Onze dochter is de laatste tijd heel erg geïnteresseerd in de wc. Ze doet ze deur open om evente kijken zegt een paar keer 'oooh en aaah' en gaat weer weg. Nu lees ik via google verschillende verhalen over zindelijk worden en de 'beste tijd'. Het potje stond beter omschreven, omdat kinderen daar gee hulp bij nodig hebben en dus kunnen gaan wanneer ze willen, zonder evt hulp. Maar is het dan niet zo dat ze twee stappen moeten maken eerst wennen aan het potje, erna aan de wc? Omdat dl elke keer de wc vol enthousiasme bezoekt, zit ik erover te twijfelen een wc verkleiner en opstapkrukje te kopen om alvast te oefenen. Ben eigenlijk bang dat het te overhaast is en dat heg averechts gaat werken. Wat zijn jullie ervaringen of tips?
Ik lees even mee. Bij ons duurt het nog wel even Maar in mijn ogen zou ik het ook logischer vinden om een wc-verkleiner te kopen ipv een potje.. Dat scheelt inderdaad weer een stap. Maar misschien zie ik (we) dat verkeerd..
Nog (lang ) geen ervaring maar wellicht iets om naast elkaar te gebruiken? Dus wcverkleiner en opstapje en ook een potje neerzetten? Zoveel mogelijk aanwennen voor de wc maar dat ook het potje beschikbaar is? Als ik nu nadenk over hoe ik het zou aanpakken zou ik zoiets gaan doen (denk ik...)
Wij zijn begonnen met het potje, zoon poepte altijd na het avond eten dus dan zette wij hem op het potje. Boekje lezen,TV kijken, hij zat er rustig een kwartier op en poepte dan ondertussen Nu gaat hij al een hele tijd op de wc, als hij het aangeeft tenminste haha. Hij zit dan gewoon op de wc, zonder verkleiner ofzo
Onze oudste ging op zowel potje als wc, net wat hij wou en wat uitkwam. Onze jongste, nog lang niet zindelijk overigens, wou eerst wel op het potje, maar nu echt niet meer. Hij zit liever op de wc. Het is dus ook kind afhankelijk. En helpen moet je de eerste tijd toch vaak wel, dus ik vind het niet erg.
Wij zijn begonnen met de wc, maar dat was geen succes. Ook niet met zitverkleiner. Potje vindt ze helemaal fijn. Idd denk ik ook omdat ze dit grotendeels zelf kan. Soms kijk ik even niet en dan zit ze er al op. Vaste momenten op de dag (voor het slapengaan en bij het aankleden s ochtends) gaat ze wel naar de wc. Ook maken we haar nu nog wakker als wij naar bed gaan. Dan ook op de wc.
Ik weet niet of je daauir kunt afleiden dat ze er klaar voor zijn. Dl staat al 1,5 jaar oooh en aaah bij de wc, maar bleek vooral de wc door te willen trekken En al het wc papier eraf te halen. En de kraan open te draaien. Alles behalve zelf plassen, eigenlijk! Dus wij oefenen nu beetje met potje (is wat minder entertaining/doelgerichter).
Hier tegelijk met op het potje ook de wc geleerd. Liep door elkaar, want ergens anders is niet altijd een potje. Zoon gaat meestal naar de wc, maar als hij bijv buiten in het zwembadje speelt staat het potje buiten. Mijn zoon is wel al 3, dus die kan zelf de wc op en af.
Ik had gelezen dat als je een potje neer zet bij de wc je tegelijk kunt gaan.ze gaan dan vaker proberen en wennen ze. Vaak geven ze zelf wel aan wanneer ze groot genoeg zijn voor de andere stap of je zet zoals genoemd beide neer.
Jaylin gebruikt beide Thuis vaak t potje omdat dat even makkelijker is want dat kan ze zelf regelen Maar als we ergens anders zijn gaat ze gewoon op d'r wc