Wanneer ongesteld na een miskraam?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jordan, Jul 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hoi!

Ik heb al meerdere vroege miskramen gehad in de vorm van (licht) positief testen, 2 dagen later bloedverlies hebben en dan ook meteen een negatieve test. De laatste keer steeg mijn hCG super mooi maar kreeg ik na 6 weken helaas alsnog een mk. Morgen is het 6 weken terug dat ik oud bloed begon te verliezen en is het 5 weken terug dat mijn hCG was gekelderd naar 35.

Ik loop al een week rond met buikpijn, ben emotioneel en heb pijnlijke borsten. Eigenlijk dé ingrediënten om ongesteld te worden of zijn, alleen de bloeding ontbreekt. Nu vraag ik me af of er meiden zijn met ervaring op dit gebied en of dit verloop vaak voorkomt of dat ik toch aan de pillen moet om de boel op gang te brengen? Heb morgen een telefonisch consult met mijn arts maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Budgie

Budgie Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,721
    8
    38
    Hee Jordan,

Zelf kwam ik 4 april bij de tweede echo (11w2d) erachter dat het goed mis was. De beeb was gestopt met groeien op zo'n 8w5d.

Op 4 april was de echo. 8 april had ik besloten dat ik niet wilde afwachten. 9 april kon ik terecht bij de gynaecoloog. Hier kreeg ik medicijnen mee. Een aantal moest ik slikken en de cytotec (6 hoekige witte pilletjes) moest ik vaginaal inbrengen. Na twee keer zo'n pilletje te hebben ingebracht, kreeg ik ontzettende buikkrampen. Ook was de wc mijn beste vriend :$. 12/13 april was voor mijn gevoel de miskraam achter de rug. 25 april werd ik "schoon" verklaard door de gynaecoloog.

Blijkbaar heeft de beeb ongeveer 2w "dood" in mij gezeten.. In die tijd had ik buikpijn, zere borsten en vermoeid. De bloeding bleef uit..

Ik was door de pil heen zwanger geworden, dus wist mijn cyclus niet. Maar 10 mei werd ik weer ongesteld en zo ook 7 juni.

Sorry voor mijn iets lugubere taal, maar zo beleefde ik het :$.

3. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

Jan 12, 2013
    1,715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hey Jordan.
    Het kan zijn dat je baarmoeder Nog gevoelig is van de mk en dat je daarom alles nog goed voelt. Het kan tot 8 weken duren voor je cyclus weer Succesop gang komt. Dit is afhankelijk van hoe lang het hcg hormoon in je lichaam zat. Na mijn eerste mk had ik vanaf mijn eisprong al weer een ongi gevoel en was ik erg emotioneel. Het kan na een mk allemaal wat heftiger zijn.
    Ik weet dat de kans heel klein is, maar ik zou ook een zwangerschap niet uitsluiten. Het schijnt zo te zijn dat vrouwen na een mk extra vruchtbaar zijn.
    Succes en liefs

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Jeetje Budgie, ik krijg kippenvel van je verhaal. Wat een verschrikkelijk idee dat jullie beebje al 2 weken niet meer leefde :( Hele dikke knuf en dank je wel voor je reactie!!!!!!!!

Lieflief! Hoe gaat het met je meis? Ook dank je wel voor je reactie. Ik heb gisteravond de zwangerschapstest klaargelegd en dacht wat bloed te spotten, en vanmorgen bleek dat te kloppen. Toch ineens ongesteld. Vanavond start ik met ICSI-2! liefs!!!!!

Thanks voor jullie reacties!

5. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

Jan 12, 2013
    1,715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik stuur je wel ff een pb, is wat makkelijker :D

6. BLiS

BLiS VIP lid