... vind t een raar gedoe van hun kant hoor!

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Alles opgestuurd, nationaliteit is Nederlands. Heb ook al een kopie daarvan meegestuurd maar nee. National insurance number is niet geldig volgens haar.

Heb net een ander ziekenhuis opgebeld om te vragen of ik daar terecht kan onder de NHS (dus free care) en ze zei dat ze geen problemen zag.

10. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Nou overstappen meid, zou ik zeggen! Zal je wellicht een hoop rust geven, weg bij dat rare ziekenhuis! En ze kunnen je echt niet laten betalen als je daar niet bevalt. Vind het heel rot voor je dat je op deze manier je laatste loodjes af moet leggen! wanneer is je uitgerekende datum? heel veel succes!!!

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    27 maart, nu kreeg ik van haar een email terug dat, en plots zei ze dat ik heb toegegeven hier niet te wonen?! En dat ze me niet gratis wilt helpen omdat ik niet werk maar benefits krijg (dit heeft een rede maar oke, maakt niet uit)

Ik schrijf nu terug dat het me spijt dat ik haar lastig gevallen hebt, maar dat ik niet wens om daar te bevallen of wat dan ook.

12. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Groot gelijk, gewoon afkappen dat mens! als je benefits hebt maakt dat toch niet uit? dan heb je toch nog recht op NHS of niet? en waarom zou je NHS krijgen als je daar niet echt woont? gewoon lekker ergens anders heen en dat mens in d'r sop gaar laten koken denk ik dan maar... Misschien heeft ze een keer een fout gemaakt met een buitenlandse patient en is ze nu heel voorzichtig, maar ze zou je nu niet zo in de stress moeten laten zitten! 27 maart is al snel! hoop dat je gewoon een fijne bevalling hebt in een ander ziekenhuis! laat je even weten hoe het afgelopen is? succes meid!

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je hebt juist recht op NHS met benefits, omdat je 9 van de 10 keer een operatie etc niet met benefits kan betalen..ik bel nu met m'n GP om doorverwezen te worden naar t andere ziekenhuis, maar dat moet dmv m'n vk en zij is er weer eens niet..dus als ik nu begin met bevallen moet ik alsnog naar dat "fijne" ziekenhuis..Die me dan rustig een rekening onder m'n neus duwen

Had trouwens ook ergens vernomen dat ziekenhuizen je gewoon mogen weigeren voor free care, zelfs als je een UK national bent?

14. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Oh daar heb ik nog nooit van gehoord? lijkt me toch raar... ze krijgen toch gewoon door de NHS betaald?
    hopen dat je vk snel bereikbaar is!

15. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Gewoon naar een ander ziekenhuis rijden terwijl je aan t bevallen bent dan mogen ze je ook niet weigeren! Zelfs thuis bevallingen moet er een midwife komen van nhs!

16. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb idd contact gehad met de GP en die zeiden dat als ik aan het bevallen ben dat ik dan gewoon lekker naar mijn eigen gekozen ziekenhuis moet gaan :)

17. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Hoi Kaala, wat grappig, ik kwam je op een Engels forum tegen en nu hier ook :) Ik woon zelf ook in Engeland en ben nu 18 weken zwanger. Gelukkig woon ik intussen 3 jaar aantoonbaar in Engeland ivm werk dus heb gelukkig niet hetzelfde probleem.

Hoop dat alles goed gaat met je bevalling! Heb je het allemaal nog kunnen regelen? Jammer dat het allemaal zo moeilijk moet gaan!

18. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Daar zat ik ook net aan te denken... Ik weet niet hoeveel ziekenhuizen er in jouw omgeving zijn, maar als dit ziekenhuis zo moeilijk blijft doen, zou ik een andere zoeken hoor.
    Je hoort je nu helemaal niet druk te hoeven maken over dit soort zaken! :(

19. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Wat een takketeef zeg van dat ziekenhuis. Ik hoop dat je nu een beetje rust hebt en lekker naar je eigen gekozen ziekenhuis kan gaan.

Deel Deze Pagina