Hoe zit het met de vergoederingen van zorgverzekeraar?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bossie, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bossie

Bossie Lid

14 nov 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Ik ben nu al even bezig met clomid (wat helaas niet aanslaat).
    Ik denk dat ik binnenkort het vervolg traject in ga. Maar nu wil ik eigenlijk weten wat het ziekenfonds vergoed. Ik zit bij het zilverenkruis. Er staat wel het een en ander in over ifv maar over hormonen spuiten enz kan ik niets vinden. Wordt dit door basisverzekering vergoed? Misschien kunnen jullie mij een antwoord geven. Anders neem ik uiteraard contact op met mijn verzekering.

Groetjes Bossie:)

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Alle hormonen behorend bij een vruchtbaarheidsbehandeling worden vergoed vanuit het basispakket.
    Succes met spuiten!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hormoonmedicatie voor ovulatie-inductie wordt zonder maximum vanuit de basisverzekering vergoed. Dus het gebruik van hormonen om een eisprong op te wekken, zonder IUI of IVF/ICSI-behandeling.

IUI moet ook onbeperkt vergoed worden, dat is onlangs veranderd. Eerst was dat over het algemeen zes keer. Alle hormoonmedicatie valt daar ook onder.

Van IVF/ICSI worden drie behandelingen vergoed, inclusief hormonen. Sommige verzekeraars vergoeden meer behandelingen, als je aanvullend verzekerd bent. Cryo's horen bij de behandeling waaruit ze ontstaan zijn, die worden niet als aparte behandeling gerekend.

Succes!

4. Bossie

Bossie Lid

14 nov 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie! Groetjes Bossie

5. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    nu zit ik ook even met een vraagje.
    Mijn vriend en ik zijn op het mement bezig met Ovulatie Inductie maar ik heb begrepen dat ik daar maar 6 pogingen voor krijg. En dat ovulatie inductie en IUI als 1 zelfde behandeling wordt gezien. Ik vind dit erg vreemd maar dit is wat de assistent tegen mij zei (ze wist het niet 100% zeker) Ik ben bij menzis vezekerd Extra Verzorgd 2. Nu mag ik van het ziekenhuis niet naar de verzekeraar bellen omdat ik anders misschien slapende honden wakker maak. Dit omdat ik al eerder 12x clomid heb gehad. En dat de verzekeraar dit nog wel eens wil zien als diverse pogingen....

Weet iemand hier misschien iets meer vanaf??

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ovulatie-inductie moet onbeperkt worden vergoed en het is zeker niet hetzelfde als een IUI-behandeling en zo mag het ook niet gerekend worden. Eerst was het over het algemeen standaard dat er zes IUI-behandelingen werden vergoed. Per september 2008 is dit veranderd en mag er geen maximum meer aan gesteld worden. Dit is wettelijk zo geregeld, dus je verzekeraar mag hier niet van afwijken.

Deel Deze Pagina