ik wil niet meer gaan werken dan dat ik nu doe!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vrouwpoohbeer, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Tja..ik moet straks na de geboorte van mijn kindje maar liefst 36 uur blijhven werken, omdat mijn Lief in de schuldsanering zit en ik nog in mijn voormalige e3chtelijke woning zit die ik niet aan de straatstenen kwijtraak. Ik zou ook graag maar 3 dagen werken, maar dat zit er ook niet in.

Als jij graag thuisblijft bij je kind moet je dat natuurlijk doen. Maar ik heb er wel moeite mee als je dat dan gaat afwentelen op de maatschappij. Je bent een zelfstandige vrouw of niet, toch? Bovendien stikt het inderdaad van de regels en wordt je straks toch gedwongen te gaan solliciteren. Want bijstand is er (gelukkig) alleen voor mensen die op dat moment niet rond kunnen komen en ook geen werk kunnen vinden. En dat is en blijft belangrijk.

Wellicht zou je kunnen kijken naar thuiswerk. Er is zeker wel dergelijk werk te vinden, waarbij je je eigen tijden bepaalt en dus gewoon thuis kunt zijn met de kleine. Denk aan telefonische dienstverlening. En zo zijn er vast nog wel meer alternatieven.

2. gemke

gemke Niet meer actief

ik heb toen ik er alleen voor kwam te staan met mijn dochter (toen nog baby) 5 jaar vrijstelling gekregen (zat aan de soos)
    dit werd echter opgeheven toen ze 4 jaar was in 2004 vanaf toen moest ik serieus gaan zoeken naar werk deed ik dat niet kon ik bye bye zeggen tegen mijn uitkering
    voor zover ik weet is die vrijstelling niet terug gekomen sinds 2004 dus ben bang dat je aan het kortste eind trekt en gewoon moet gaan werken als je het niet red kwa centen
    de meeste gemeentes werken tegenwoordig met een jobfirst programma
    wat inhoud dat je ingeschreven moet staan bij het cwi en elke baan die ze je aanbieden je ook aan moet nemen doe je dat niet dan kan je ook fluiten naar de centen
    dus je zal aan de bak moeten denk ik hoor

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Eerlijk gezegd ben ik het wel eens met (sommige) reacties hiervoor.

Maargoed, dat vroeg je natuurlijk niet.

ALS je al in aanmerking komt voor een uitkering denk ik ook het snelst aan een bijstandsuitkering. Desondanks; mijn schoonmoeder heeft een bijstandsuitkering en puur en alleen omdat ze niet kán werken.

Dus hoe je het ook gaat wenden of keren; je hebt nu al een baan en ik ben bang voor jou dat je maar twee keuzes hebt; 1) meer uren gaan werken in je huidige functie (ondanks dat je dit niet wilt) of 2) een andere baan zoeken die meer betaald (of optie 3) het winnende lot in de loterij kopen ;)).

Ik werk trouwens ook 36 uur in 4 dagen hoor, bevalt mij prima! :)

Succes!

4. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    @ts: sorry meid ik moet de anderen gelijk geven. Iedereen wil wel graag bij hun kindje zijn. Als je dan niet uitkomt met geld dan zul je toch echt meer moeten gaan werken. Uitkering trekken vind ik voor mensen die om een of andere reden niet kunnen werken. Niet voor degenen die er geen zin in hebben, dan kan iedereen wel thuis blijven ;)

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb 11 maanden met isa thuis doorgebracht en ik wil nog meer thuis doorbrengen, denk alle moeders wel, maar nu redden we het financieel helemaal niet meer.

je kan toch parttime werken, dan zie je je kleintje meer. zoals marijke het zegt vraag het anders even na.

6. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dames, ik moet wel zeggen dat ik vind dat we ons moeten richten op de vraag en niet of het moreel gezien goed is.. Zo voorkomen we een discussies en krijgt vrouwpoohbeer antwoord op haar vraag. Uiteraard ( voor diegene die dat willen) kan iemand dit als topic apart openen en daar de discussie vervolgen)

Vrouwpoohbeer, ik zou contact opnemen met de gemeente waar je woont en daar navragen waar je met dit soort vragen terecht kan en welke wetten/regels er gelden. Heel veel succes!

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    *Je wil staat achter de deur* zeiden mijn ouders altijd als ik iets wilde wat niet redelijk was ;).

Werken hoort erbij, als je een gezin hebt heb je geld nodig en als je geld nodig hebt moet je werken, zo is het leven.

Ik ben dan blij dat ze wat strenger zijn gewoorden met het uitdelen van uitkeringen en dat ze niet meer als warme broodjes worden uitgedeeld.

Als je al een uitkering krijgt zal dat nog steeds geen vet pot zijn (niet de 750euro waar je het over hebt) en buiten dat zullen ze je verplichten tot solliciteren ed. Echt ze zullen je niet met rust laten zolang je die uitkering hebt dus tjha of je dan echt kan genieten van je kindje?

Ik denk dat je meer van je kindje kan genieten als je 3 volle dagen werkt (24uur) en je kindje naar een goede opvang gaat, zo kan je alsnog 4 dagen heerlijk genieten van je kindje. Daarbij komt dat geld uit geven wat je zelf verdient hebt veeeeel fijner is dan geld wat je (onterecht) krijgt.

Daarbij komt dat ik het ook voor een kindje gezond vind om sociaal te zijn met andere kindjes en daar is een creche/gastouder natuurlijk ideaal voor.

Ik zou echt goed bij jezelf nagaan of je wel echt wil teren op de staat en dus op het geld waar andere hard voor werken, of je daar wel echt gelukkig van denkt te worden...

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    750 euro is een hoop geld, is dat allemaal studiefinanciering of zijn dat ook andere fondsen? (ik kreeg namelijk behoorlijk wat minder en mijn man ook, die zelfs een aanvullende beurs had ivm een laag inkomen van zijn ouders.)

je studiefinanciering stopt, mag ik aannemen dat je dan afgestudeert bent? of dat je stopt met studeren? je zou de tijd die je voor je studie nodig had kunnen gebruiken om extra te gaan werken, die tijd had je voorheen tenslotte ook niet met je kindje, dus dan zou er niks veranderen.

is een avondbaan niet een optie? je kindje ligt dan vaak al op bed en die mist jou dan niet en toch verdien je wat bij. wellicht dat je vriend of iemand anders dan kan oppassen?

thuiswerk is ook een mogelijkheid. dat kun je net zo plannen als je zelf wilt, dus om de slaapjes van de kleine heen.

verder zou je bijstand kunnen aanvragen, maar daar zijn inderdaad eisen en regels aan verbonden. alleen maar geld ontvangen, zonder een goede reden (en thuis willen zijn met je kindje is voor de overheid bij mijn weten geen goede reden) is in dit land voor zover ik weet geen optie, maar ik kan het mis hebben uiteraard.

mss zou je eens met je vriend om de tafel kunnen of hij niet kan bijspringen in de vorm van alimentatie?

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ben het eerste jaar dat Alyna geboren was ook thuis geweest bij haar.
    Op zich heerlijk, maar voelde me er ook niet altijd even lekker bij.Zelfs al was ik wel op zoek, want ze laten je niet met rust als je een uitkering krijgt.Zeker tegen het einde van dat jaar kreeg ik gedachten als 'andere mensen werken ook gewoon voor hun geld' en 'het is eigenlijk tot niet fair dat ik geld krijg terwijl ik er niks voor doe'.
    Dus toen ben ik echt heel actief op zoek gegaan naar werk.Werk nu 12 uur per week en (hopelijk) binnenkort 20.Dat zou dan 5 voormiddagen per week zijn.
    Ik mis haar ook wel op het werk, maar weet dat ze het bij papa of oma heel erg leuk heeft, dus hou me daar aan vast.Het is ook goed voor haar als ze niet CONSTANT bij mij is, volgens mij.Beetje afwisseling.
    En dat loonbriefje met MIJN naam erop is zoooo lekker. :D

Kijk anders of thuiswerk niks voor jou is!
    Ik snap dat gevoel van bij je kindje te willen zijn echt zooo goed!
    Maar de wereld werkt nou eenmaal zo;voor je centjes moet je werken.
    En als je een uitkering krijgt slaan ze je dood met vacatures, controles, enz...
    En als het ze niet zint wordt je er gewoon afgegooid en heb je niks meer.

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb een goede oplossing. Als iedereen in Nederland nou gewoon lekker gaat werken voor zijn/haar geld hoeven we ook niet meer zoveel belasting te betalen en kunnen we allemaal wat uurtjes meer thuis zijn. Dus begin bij jezelf zou ik zeggen...

Ik kan hier echt geen begrip voor hebben, sorry

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geweldig!

12. Angel1980

Ik denk dat vrouwpoohbeer ook geen begrip verwacht, maar een antwoord op haar vraag... :(

Toevallig dat ik jou stukje heb gequote Beatrice, niks persoonlijks, maar dit geld voor iedereen die met ongeveer dezelfde reactie. Nogmaals, ik heb al eerder gereageerd, laten we ons vooral niet bemoeien met de vraag of het wel/niet goed of vrouwpoohbeer minder wil werken, maar laten gewoon antwoord geven op haar vraag en dat is of het kan ja of de nee! En niks mis mee om een discussie te voeren, maar open dan een nieuw topic met deze stelling!

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Tja Angel ik vind het prima maar het is wel een beetje naief van de ts om te denken dat hier geen discussie over komt. Het is toch een beetje apart... Iedereen hier heeft waarschijnlijk de wens om meer thuis te zijn bij haar zoon of dochter. Als we alleen deze instelling zouden hebben kunnen we een gezonde economie voor de komende 100 jaar op onze buik schrijven. Daarmee verpest je het dan ook weer voor je kinderen enz enz. Maar ik hou er over op. Voor de ts: geen idee, zoek een baan waar je meer geld verdient!

14. Alita

Alita Niet meer actief

Nu eens van de andere kant....

Ik ben de hele dag thuis, ben namelijk afgekeurd en vindt dit niet altijd even leuk. Mede door reacties van mensen, wat je hoort er echt niet bij hoor als je niet werkt!
    Zeker is het fijn thuis zijn maar andere mensen brengen hun kindje naar iemand en schakelen even af, dit kun je niet als je 24 uur voor je kind zorgt!
    Het is ergens jammer dat je er niet meer voor "kunt" kiezen om thuis te blijven want ik vraag me af hoe je dan kunt rondkomen van je geld.
    Deze tijd zal iedereen moeten werken want je kunt niet anders.
    Het is ook goed dat je niet zomaar overal een uitkering kunt krijgen, ik merk zelf dat het moeilijk is tegenwoordig om gehandicapt te zijn omdat anderen het hebben verpest door zogenaamd iets te hebben.
    Het lijkt mij heerlijk om na een dag werken thuis te komen en je kindje in de ogen kunt aankijken, dat jij je eigen geld hebt verdient!
    Maar ergens vindt ik wel dat je zelf de keuze moet kunnen hebben of je thuisblijft of werkt maar helaas gaat dit tegenwoordig niet meer.
    Het is gewoon een beetje dubbel, iedereen moet hier zelf in kunnen kiezen maar eigenlijk heb je helemaal geen keuze!!

En sorry dat jullie voor mij moeten betalen aangezien IK een uitkering ontvang......... haha

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    cindy, dan heb je het wel over een heel andere uitkering vind ik. niet kunnen en niet willen werken zijn twee verschillende dingen, twee verschillende uitkeringen en twee verschillende premies die we betalen. thuis blijven moet inderdaad een eigen keuze zijn, maar als je volledig gezond bent, moet je ook beseffen dat je dan een andere manier van geld binnen krijgen moet bedenken. men kan niet thuis blijven op de belastingcenten van een ander, omdat iemand dat nou eenmaal leuker vind. ?

in jouw geval is het heel iets anders. je wilt wel werken, maar kan het niet. mijn belastingcenten zie ik graag gaan naar mensen als jij om een inkomen te verzorgen. sterker nog, dat inkomen zou in mijn ogen hoger mogen zijn, want dat is vaak geen vetpot.

vind het echt een heel ander iets.

16. Alita

Alita Niet meer actief

is ook iets anders......

17. Angel1980

Ik ben niet naïef, maar ik zou het zo fijn vinden als we niet met z'n alle ( in dit geval) ongevraagd onze mening geven. Dat zijn twee losstaande aspecten. De vraagstelling is duidelijk en vervolgens gaat iedereen vertellen wat zij ervan vind.

Ook nu ga je verder op een onderwerp wat volgens mij nog steeds niet ter discussie staat. Althans, voor mijn niet. En dat heeft dus niet met naïviteit te maken, maar met slecht lezen wat de vraag is van diegene die de topic opent. En natuurlijk mag er over gesproken, maar ik vind dat het niet onder dit topic valt.

Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel...

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Cindy ik vind niet dat jij excuses moet maken...

Studiefinanciering wordt ook betaald uit belastingcenten. Als de moraal zo gaat worden dan komt het natuurlijk nooit meer goed met de economie.

Angel, ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar ik ga niet naar je "luisteren". Ik vind dat mensen wel hun mening mogen geven, al is dat meestal niet wat je horen wilt.

19. Angel1980

Absoluut, daar heb je volkomen gelijk in! Jij mag uiteraard je mening geven. Alleen gaat het in dit geval niet om wat wij vinden van het feit of je wel of niet meer dan 15 uur moet werken, maar of het mogelijk is en wat ze daarvoor zou kunnen doen!

Wat ik vervelend vind is als iemand een topic opent met een duidelijke vraagstelling, dat men afwijkt en vervolgens (op kritische manier) 3 pagina's vol schrijft over wat men vind kunnen en niet vind kunnen.. En dat staat los van meningen uiten enz.. Tuurlijk, ook daar zijn we voor, maar niet in dit geval. Ik denk niet dat vouwpoohbeer hier op zat te wachten. Als jij een topic opent met de vraag of iemand je wilt adviseren hoe je bijvoorbeeld flesvoeding moet bereiden, dan wil je ook niet mensen die je gaan vertellen dat beter borstvoeding moet gaan gegeven, toch? Tenminste, ik wel.

Maar, niet geheel onbelangrijk, ook ik verval nu in gedrag waar ik over klaag, dus ik ga stoppen met deze discussie. Ik ga wel een nieuw topic openen in de lounge waar we hier verder over kunnen praten en discussiëren, want blijkbaar is het wel iets wat vele van ons bezig houd. Ik nodig iedereen uit om daar verder te komen praten ( mits je het wil uiteraard)

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Verhuis naar Duitsland. Ik zit de hele dag thuis en ik krijg er nog geld voor ook

Deel Deze Pagina