Hoi meiden, morgenochtend word ik in het ziekenhuis verwacht voor inleiding. Ik heb 1 cm ontsluiting, en gel is nodig. Maar nu was ik m'n tas aan het inpakken en ik vind het zó moeilijk wat mee te nemen van kleding! Volgens de papieren moet ik er rekening mee houden, dat ze de ene dag 'gellen' en de dag erna pas het infuus met weeenopwekkers geven. Maar wat doe je op zo'n dag? En wat voor kleding heb je aan (van ondergoed tot bovenkleding- hoeveel heb je nodig) ? Ik kan me er écht niets bij voorstellen eigenlijk... dus hoe deden jullie dat en hoe ging het bij jullie? groetjes Athina
Ik kan je denk ik niet heel veel helpen, want bij mij werkte die gel zo goed dat ik een kwartier later weeen kreeg en dus gelijk op de verloskamer ben gebleven en in bevallingstenu ging Maar ik zou lekker zittend ondergoed meenemen en een broek die lekker zit maar waar je wel mee over de gang kan wandelen. Heel veel succes morgen!
Ow Athina, spannend zeg! Ik moet me morgenochtend ook melden om 06.00 uur maar heb nog geen enkele mm ontsluiting, ik lees even mee.......vroeg me het ook af! Ben je ook zo nerveus, bij mij kwam het vrij onverwacht.....
ik had wel verwacht dat ik een datum mee zou krijgen voor inleiding, toen ik vandaag bij de gyn was... maar dat dat mórgen al zou zijn, daar schrok ik wel even van! Hoewel ik er wel aan toe ben en erop hoopte enerzijds Jij moet vroeg zeg! Dan kun je misschien nog wel een infuus krijgen die dag als het mee zit? Ik hoef 'pas' tussen 8 en half 9 te melden... dus verwacht niet te veel. Hoewel ik ook wel steeds positieve verhalen hoor van meiden die met de gel al weeen kregen... maar toch...
Ook ik wist dat ik werd ingeleid.....i.v.m. mijn hoge bloeddruk, maar dat de gyn inderdaad zou zeggen dat het morgen al was Precies hetzelfde verhaal dus eigenlijk (wat dat betreft!) Ik krijg eerst een CTG, dan de gel, en dan wachten weer met CTG......Ik kreeg te horen dat ik een tas moest pakken voor ongeveer 3 dagen....want zolang zou het wel eens kunnen duren......Dus ik neem inderdaad mijn huispak maar mee......en wat gewone pyama's.....genoeg ondergoed voor een week ofzo (ivm met lekprobleempjes enzo...)
Ik heb geen idee hoe het is om met gel op te wekken maar wil je heel veel succes wensen en een goed bevalling. Hoop dat het lekker vlot verloopt en je niet de hele dag op vanalles hoeft te wachten. Duim voor je mee dat de gel morgen snel zijn werk gaat doen.
hihi, ik heb het zelfde, maar ben na 4 onderbroeken gestopt dacht dat het zo overdreven zou zijn anders... maar jij neemt dus ook behoorlijk wat spullen mee... Vandaar dat ik het ik het hier dus maar vroeg.
Wat je eventueel ook kunt doen is een tas maken voor 2 of 3 dagen en dan reserve spullen in een andere tas in de auto leggen zodat als je meer nodig hebt je man zo de spullen uit de auto kan halen. Dan heb je niet overdreven veel om mee te zeulen maar je hebt wel genoeg spulletjes bij je.
Ik zou maar genoeg reservekleding meenemen (pyjama badjas e.d.) want het kan goed dat je veel vaker geld moet krijgen dan 1 keer. Ik heb 4 keer gel in 2 dagen gehad en had toen pas 2 cm ontsluiting. als je 2 cm breken ze meestal je vliezen en sluiten ze je aan op het infuus.... en dan.... gaat het hard.
Ik had nog helemaal geen ontsluiting, maar na de gel had ik binnen 10 minuten weeën, dus het kan snel gaan. Ik heb zolang mijn vliezen nog niet waren gebroken lekker in een joggingbroek met trui gelopen en pas toen ze mijn vliezen gingen breken heb ik mijn bevalshirt aangedaan.
Bij mijn zoontje heb ik er 2 dagen over gedaan. Ik had een weekendtas vol kleding (de zuster vroeg zich al af hoelang ik ging blijven , maar achteraf toch alles nodig gehad) En een laptopje mee, beetje wandelen (was mooi weer) kopje koffie drinken in het restaurant, ja dat was het wel zo ongeveer. De tweede dag kreeg ik gelijk na de gel weeenactiviteit. De bmm was nog volledig gesloten. Bij mijn dochter had ik 'al' 1,5 cm ontsluiting en ben ik gelijk op de gel begonnen. Bij beide geen weeenopwekkers nodig gehad, al werd het me bij mn dochter wel 'opgedrongen' aangezien ze wilden dat ik binnen kantoortijd beviel . Gelukkig was het mn tweede zullen we maar zeggen.. Succes morgen en laat het lekker op je af komen!
Ik wist niet eens dat als ze gel bij een vrouw inbrengen dat je gelijk moest blijven...hoorde weleens dat sommige vrouwen naar huis gaan en het dan moeten aankijken