Koorts en antibiotica kuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by Molensteen, Jan 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Ik had gisterenavond 38,7 en vanochtend 38,1 en nu net 37,5
    Heb vanochtend van de huisarts een antibiotica kuur gekregen en dan zou donderdag de koorts weg moeten zijn anders vrijdag terug naar huisarts.

Maar nu is die al weg
    Zou ik er alsnog aan gaan beginnen?

2. mamalap

mamalap Niet meer actief

Waar heb je de antibiotica kuur voor gekregen? Want die krijg je alleen bij een bacteriële ontsteking ergens in het lichaam.

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Heel verhaal

Flinke hoestbuien kortademigheid, dus puffer en codeine gehad.
    Maar de huisarts zei dat met de antibiotica kuur donderdag de koorts weg moest zijn. Er werd iets van geratel gehoord maar geen longontsteking oid.
    Dus ja wat doe ik? Als ik vanavond weer koorts heb dan nemen?

4. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    Gewoon beginnen straks ga je weerkwakkelen

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ik zou even terug bellen en overleggen.
    Ze kunnen in het bloed de ontstekingswaarden zien, maar ook of het bacteriële afkomst is.
    Hebben ze vorig jaar bij mij ook gedaan voor het eerst met een keelontsteking en net na eisprong door ovulatie inductie.

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Bloed is getest en was helemaal goed.
    Ik heb met de assistent gesproken en ze zegt als je vanavond of morgenvroeg weer koorts hebt starten. Komt het pas donderdag opzetten dan weer bellen.

7. mamalap

mamalap Niet meer actief

Dan zou ik het ook niet gebruiken als de bloedwaardes goed waren.
    Ik vind het wel apart dat ze jou dan zomaar antibiotica meegeven, ze hebben tegenwoordig vrij conservertief beleid :( Maar dat kan aan mij liggen, hun zijn tenslotte arts.

8. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

Aug 31, 2015
    364
    47
    28
    Female
    Antibiotica is een aanslag op je algehele gezondheid, dus als er geen noodsituatie (ernstige longontsteking) is zou ik het niet nemen. Je darmen raken van slag, je weerstand krijgt een tik en je bouwt resistentie op wat betekent dat als je volgende keer misschien echt een noodsituatie hebt de ab niet meer goed aanslaat. Het feit dat je lichaam koorts aanmaakt is een gezonde reactie van je lijf om op natuurlijke manier de ziekteverwekker aan te pakken. Sommige artsen delen antibiotica kuren uit of het snoepjes zijn, andere zijn wat terughoudender (en terecht).

Share This Page