Ik wil oookkkkkkkkkk

Discussion in 'Zwanger worden' started by Enise, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,049
    453
    83
    Female
    ik heb wel een samenlevingstest gehad. Je moet dan de dag voordat je naar het ZH gaat sex hebben. In het ZH nemen ze dan de dag erna wat slijm bij je weg (geheel pijnloos overigenss) en dan bekijken ze of zijn zaad het goed doet in jouw slijm. Ik kreeg direct de uitslag; was allemaal prima.

Ze hebben bij mij ook de follikelgroei in de gaten gehouden. Je moet dan op bepaalde dagen (voor je eisprong beginnen) naar het ZH en dan kijken ze met een inwendige echo hoe je follikel groeit. Ik kreeg dan ook direct vrij-advies mee, dus wanneer je het beste sex kan hebben. Ik moet ongeveer om de twee dagen terugkomen, zo'n drie keer ofzo. Je ziet dan precies de ontwikkeling. Ik vond het heel interessant om te zien. maar helaas, ook hierbij niet zwanger geworden.

Al met al heb ik toch een dikke vijf maanden in het ZH gelopen. Eerst bloed prikken op bepaalde dagen, ook nog tussendoor een waterecho, die andere echo's en een HSG gehad. Omdat alles op een bepaald moment in mijn cyclus moest gebeuren, vond ik dat er toch een lange tijd overheen ging. En dan ben je eigenlijk (bij mij dan) weer gewoon terug bij af omdat er niks is gevonden. Zo dubbel...

Hoop dat het bij jullie ook allemaal goed is en dat we allemaal maar snel een baby zullen hebben!

2. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Rot voor je Poema... niet fijn om zo weer naar huis gestuurd te worden!

3. marit123

marit123 Actief lid

Jan 2, 2007
    330
    0
    0
    Hoi Poema,

Moeilijk he! Ik zit in bijna dezelfde situatie als jij helaas. Bijna anderhalf jaar bezig en niets gevonden, dan wat verminderd beweeglijk zaad, maar in verhouding met de hoeveelheid, geen reden waarom het zo lang duurt.
    Ook weer naar huis gestuurd en mogen in sept terugkomen voor IUI.
    Ik begrijp zo goed hoe frustrerend en pijnlijk het soms is! Mensen die moeiteloos zwanger lijken te worden, of achteloze opmerkingen, 'wanneer gaan jullie nu eens voor nageslacht zorgen'. Soms wordt ik er zo moedeloos en verdrietig van en soms gaat het wel beter. Maar het blijf zoals mijn man het mooi verwoordde: je gaat gewoon door met alles, maar ergens is er die zeurende zoemende ondertoon, die je er steeds weer aan herinnert.
    Ik houd me vast aan het feit dat er nog genoeg mensen binnen twee jaar zwanger worden, dus daar hopen we natuurlijk heel erg op.

Ik wil je in ieder geval een hart onder de riem steken en heel veel succes en geduld wensen. Een hele schrale troost, maar je bent niet de enige.

Groeten, Marit

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Soms heb je van die dagen....
    Heb er ook last van....en inderdaad iedereen om je heen word zwanger...je ziet kinderwagens en dikke buiken en soms is dat inderdaad heel erg moeilijk!

Kop op meis, hopelijk heb je snel een positieve test in je handen!

Groetjes Debby

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Enise,

Je bent niet de enige! We blijven mekaar gewoon steunen meid. Het scheelt wel als je om je heen op het forum leest dat meer meiden hetzelfde meemaken, dit is wel troostend... Maar toch denk je van tijd tot tijd 'wanneer mag iiikkkk?!'
    Succes heh? :)

Liefs Vanilia

6. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,049
    453
    83
    Female
    @marrit, dank voor je hart onder de riem. Je zit dus in hetzelfde schuitje als ik? Heb je ook het hele ZH traject al doorlopen? Bij jou is er dus ook niets gevonden? Dubbel of niet? Jij ook heel veel sterkte en ik hoop dat we allebei binnen afzienbare tijd zwanger worden...

7. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Jannes; bedankt voor je tip!

En de rest van de meiden, onwijs bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ben benieuwd waar de onderzoeken ons naartoe gaat brengen.

Het moeilijkste is dat van onze familie, beide kanten, niemand weet dat we bezig zijn. Dus ik hoop dat ook niemand te weten hoeft te komen dat we naar het ziekenhuis zijn gegaan voor dit. Als het langer gaat duren, dan zal het wel heel moeilijk zijn voor ons om het nog geheim te houden :(

8. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Wij hebben tegen vrienden en familie verteld dat we naar het ziekenhuis gingen voor onderzoeken en ik moet zeggen dat dat erg opluchtte. Vond het erg fijn om mijn ouders, schoonzusje of vriendin te kunnen bellen als ik er weer even doorheen zat of om te vertellen hoe het bij de gyn was. En fijn om te merken dat zij heel betrokken zijn. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Nu is het wel wat lastiger, want wij hebben niemand verteld dat ik zwanger ben. Dus ze blijven maar vragen hoe het met mijn 3e IUI is. Ik lieg de hele boel bij elkaar :D Wij willen graag eerst de 1e echo afwachten.

9. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Jannes

Haha, het is echt erg he om te liegen.. Wij geven gewoon mijn studie de schuld.. Mijn man 'owh, vrouwtje studeerd nog, dus we wachten nog even'.. Hoop dat je zwangerschap goed gaat meid, dan mag je de hele wereld vertellen dat je zwanger bent!

Share This Page