Jaaah ik ook! Vond het waanzinnig om mee te maken, lang niet zo pijnlijk als ik had verwacht (pijnloos naar 10 cm ontsluiting, had amper beseft dat het was begonnen) en verdorie wat was ik onder de indruk van de kracht van mijn lichaam! Enne die beloning he, die op je buik gelegd wordt.. geniet ik nog dagelijks van Aanvulling: de knip en bijbehorende hechtingen mogen ze wel houden de volgende keer trouwens
Haha ik had het precies andersom! Toen ik net bevallen was had ik zo'n medelijden met zwangere vrouwen om me heen, omdat ik het leed al achter de rug had en zij het nog moesten ondergaan En nu mag ik zelf weer bijna Hopelijk kijk ik op de tweede bevalling net zo positief terug als ik hier lees
Pff na de 1e zei ik nooit weer,maar goed zie hier.Sta op knappen,maar ik hoop zo dat ik nu ook een "magische"bevalling mag hebben...
Ja hoor, hier ook. En dan te bedenken dat ik 2 dagen "bezig" ben geweest, pijnlijke rugweeën had, en een manuele placentaverwijdering.... en ik vond mijn bevalling geweldig! Zo bijzonder!!!! Natuurlijk is het moment dat het kindje op je buik wordt gelegd het meest bijzonder, en denk je tijdens de weeën dat je dood gaat, toch heb ik liever een bevalling dan een zwangerschap. Die zwangerschap... dat vond ik pas een ellende, misselijk, migraine, darmkrampen, maagkramp, niet kunnen slapen, continue harde buiken, amper nog kunnen lopen, en dat 9 maanden lang. Nee hoor, ik beval 10x liever! Mijn bevalling is de meest bijzondere en mooie ervaring uit mijn leven geweest en ik hoop dat de komende bevalling net zo mooi wordt!
ikke ook!! vond t beide keren echt geweldig~!! eerste x was met knip en pomp, maar dat was ik snel weer kwijt. De spanning en de weg naar het eindelijk op je buik krijgen van je kindje, ja wauw, misschien is dat wel verslavend. haha
Ik herken het heel erg hoor! Zo bijzonder, een bevalling. Hoe pijnlijk ik de weeën ook vond, ik geloof dat ik de bevalling toch wel als mooiste moment van de zwangerschap kan aanwijzen! Zou het zo vaker doen!
Ow wat hoop ik dat ik dat na de tweede bevalling ook zeg De eerste vond ik zo overdonderend en heftig! Hoewel ik er niet naar uit kijk, ben ik wel benieuwd of ik dat een tweede keer anders ga ervaren.
de zwangerschap en bevalling kunnen me gestolen worden... maar dat moment dat dat kleine wondertje bij je word gelegt... dat is zoooooooooo bijzonder... ik wil nog een keer... enne.. ach, die bevalling doen we dan ook wel weer... gaan gewoon voor de herkansing... en een volgende keer graag thuis en ja... dan die zwangerschap toch ook maar.. die eerste blupjes voelen.. de eerste trapjes... die gekneusde ribben vergeten we maar ff... dus kom maar op...
Ik had (en heb) dat ook! Na de bevalling van Eva, omdat we na een paar pittige uurtjes (ging wel snel) zo'n mooi kindje hadden gekregen! Voor zoiets wilde ik wel vaker bevallen! De bevalling was Lisa was echt een eitje, ik stond met 4cm nog Eva's tas in te pakken en haar uit te zwaaien, een half uur later was de verloskundige er en 2,5 uur later was Lisa er al. Het heeft helemaal geen pijn gedaan, op het laatst werd het uiteraard wel zwaarder, maar het ging zo lekker! We hebben het grotendeels met z'n tweetjes gedaan, terwijl de verloskundige beneden op de bank zat met de kraamhulp, dat was echt fantastisch. Mocht ik nog een keer bevallen, doe mij dan nog maar zo'n bevalling!
de eerste echt niet en zag ook op tegen de bevalling. maar aan de andere kant verheugde ik me nu op een "goede bevalling". Dat het gewoon zou gaan zoals ik wilde (thuis, en grote zus die thuis kwam kijken) De tweede: nou ik sta niet te springen om ooit nog te bevallen, maar kijk er wel goed op terug. Maar het was me toch allemaal net iets te heftig hoor!!
Ik ook! Ik vond het zo'n bijzonder moment! Ik zie het echt als een geschenk om het weer te mogen doen. Helaas gooit onze kleine meid mogelijk roet in het eten. Ze ligt nl nog in stuit..... De kans op een KS is dus wel hoger. We houden het bij 2 kindjes, dus dit voelt een beetje als een laatste kans... Ik hoop zo dat ze draait en dat ik er weer voor mag gaan!
Dat gevoel had ik na m'n eerste nou ook. Ik vond het prachtig! de tweede bevalling verliep alleen zó anders... ik bleef maar op zoek gaan naar herkenningspunten uit de eerste bevalling en vond die niet. Om eerlijk te zijn was mijn gedachte na de tweede: wat ben ík blij dat ik dit nooit meer hoef te doen! (gezin is compleet voor ons.) Dat gevoel is nu wel weg, maar zo mooi als de eerste keer vond ik het eerlijk gezegd niet...
Herkenbaar! Ik heb 2 keer een hele makkelijke, maar hele mooie bevalling gehad. Ik zou zo nog een keer willen, maar mijn vriend wil echtechtecht geen kinderen meer (terwijl ik er 't liefst 5 zou willen ). Ik denk er stiekem wel eens over na om draagmoeder ofzo te worden, om alles nog een keer te kunnen beleven en om zo iemand anders te kunnen helpen, maar ik denk dat ik nooit "mijn kind" af zou kunnen staan.
Ik vond de bevalling ook super! Gelukkig willen we nog een kindje dus mag het nog een keer beleven. Echt, vooral toen hij echt geboren werd, eruit glibberde en op mijn buik werd gelegd, mooiste moment van mn leven. had dan ook een makkelijke bevalling van 7 uur zonder complicaties
Wahaaaa!!! Jullie mogen die van mij wel doen....zullen we een afspraakje plannen voor over zo;n 6 weken?
ik vond mijn bevalling ook een super ervaring, denk er nog vaak aan terug. Het was een bevalling van 4 uurtjes, en heb haar zelf op mn borst gelegd de pijnbestrijding was ook erg lekker haha!
Hier ook een super bevalling gehad! Het begon met gebroken vliezen en binnen 5,5 uur lag ons dochtertje (nu bijna 3 weken) op mijn borst. Geen complicaties en geen pijnbestrijding gehad. De weeën kwamen direct op gang en ik had binnen 1,5 uur al persdrang. Toen ging de verloskundige de ontsluiting checken en was het al 10 cm! Na 1 uur persen, met hulp van een klein knipje (niks van gevoeld) werd de kleine geboren. Ik gun elke vrouw zo'n fijne en mooie bevalling toe!
Al waren de bevallingen nu niet echt gemakkelijk toch wil ik het nog een keer meemaken...maar of dat ooit gaat gebeuren weet ik nog niet! Het is ook gewoon het mooiste wat er bestaat!