Wat toevallig, we zijn precies even ver, ook 3e (en laatste ) kindje Veel succes met de laatste weekjes!
ja ik ben het nu al zat ( vind zwanger zijn sowieso niet leuk omdat ik altijd doodziek ben) maar het is toch echt beter als je kindje zolang mogelijk blijft zitten hoor. die van mij waren allbei twee weken te vroeg maar allebei in het begin slecht eten enzo dat ze teveel afvielen en nog meer van die kleinigheden die ze als ze lekker 2 weken nog waren blijven zitten niet hadden gehad.
@ Eefke; idd, mijn gyn zei dat ook nog, tuurlijk mag het met 37 komen. Maar die laatste weekjes zijn echt nog heel belangrijk en fijn meegenomen. Daarin worden ze echt sterker. En daar heb je na de bevalling juist profijt van, zoals goed drinken, zichzelf beter warm kunnen houden etc...
ik begrijp dat je het zat bent en dat het zwaar is en je natuurlijk nieuwschierig bent, maar zolang de kleine en jij het goed maken, is het echt bdter dat hij of zij nog even bij je blijft, toch? @Iefie, ja jij mag zeker willen bevallen met 9 dagen overtijd, onze man was 13 later...
idd ze hebben er allebei niks mee gelden want zijn gezonde, flinke dames. maar vooral de tweede was echt een schriel konijntje toe ze werd geboren. allemaal mekkeren met de voeding, dronk te weinig en alles kwam er weer uit. lang kruikjes ook moeten gebruiken terwijl het buiten al 24 graden was
Bij mij heeft het eten van het hart van een ananas echt geholpen; hier zit een stofje in wat je net dat extra zetje kan geven. Let op: het lekkerste hoef je dus niet te eten; alleen dat harde stugge stuk uit het midden; helemaal, van een hele ananas. Volgens mij zit er kinine is. En als je nog zin hebt; sex, in sperma zitten prostagladines die ook net dat zetje kunnen geven..... Voetreflexmassage is ook echt effectief en daarnaast acupunctuur. Nou wellicht kan je hier iets mee!!
ik ben bevallen met 36 weken van mijn oudste zoon maar heb daar juist geluk mee gehad,meneertje woog 10 pond bij 56 cm,had een totalruptuur en 146 hechtingen,kan je nagaan als hij met de volle 40 weken geboren zou zijn,dat had ik niet gered. Nu krijg ik weer een groot kind die net als mijn oudste groeit en er via vaginaal uit gaat,mag dan ook niet langer lopen dan 38 weken,word voor op de 38 weken ook 10 pond geschat,nou geloof me,is geen pretje om dat eruit te persen hoor! Maar goed als ze er eenmaal is vergeet ik de pijn en ze is het dubbel en dwars waard.
hahaha, Eefke en Lotteke, gelukkig ..maar ik span nog niet de kroon hoor met m'n 9 dagen overtijd. Ik lees verhalen (ook hier) van dames die nog veel verder overtijd lopen. De 'fout' die ik heb gemaakt is me zo ontzettend verheugen op de uitgerekende datum en als die dan verstrijkt dan valt het best tegen. Probeer te accepteren dat de uk echt pas komt als hij/zij er klaar voor is en dat kan dus ook 2 weken na de uitgerekende datum zijn..ook met het drinken van liters bitter lemon, het eten van ananashart, veel 'actie', trap lopen en zelfs nu 1x strippen..sommige kindjes vinden het gewoon nog veel te gezellig in de buik! En da's best een mooi idee eigenlijk Beter dan dat ze het veel te vroeg voor gezien houden eerlijk gezegd.. Maar stiekem kijk ik ook heel erg uit om niet meer zwanger te zijn hoor. Lekker eten en drinken wat je wilt, m'n laarzen weer aan kunnen, op mijn buik slapen, 'actie' zonder het idee te hebben dat er een derde in het spel is en weer lekker kunnen sporten..oh ja..ik wil NU bevallen!!
Bij mijn 1e zw wou ik ook vanaf 36 wk dat het opschoot. Werd onze zoon pas met 41wk geboren Maar nu..... Het kan met niet lang genoeg duuren. Ook al is deze zw zwaarder en heb ik een aantal klachten (en moet ik morgen naar het zh) toch.... wil ik zo lang mogelijk van deze zw genieten. Het is dan ook ECHT de laatste keer (zegt mijn man) dus met klachten en al, lekker laten duren. Nu weet ik... straks is het voorbij en dan ga ik het missen.
ik wil ook wel NU bevallen. vind t de laatste 2 weken echt heel erg zwaar worden. nu met verhoogde bloeddruk moet ik rustig aan doen, en dan denk ik lief frummeltje doe het mamma niet aan om nog langer bijna niets te mogen doen want heb geen zitvlees mee gekregen, gister al ruzie met manlief gehad omdat ik de ramen van balkon had gelapt (=met ladder op het balkon staan) dus ik ben er klaar voor!! laat maar komen!!
Iefie hopen dat het voor jou snel komt! Ik ben met 41+2 ingeleid....Dus ook 9 dagen overtijd. En wat een hel vond ik het! Toen ik 40 weken zwanger was zei ik: Ik wil nog wel een paar weken zwanger zijn! Ik wil nog geen afscheid nemen van mijn buik. Totdat ik 40+1 was.....Pfft die 9 dagen waren de langste dagen van mijn leven! Wanneer gaan ze bij jou iets doen dan als de kleine nog niet zelf komt?
Ik wil ook wel bevallen nu... maar helaas, beeb komt pas als ie zelf zin heeft. Gelukkig ook Sex heeft hier echt geen zin, al 2 x geprobeerd en zet geen zoden aan de dijk!
Ik zit op dit moment aan de ijzerhard (verbena) thee. Mijn verloskundige heeft mij de tip gegeven, die had het van een andere zwangere patient/client (weet niet hoe het heet even..) Binnen 4 uur zou je weeen krijgen ook sex geprobeerd vanmorgen en g zo de hond een flink stuk uitlaten.. ben benieuwd. ik ben trouwens nu 37 +2 (banner klopt niet) en mijn man moet binnenkort naar het buitenland, we weten niet precies nog wanneer, en de eerste bevalling heeft hij ook daardoor al moeten missen. dus ik hoop dat het helpt. Mijn verloskundige zei trouwens dat ze 'niet verwacht'dat deze baby te laat komt, omdat mijn eerste met 40+1 is geboren. maargoed misschien is het een zoethoudertje. overigens gaan ze proberen te strippen met 39 weken, en als dat ook niet helpt wordt ik ingeleid. dat doen ze namelijk ook wel met een goede sociale reden. het zal vast goed zijn voor de baby om tot 40 weken te blijven zitten, maar de stress die een moeder kan hebben is vast ook niet goed. ik denk dat als de baby er niet klaar voor is dat ie ondanks alle dingen die je probeert wel blijft zitten dus ik zou zeggen probeer lekker van alles en wie weet helpt het groetjes Sammy
Samm mijn eerste kwam met 40+2... mijn tweede met 41+5..... De verloskundige zei dus bij de laatste dat nummer 3 dus ook niet voor de 40 zou komen.... bevalling begon met 39 (net voor twaalven) dus met 39.1 geboren... volgens mij is er gewoon Niets over te zeggen.... ik ga trouwens niet met 36 weken roepen dat ik NU wil bevallen... het komt wanneer het klaar is.. en sommige hebben wat langer nodig om af te bakken.... Leuk is anders natuurlijk op het einde... maarja er zit toch niets op dan afwachten.... dus ja ik ga maar van die 42 uit. Kan het alleen maar meevallen..