Welke striae creme en vanaf wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloemetje26, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetje26

Bloemetje26 Actief lid

14 mei 2015
    133
    12
    18
    Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of jullie tijdens de zwangerschap striae crème hebben gebruikt en zo ja welke?

Wanneer zijn jullie begonnen met smeren en heeft het geholpen?

Bedankt voor de reacties alvast! :)

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Ik smeer mij in met bio olie. Werkt voor geen meter :p Is toch afhankelijk hoe je bindweefsel is. Bij de een komt het nou eenmaal de ander niet.

3. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik heb bij beide zwangerschappen niks gebruikt en geen streepje te bekennen. Ik geloof niet in die dingen want striae is erfelijk bepaald . Mijn ma had het niet dus ik ook niet.. Maar als je toch wilt smeren hoef je echt geen dure dingen te kopen ;)

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Smeren werkt niet tegen striae, dat zit veel dieper dan de crème kan komen.

Ik heb wel een tijdje gesmeerd met bio-oil of de Etos crème uit de blije doos. Maar meer omdat m'n buik strak stond en dat voelde niet zo lekker.
    Ik heb ook geen striae gekregen. Hoop er nu ook weer voor gespaard te blijven ;)

5. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Ik gebruik babyolie van de zwitsal (advies van de vk, omdat ik tegen de striae crèmes niet tegen kan)
    Het helpt wel iets maar niet echt veel hoor. Maar vind het lekker ruiken dus het is niet erg ;)

6. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb olie van het kruitvat en een creme van de etos. Ik heb geen striae, maar denk niet dat dit komt door het smeren. Het smeren is vooral prettig omdst je huid zo strak gaat staan. En het is gewoon een heel fijn gevoel :)

7. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Ik smeer wel maar niet om de strepen maar meer omdat de baby je handen kan voelen..
    Drink voldoende dat kan iets helpen maar voor de rest een kwestie van het lot

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zweer bij de zwangerschapsbalsem van bepanthen. Duur maar wel fijn.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik geloof ook niet in het smeren tegen striae, want het gaat om je bindweefsel en dat smeer je niet in ;) Maar erfelijkheid? Geen idee. Mijn moeder en oma hadden allebei geen enkel streepje en ik zit totaal onder haha. Mijn buik groeide in 1 week dik 10cm in omtrek en dat kon mijn huid gewoon niet aan.

10. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Hier de weleda Zwangerschaps olie gebruikt maar striemen voorkom je niet helaas.... Komt door het bindweefsel. Qua erfelijke bepaling mijn moeder had niks en ik wel gelukkig niet heel veel. Ik smeer omdat mijn huid strak staat en jeukt.

11. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik ben vanaf de dag dat ik het wist meteen gaan smeren 2x per dag met collistar anti-strechmarks Cream, wel iets duurder maar heel fijn en die heel lang met een pot. Eerste zwschap vrij van striemen en tot nu toe ook niks:D

12. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik gebruik biologische amandelolie en smeer die 2x per week ongeveer. Weet niet of het werkt maar baat het niet dan schaadt het niet.

13. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik geloof ook niet dat smeren striae kan voorkomen. Maar ik smeer vooral omdat ik anders een droge huid heb.

Ik smeer met huidolie van Kneip en heb nu ook een tubetje van Etos buikbalsem staan. Die vind ik ook wel prettig.

14. Watermann

Watermann Niet meer actief

Ik smeer 2x per dag mama olie van de Kruidvat. De dijen heb ik niet ingesmeerd en daar krijg ik nu juist een paar strepen:(

15. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ben ook benieuwd wanneer zijn jullie begonnen? Dacht om nu al te beginnen misschien te vroeg is? Ben bijna 4 weken

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Striae kan je niet tegen gaan!
    Dus als je daarvoor allerlei smeerseltjes aanschaft is het alleen maar zonder van je geld!

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dit dus.
    bij de oudste ben ik gaan smeren toen mijn buik begon te groeien.
    ik kreeg ze evengoed hoor.
    het enige waar het wel tegen hielp is dat het geen pijn deed als er 1 in schoot.
    en droge trekkerige huid

18. dolliej

dolliej Fanatiek lid

24 mrt 2015
    1.683
    1
    0
    Ik heb hele zware striae van mijn vorige zwangerschap waar ik enorme dikke buik had had toen gesmeerd van zwitsal, vanuit de apotheker huismerk kruitvat en kon het niet tegenhouden volgens arts is me huid gescheurd door de te dikke buik, gebruik nu cocoabutter stick van de bodyshop en ben daar dus heel tevreden van. Vergeet niet ook jou zij en borsten intesmeren 😉

19. dolliej

dolliej Fanatiek lid

24 mrt 2015
    1.683
    1
    0
    Idd alsk die cocoabutter smeer doen de stiemen veel minder pijn maar je kan het idd noet tegen gaan. Enkel goed verzorgen

20. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Ik gebruik zwangerschapsolie van de tuinen. Nu 36 weken zwanger en nog geen striae! Geen idee of dat het wondermiddel is, maar ik ben heel tevreden haha.

Deel Deze Pagina