Volle maan? Wat heeft dat met bevallen te maken? Of heb ik iets belangrijkst gemist. Ik kan me niet voorstellen dat de maan invloed heeft op mijn meisje. Ze is veel te eigenwijs...
Er wordt gezegd door sommigen die op de verloskamers werken dat met volle maan het altijd veel drukker is met bevallingen. Dit zou iets te maken hebben met de grotere zwaartekracht op de aarde met volle maan geloof ik. Het is wel onderzocht maar er zijn verder ook geen bewijzen voor hoor Volgens het bakerpraatje zou je met volle maan in je bed naar de maan moeten staren, en dan zouden de weeen snel beginnen
haha, nou ik ben bang dat onze baby scheit aan de maan heeft! Gut wat verveel ik me..... Wat doe je nou nog die laatste weken he?
Haha dat denk ik hier ook, als ze 13 weken weeen en harde buiken kan doorstaan dan zal de maan het hem echt niet doen Ik kijk films of series en als het niet te warm is om naar buiten te gaan doe ik wel eens wat wandelen om maar in beweging te blijven (hierdoor ben ik mijn slijmprop in delen verloren), een dutje als ik zin heb en anders een beetje op zp rondhangen, wat opruimen ed. Vanavond is het koopavond in de stad dus doen we even een rondje stad denk ik, lekker ijsje eten en winkels kijken. Misschien nog iets scoren in de uitverkoop
Tja, ik kan niet zo makkelijk de deur meer uit. Een stuk lopen is best zwaar aan het worden. En ik heb er een van bijna 3 en een van bijna anderhalf hier lopen. Die moet ik overal mee naartoe sjouwen. Misschien dat ik vanavond naar de kapper ga, als de kids in bed liggen. Manlief moet toch klussen, dus die kan wel even opletten. Wie weet vind ik hier ook wel wat in de uitverkoop. Dat is zo'n slecht idee nog niet! Bedankt.
En, heb je nog iets in de uitverkoop kunnen scoren? En even naar de kapper geweest? Zou eigenlijk ook nog naar de kapper willen voor de bevalling voor mijn pony maar ik kan het niet meer opbrengen, heb echt geen zin meer! Gistermiddag is mijn vk langsgeweest en ben weer helemaal goedgekeurd. Ook heeft ze me uitgelegd wat me te gebeuren staat als ik overtijd kom te lopen. Op de uitgerekende datum (as vrijdag) moet ik de verloskamers bellen en langskomen voor een volledige controle. Als alles goed is mag ik weer naar huis. Dan 2 dagen later op zondag weer hetzelfde verhaal en 2 dagen daarna dus dinsdag de 26e weer. Mocht er dan nog steeds niks zijn begonnen dan wordt er 27 juli begonnen met inleiden, want de uiterste limiet om bevallen te zijn is hier met 41wk, dus de 29e. Dat laat me dan met inleiding 2 dagen de tijd om te bevallen voor die grens Hoop van harte dat ik dat niet meer mee hoef te maken allemaal want elke 2 dagen een paar uur op de verloskamers is ook geen pretje. Maandag mag ik mijn gyn bellen en ik denk dat die eerst gaat proberen te strippen en er is een hele kleine kans dat zij me op mijn uitgerekende datum al in wil gaan leiden. Dus eigenlijk wil ik gewoon dit weekend of in ieder geval voor vrijdag bevallen Heeft volle maan hier nog iets gedaan? Ik heb 'm in volle glorie mogen bewonderen maar heb er geen weeen van gehad helaas . Gisteravond was echt een rustige avond voor mijn doen, geen harde buiken niks! Ben net wel supermisselijk wakker geworden en dat heb ik echt al sinds de eerste drie mnd niet meer gehad En de kat hangt de hele tijd aan me terwijl hij altijd veel meer naar mijn vriend toetrekt Hopelijk voortekens!
Hier niks gebeurd tijdens de volle maan.. Wel last van mijn rug en onderbuik maar mijn lichaam zal wel een beetje aan het oefenen zijn.
Jammer Butterfly! Mijn lijf bereid zich ook voor merk ik qua legen op het toilet, geen eetlust, veel rommelen etc, maar dat heeft het al wel vaker gedaan de afgelopen weken dus het zegt me allemaal niks meer In de tussentijd blijf ik maar gewoon nog lekker genieten van mijn buik en het leuke dingen doen nu ik nog zonder problemen de deur uit kan
In de uitverkoop alleen twee spijkerbroekjes voor mijn zoontje gekocht. Volle maan heeft mijn meisje niks van gemerkt. Die heeft zich de hele tijd rustig gehouden. Heel rustig zelfs, ik zou me bijna zorgen gaan maken. Of is het normaal dat ze soms wat rustiger zijn. Ik bedenk me nu dat ik haar bijna de hele dag nog niet heb gevoeld...... Misschien zit ik me wel weer veel te snel zorgen te maken. Luca, ik hoop dat je snel mag bevallen. Lijkt me toch fijner als het uit zichzelf op gang komt. En om de 2 dagen voor controle lijkt me ook geen pretje nee! Ik duim voor je. Vannacht bevallen? Lijkt dat je wat? Morgen ben ik 39 weken, nog een week te gaan tot de uitgerekende datum. Met 40+1 wordt ik gestript (als het al kan). Dus daar zie ik wel naar uit. Bij de vorige twee kwam door het strippen de bevalling op gang, dus ik hoop dat dat gaat lukken. Het zou natuurlijk nog mooier zijn als het al uit zichzelf eerder kwam. maar we hebben het niet voor het kiezen he?
Tetje rustige baby kan ook op beginnende bevalling duiden. Ze zeggen dat voor de bevalling er een soort stilte voor de storm is. Dat heb ik hier dus sinds gisteravond ook. Eerst hele rustige buik, vannacht meisje niet gevoeld en vandaag echt maar minimaal. Toen vanochtend aan de diarree en misselijk, en nu voel ik me heel rusteloos en een soort van opvliegers en ik heb steeds krampen enzo. Hopelijk betekent het voor jou ook een begin! Wel opletten dat je de beeb nog wel enigszins voelt. Als je helemaal niks meer voelt is het ook niet goed.
Ik heb haar net even een por in haar billen gegeven, vervolgens kreeg ik een schop terug! Dus dat zit wel goed. Maar ze blijft verder heel rustig. Ik heb niet veel vertrouwen in dat het duidt op een naderende bevalling, maar het zou wel heel leuk zijn als ik deze keer eens niet overtijd ging.
even in de gaten blijven houden en als je het niet vertrouwt zou ik toch even langsgaan voor een ctg. Je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen toch?
Ik ben niet heel snel ongerust hoor. Ik wacht vanavond sowieso nog af. Ze is 's avonds altijd wat drukker. Mocht ze rustig blijven dan bel ik de vlos wel op.
Hi dames, Hebben jullie soms ook het gevoel dat je alleen het kind voelt en niet je buik? Alsof ze er elk moment uit kan scheuren.. hopelijk is ze niet al te groot.. Maandag maar even navragen bij de gyn. Ik weet niet of het een harde buik is want mijn buik trekt niet merkbaar samen. Of kan dat ook zonder dat je het merkt? Tetje: Hier soms ook dat ze een dagje rustig is maar dan haalt ze de dag daarna weer in (ze krijgen ook steeds minder ruimte om te bewegen heb ik ergens gelezen). Laat mij weten of ze je vannacht wakker heeft gehouden Zo, ik ga straks naar bed.. Gisteren ook om 9 uur naar bed gegaan maar was elk uur weer wakker.. helpt ook niet echt he En mijn dochter is (precies dit moment..!) weer aan het zoeken naar grenzen en ontzettend ondeugend... even tot 10 tellen
Nou, daar ben ik weer. Vandaag toch maar even gecheckt, omdat de kleine gisteravond en vanmorgen nog steeds heel rustig was. Op de ctg leek alles goed. Vervolgens een echo gehad waar ook alles goed op was. Dus ik ben weer gerustgesteld. Butterfly: ik heb dat gevoel vooral als ik een harde buik heb, mijn buik trekt dan helemaal om het kindje heen samen. Aan een kant zit dan echt zo'n bobbel, soms zie je zelfs waar het beentje precies zit. Dat komt omdat ik de placenta aan de achterkant heb zitten. Wel leuk! Heb jij ook de placenta aan de achterkant? Het gevoel dat ze er elk moment uit kan scheuren had ik een paar weken terug veel meer. Ze is nu verder ingedaald waardoor ik dat denk ik minder heb. Op de groeiecho vandaag gemeten, ze is nu ongeveer 3200 gram. Mooi op schema. Van mij mag ze met dit gewicht wel geboren worden. Maar ik heb het natuurlijk niet voor het kiezen.
Butterfly, ik heb nu wel het gevoel dat ons meisje het heel krap begint te krijgen. Klopt ook wel, ze beweegt een stuk minder. Eigenlijk lukt het haar alleen nog om met d'r kontje te schuiven of met d'r voetjes te duwen, verder gebeurt er weinig (het doet overigens genoeg pijn hoor ) Tetje goed dat je toch even gegaan bent en fijn dat alles nog goed is. Ben je toch weer gerustgesteld lijkt me. Hier gaat alles ook nog zijn gangetje, al ben ik heeeel zenuwachtig want ik mag om 9 uur de gyn bellen en waarschijnlijk wil ze dan dat ik vandaag even langs kom, om een plan te maken en misschien dat ze me ook wel wil strippen. Ik ga het in ieder geval wel vragen, niet geschoten is altijd mis he. Officieel mag je in Frankrijk 1 week overtijd lopen max, 5 dagen na de uitgerekende datum word je ingeleid als er nog niks is gebeurd. Maar mijn gyn kent mijn verhaal en bij de vorige afspraak had ze gezegd dat ze me echt niet overtijd zou laten lopen na alles wat ik heb doorstaan. Vandaar mijn hoop dat ze de datum vd inleiding misschien wel naar deze week wil verplaatsen. Kleine kans, maarja als ik as. vrijdag al mag komen ipv volgende week woensdag, is toch weer mooi meegenomen denk ik dan! Ik zal het nog wel even laten weten mocht ik vanochtend gelijk langs kunnen gaan
Luca, ik hoop dat je gestript kan worden vandaag. Zou fijn zijn als er nu wat actie zou komen he? Succes vandaag in ieder geval, en houd ons op de hoogte he? Ik word volgende maandag gestript als het kan.
Nou het is gebeurd hoor, ben gestript door de gyn. Ik had al 2cm ontsluiting en de boel was goed verweekt en bevallings-klaar. Ze kon er kennelijk heel makkelijk bij en ik vond het strippen echt 3x niks voorstellen. Het was wel vervelend en heb er flinke ongikrampen van gekregen, vooral in mijn rug, maar daar is het bij gebleven voorlopig. Nog geen bloed of slijmverlies. De gyn was heel optimistisch en zei dat ze me vanavond of morgen wel in het ziekenhuis verwachtte. Maarja met mij weet je het nooit geloof ik Had jij verder al ontsluiting Tetje? Of weet je dat nog niet? Ik was vooral blij om te horen dat ik toch al op 2cm zit nu. Het is zo lang op 1cm blijven hangen dat k echt dacht dat het nooit verder zou gaan Hopelijk komt het snel op gang, je loopt immers ook al op het eind!