Hey dames! A.s vrijdag moet ik weer voor controle naar de gyn. Ze gaan me dan ook inplannen om te worden ingeleid. Hopelijk is dat echt niet nodig. Het liefst wil ik dat de bevalling helemaal op de natuurlijke manier gaat. Ik wil zo graag ervaren hoe het is. Is dat raar? Als de bevalling toch op gang moet worden gebracht dan heb ik geen keus. En tuurlijk wil ik niets liever dan ons kleintje in mijn armen hebben. Maar het is gewoon een gevoel. Snappen jullie het een beetje? Liefs
Ja ken dat gevoel zeker. Ik stond gepland om ingeleid te worden op 21 juni 2010. Dus ik baalde daar wel een beetje van. Dat was op vrijdag 18 juni 2010 dat ik die afspraak maakte met de vk. Het weekend verwachte ik echt niet dat opeens de bevalling zou beginnen. Maar toch.. de nacht van zondag 20 juni op maandag 21 juni begonnen de weeën en de 21ste ben ik bevallen van mijn dochter. Hopelijk komt het nog vanzelf op gang bij jou. Ik begrijp het gevoel dat je liever de natuur z'n werk laat doen zeker, dat gevoel had ik ook. Maar ja, je kunt de natuur niet dwingen en je kindje moet er toch een keer uit
Ik heb dat nu ook hoor. Vorige keer moest ik ingeleid worden, en ik hoop zo dat ik het nu op de natuurlijke manier mag ervaren. Lees ik nou goed dat er op je banner staat 41 weken en 8 dagen zwanger of heb ik een bril nodig? Edit: Oh zie nu je onderschrift
Hee, ik herken wel wat je zegt ja. Ik wil dol graag dat mijn kindje komt, en het liefst op de natuurlijke manier thuis. Maarja volgende week ben ik 42 weken dus dan zal inleiden toch een feit gaan worden. Ik moet morgen met 41 weken weer naar de VK, ben benieuwd of zij nog actie wil ondernemen. Waarschijnlijk moet ik vrijdag dan naar het ZH voor een overtijdscontrole. Ben erg benieuwd hoe en wat. Maar ja wat ook voor jou geldt, ons kindje komt eraan!!! Probeer daar maar aan te denken, wie weet is het helemaal niet nodig. Sterkte nog!
Heel herkenbaar! Ik zag er ook enorm tegenop om ingeleid te worden. Ik wilde dat mijn lichaam en de kleine het zelf zouden aangeven. Vk heeft een paar keer gestript zonder resultaat. Toen toch een afspraak gemaakt voor controle in het zh. De ochtend van de afspraak kwam het gelukkig vanzelf op gang. ik was toen 41+3 Suces en ik hoop voor je dat het vanzelf op gang komt!
Hi dames, Ik ben zelf ingeleid met 41+5 en ik was dolblij. Tuurlijk wilde ik ook dat het allemaal vanzelf op gang zou komen, maar ik wilde die baby er ook wel uit hebben zo onderhand. Verder weet ik eigenlijk niet of en hoe ingeleid zijn verschilt van het natuurlijke gebeuren, maar ik was erg blij met hoe mijn bevalling verliep. Zonder noemenswaardige toestanden is mijn zoon in 6 uur geboren. Dus ik zou niet te veel hangen aan het natuurlijke, just a piece of advice.
hier het om gekeerde.onze zoon was er helemaal klaar voor maar halver wege de bevalling stopte mijn lichaam er mee en moest ik wel worden in geleid
Ik kan me het helemaal voorstellen!! Ik had het ook. Ik zou 27 sept ingeleid worden. Toen ik daar s'morgens kwam en eerst aan het CTG werd gelegd waren er hele duidelijke weeen te zien, alleen voelde ik ze niet zo. Toen ze gingen kijken of ik met gel ingeleid moest worden bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben, ze hebben toen de vliezen gebroken en 3,5 uur later is onze zoon geboren. s'Nachts was het dus al wel wat begonnen, ik had wel last van mijn rug maar had dit niet als weeen ervaren. Ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen. Ik was zo zenuwachtig dat ik de nacht ervoor vanaf 3 uur aan het overgeven ben geweest. Ik hoop dat je eerder gaat bevallen!
Bij Mini ben ik ook ingeleid met 41+6 en ik kan niet zeggen dat ik er tegenop zag of dat ik het een nare ervaring vond. Want ik was helemaal klaar met de zwangerschap en bovendien, achteraf gezien denk ik dat er geen Mini was geweest als ik niet op dat moment ingeleid werd. Mijn lichaam gaf namelijk nul aanstalten tot bevallen maar ik had bijna geen vruchtwater meer dus het had niet een dag langer moeten duren. Ik begrijp wel dat je bepaalde verwachtingen hebt en dat het even doorbijten is als / dat het vaak anders loopt dan je zou willen, maar uiteindelijk is het ook een afwegen van eventuele risico's. Inleiden gebeurt niet zomaar.... Sterkte!
Ik zou ingeleid worden op donderdagochtend met 41 wk 5 dagen. Zag er erg tegenop, al die toestanden, dus dat snap ik heel goed. Gelukkig: in de nacht van woe op do om 3.30u diende mijn zoontje zich opeens nog spontaan aan, en 1,5 uur later lag hij op mijn buik! Dus een krap uurtje voor ik naar het ziekenhuis moest voor de inleiding. Niet wanhopen, dus! Veel succes!
Ik weet precies hoe je je voelt, mij hebben ze ook al aantal keer gezegd me in te leiden omdat ik niet over tijd mag lopen. Zit daar echt tegen op maar er zit niks anders op denk ik, morgen heb ik de eerste afspraak met de gyn.loog maar wilde het ook zo graag gewoon natuurlijk laten gebeuren.....