Even m'n hart luchten hoor! Op 14 aug heb ik m'n tp gehad. De eerste wachtweek ging wel oke, maar nu de 2e week word ik gek! Mijn gyn heeft gezegd dat ik pas 29 aug mag testen (2 weken na tp), omdat de test dan betrouwbaar is aangezien ik tm 20 aug pregnyl heb gebruikt. 29 aug gaan we ook op vakantie dus het is wel heel romantisch om daar positief te testen, maar ik wil het nu weten!! Sinds zondagavond ben ik ook grieperig. Iemand in mijn omgeving zegt dat dat ook een teken van zwangerschap kan zijn doordat je weerstand lager is. Of heb ik gewoon pech en lig ik hartje zomer te hoesten en proesten op bed? A.s. zaterdag is het 2 weken na de punctie. Ik had soort van met mezelf afgesproken dat als ik dit weekend niet ongesteld word dat ik dan een beetje hoop mag gaan hebben. Maar ik kan het toch niet laten op alle signalen te letten. Maar ja, dat is nu ook een beetje vertekend door de 'griep' denk ik. Ik had altijd een hekel aan testen: elke keer negatieve test is depri makend. Dan wachten op ongi, maar nu weet ik niet of ik dat kan/wel. Mijn borsten lijken iets groter, met name voller en sinds vandaag zie ik duidelijk blauwe vaattekening (nooit eerder opgevallen). Tepels zijn bij aanraking iets gevoelig, maar niet de hele tijd. Af en toe ongi pijn in buik. Soms steken helemaal onderin m'n buik of bij m'n lies. Niet extra plassen (urine ruikt wel vreemd). Ik weet dat het nog maar 3 dagen sinds m'n laatste shot pregnyl is en dat symptomen die op evt zwangerschap duiden ook kunnen betekenen dat je ongesteld wordt (na 38 cycli weet je dat wel), maar het lijkt wel anders. Maar misschien zit dat in m'n hoofd en praat ik mezelf dat aan... Wie herkent dit? Wat denken jullie?
Hoi, Sorry ik heb (nog) geen ervaring! Kan alleen maar zeggen wacht gewoon rustig af tot de testdatum want misschien test je anders negatief omdat je dan te vroeg test en dan ben je weer teleurgesteld... Probeer me een beetje in te leven en heb ook vaak de hoop gehad zwanger te zijn maar bij mezelf merk ik dat je vooral signalen gaat zoeken...aan de andere kant weet ik zelf niet hoe het is om zwanger te zijn (helaas).. Wij beginnen pas 27 augustus aan de MMM.. Succes meid, ik duim voor een positieve test maar wacht nog even geduldig!
Hey Juudje, Rete-irritant he?! Ik heb de 18e een tp gehad. Helaas heb ik nu last van het overstimulatiesyndroom maar ben bang dat ik het ook ga krijgen volgende week. Ik weet nog van de vorige keer (die helaas mislukt is, ook geen tp) dat ik 1,5 week later na de pregnyl nog misselijk was, echt vervelend. Je kan gewoon echt niet van lichaam op aan en daar hou ik niet van Het klinkt wel positief allemaal. Mijn schoonzus had 12 dagen na tp al positief getest dus het kan wel. Heb je er 1 of 2 teruggeplaatst gekregen? Succes met wachten en ik hoop op een hele mooie uitslag...
3 dagen na je laatste pregnyl?... Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb zo vaak gedacht dat ik zwanger was! Je moet echt nog even geduld oefenen, minimaal nog een dag of 5, maar misschien zelfs meer. Pfff, moeilijk he! Sterkte! PS. ik zeg niet dat je niet zwanger bent hoor! Ik had ook 9 dagen na TP een positieve test. Maar in jouw geval zegt het niets, geeft het geen zekerheid, vanwege de pregnyl...
@sunshine81: bij mijn zijn 2 embryo's teruggeplaatst. Dat gebeurt in principe niet bij de 1e tp (in 'onze' kliniek), maar er waren slechts 2 goede embryo's en 1 twijfelgeval, die niet goed genoeg was voor tp. Om niet het risico te lopen dat het andere mooie embryo het invriezen niet overleeft, hebben we iom de gyn besloten om de 2 mooie emmy's terug te plaatsen. Ik hoop voor jou (ook) op een positieve test!! Helaas heb ik het "ik word ongesteld"-symptoom gehad: gisteravond kon ik slecht in slaap komen en vannacht paar keer wakker (of kwam het door mr. snurk naast me?...). . So sad.....
lieve meid, wat is dat wachten K*T, he?! Ik heb lang moeten wachten tot de behandeling eindelijk kon starten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er alleen geen last van had na de TP. Ik kon ein-de-lijk ''dromen'' van zwanger zijn en ergens vond ik het lekker om even in een soort ''niemandsland'' te zijn waarin zwanger-zijn nog nooit zo dichtbij was; ik vond het ergens lekker om even te mogen dromen ipv zeker te weten dat ik toch niet zwanger kan raken (want mijn man is onvruchtbaar). Dit heeft mij erg geholpen om het wachten na de TP ook als ''prettiger'' te ervaren. Misschien geldt dat niet voor jou, maar ik wilde het je even laten weten omdat het mij opvalt dat de meeste meiden het wachten na TP heel moeilijk vinden. sterkte!
Bij Megan had ik totaal geen duidelijke symptomen maar dat kwam ook doordat ik overstimulatie had en daardoor ook al buikpijn. Op een morgen zei mijn man: je borsten zijn groter......Ik heb toen 13dgn na de punctie de eerste test gedaan en die was duidelijk positief. Bij Suzannah voelde ik me helemaal niet zwanger terwijl ik dit dus duidelijk wel was. Bij haar heb ik 14dgn na de pregnyl de eerste test gedaan, dit was 8dgn na de TP en toen had ik een heel licht maar duidelijk streepje. De wachtweken zijn echt heel erg en duren veel te lang! Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel een positieve test mag hebben!
Lieve allemaal, het wachten is voorbij... Helaas ben ik gister ongesteld geworden! We zijn intens verdrietig... Morgen wel op vakantie, zonder zwangerschapstest helaas. We hebben geen cryo's, dis het hele circus gaat weer van voren af aan beginnen. Komt bij dat mijn man nu ziek is (buikgriep?) incl koorts/verhoging (max gemeten temp 38,2), wat waarschijnlijk betekent dat de hele procedure pas over 3 maanden kan beginnen. Bedankt voor het mee wachten, ik had liever beter nieuws gebracht... Hoop heel erg mee voor jullie. Ik ga nu eerst vakantie 'vieren'.