Urineverlies tijdens paardrijden.

Discussion in 'Na de bevalling' started by LauraFay, Apr 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LauraFay

LauraFay Actief lid

May 12, 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik ben ong. 8 weken geleden bevallen van een enorme knappe dochter. Enorm...ze was namelijk zowat 11 pond. Logisch dat mijn lichaam een klap gehad heeft. Ik had tijdens mijn zwangerschap al wat last van urine verlies. Ben dus altijd druk bezig geweest met bekken bodemspieren trainen. Ook na mijn bevalling. Het gaat redelijk goed, verlies alleen nog maar bij het niesen wat urine. Nu ben ik langzaam aan ook weer begonnen met paardrijden. Maar nu is het urineverlies heel erg. Als ik draaf gutst het eruit. Een always super maandverband houd het niet. Is dit normaal? Nu weet ik niet wat ik moet. Flink oefeningen blijven doen en het een tijdje aankijken (hoe lang?) of moet ik direct aan de bel trekken? Ben heel erg bang dat het zo erg is dat ik weer onder het mes moet. Is misschien onzin, aangezien het verder goed gaat. Ook met fitnessen heb ik geen last van urineverlies. Wie herkent dit en wie kan me helpen?

2. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Heb hier ook last van gehad. Misschien iets langer wachten met rijden en je lichaam wat meer de tijd geven zich te herstellen. Mijn dochter was ook behoorlijk aan de maat voor de eerste en ik had het gevoel van onder veel groter te zijn. Heb heel lang een inlegkruisje ingehad en nu gebeurt het incidenteel nog dat ik wat verlies. Met rijden moest mijn paard wel gecontroleerde bewegingen maken zodat ik er grip op had, een rodeosessie of schrikreacties resulteerde bij mij ook in doorlekken.
    Zou het nog even aankijken en doorblijven gaan met je oefeningen. Als het echt niet verbeterd zou ik het vooleggen bij je dokter/verloskundige, maar vind persoonlijk dat 8 weken daarvoor nog te vroeg is (kijkend naar hoe lang is zelf nog last heb gehad).

3. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Ik zou contact opnemen met ene goede bekkenfysio om je te helpen met dit vervelende probleem.
    Verder staat er minstens 6 weken voor, voordat je weer uberhaupt op ene paard mag klimmen na je bevalling. Zo te horne heb jij het aardig taai gehad (poeh, 11 pond... vond mijn 9-ponder al flink!) en ik zou m'n lijf dus (behoorlijk) wat extra tijd gunnen. Je lijf geeft bovendien ook duidelijk aan niet klaar te zijn voor die belasting nu, dus even niet rijden, denk ik?
    Is balen, snap ik. Ik wilde ook graag weer aan de gang, maar vanwege bekkenklachten kan ik nu pas weer een beetje beginnen. Het is niet anders!
    Maar ik zou echt een bekkenfysio opzoeken als ik jou was. Daar kun je zo heen, hoeft niet eerst langs de dokter.

4. LauraFay

LauraFay Actief lid

May 12, 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Bedankt voor de tip. Ga ik doen. Paardrijden doe ik toch stiekum nog. Maar heel even. Mijn paard loopt nogal onstuimig, (Jong en lag stilgestaan) Gister een kwartiertje gereden hard aan de controle gewerkt. Dan gaat het echt beter, ik merkte duidelijk verschil. Maar doe rustig aan, rij dus maar kort en ong. 2x per week. Bel morgen ook de fysio even.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja herkenbaar. Ik had het bij het hardlopen.

Op een gegeven moment werd het minder en later stopte het.

Misschien toch even geduld hebben.

6. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Oja heeel herkenbaar!!

In november vorig jaar reed ik nog met dikke maandverband!! Echt geen fijn gevoel!
    En nou rijd ik zonder inleg kruisje! Moet er alleen wel om denken om van te voren nog even naar de wc te gaan.
    Dus met een half volle /volle blaas moet ik niet gaan rijden!

Het gaat dus echt steeds beter!

Share This Page