Hallo dames, Ik ben nu 7 weken in verwachting van onze tweede slruit. Nu.valt mij al op dat mijn broeken bijna niet meer dichtgaan en vind t al een zwangerschapsbuikje worden. Kan het zijn zo snel omdat t een tweede is?. Groetjes
Ik denk dat het echt per persoon en per zwangerschap verschilt en ook van je postuur. Ik ben voor de derde keer in vier jaar zwanger en pas in het laatste trimester kwam er bij mij een buikje
Ik denk dat dit je darmen zijn. Je baarmoeder groeit natuurlijk en alles in je buik zoekt een nieuwe plek. Je baarmoeder zit tot een week of 12(?)achter het schaambot, dus het is niet de baby die je ziet. Of het sneller gaat bij n tweede, geen idee. Verschilt per persoon denk ik
Ik herken het wel hoor, ook zwanger van de tweede, morgen 9 weken en al sinds week 5 ben ik aan de zwangerschapsbroeken. Het kan inderdaad nog niet je baarmoeder zijn maar dan zijn kennelijk je darmen meer opgezet?
Ja hoor. Hier ook met 7 wk positiebroek aan en nu met 12 wk ziet iedereen t al!!! en ik voel mn baarmoeder ook al goed. EN de baby voel k ook!!
Ik herken het ook! In week 4 was mn buik al veranderd qua vorm (maar zag alleen ik, omgeving niet), in week 5 zat m'n knoop enorm in de weg en dus maar snel zwangerschapsbroeken gaan dragen. En dat terwijl mijn eerste zwangerschap helaas niet voldragen was... Je hoort het iig vaak bij een 2e.
Hier zwanger vd vierde. Bij de tweede en derde pas met 6 maanden een buikje. Nooit super groot en dag na de bevalling weer als nieuw. Nu met 8 weken al broeken die niet lekker zaten. In vorige zwangerschappen nooit boven maat 34 uitgekomen, maar zal nu wel moeten geloven aan positiebroeken denk ik haha
Mijn darmen zijn in ieder geval enorm aan,het vervelen haha. Daarnaast word dit ons tweede wonder maar is het wel mijn vijfde zwangerschap. Ik probeer zolang mogelijk mijn huidige broeken aan te trekken ook al betwijfel ik of dat nog lang mee zal gaan haha.
Hier ook al vanaf ongeveer week 8 zwangerschapsbroeken. Vond mijn broeken echt niet meer lekker zitten, dus heb voor comfort gekozen Dat het buikje sneller gaat merk ik ook, voelde de baby ook al met 12 weken.
Een buik(je) krijg je bij een 2e (en daarop volgende) baby inderdaad sneller. Ik hoefde bij onze eerste ook pas heel laat echt een positiebroek aan, terwijl dat nu rond 18 weken echt al nodig was. Heb tussen week 15 en 20 een fikse groei van mijn buik gehad (zo erg dat ik er van schrok) en dat is tussen 20 en 25 nog even lekker doorgegaan (in vergelijking met mijn eerste zwangerschap). Mijn buik zit vrijwel overal in de weg... Hoop serieus niet dat hij de laatste 10 à 12 weken nóg weer zo erg gaat groeien. Heb echt een "plofpens".