Onze dochter, inmiddels bijna 7 weken oud, doet overdag hazenslaapjes. 's Nachts slaapt ze goed... De laatste week dik 5/5,5 uur achtereen. Vervolgens geef ik haar 's ochtends rond 4/5 uur de borst. Ze slaapt dan weer verder tot een uur of acht/half 9. Daarna weer aan de borst en tutten we meestal wat ( de ene keer douche/badder ik haar ook op dit moment ) tot ze begint te gapen ( dit is meestal na 45 minuten ongeveer ). Dan leg ik haar weer in haar wieg en slaapt ze dik een uur. Alle overige keren dat ik haar overdag op bed leg slaapt ze erg kort. We spelen dan na een voeding nog even tot ze moe wordt, ik leg haar dan wakker in de wieg en ze slaapt vrijwel altijd rustig in. Soms moet ik 2 a 3 keer terug voor het speentje. Maar na pak 'm beet 15 a 20 minuten is ze weer wakker. De ene keer klaarwakker, de andere keer nog wel moe, maar weigert ze verder te slapen. Op mijn buik of naast me in bed slaapt ze wel een paar uur achtereen. Ik geef zoveel mogelijk aan die huidhonger toe, maar dit gaat natuurlijk niet altijd... Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze wat langer en meer op de dag in haar wiegje slaapt? Het is zo'n contrast met de avond/nacht, waarin ze echt ontzettend goed en tevreden slaapt. Ze heeft die slaap overdag als jonge baby ook gewoon nodig... Misschien handig om te vermelden. Ze krijgt borstvoeding op verzoek. Aan het begin van de dag zit hier 3 a 4 uur tussen, maar dat wordt gedurende de middags steeds korter, tot max 2 uur ertussen. Inbakeren, waar ik zelf bij zweer, is in haar geval geen succes. Ik blijf bij haar tot ze inslaapt en loop dan weg. Als ze hierna wat jammert breng ik haar tot 3 keer toe de speen. Is ze daarna nog niet vertrokken, dan haal ik haar uit bed. Wie o wie heeft de gouden tip of herkent wat ik schrijf? Zijn er kids die echt weinig slaap nodig hebben? Ze is in principe niet heel onrustig of ontevreden, maar is 's ochtends wel op haar best.
Had ik inderdaad ook in het begin.. Lastig. Maarja, als ze niet wil slapen? Ik heb het maar geaccepteerd. Blijkbaar is ze niet zó moe dat ze echt wil slapen. En als ze 's avonds goed slaapt komt ze dus blijkbaar wel aan haar rust en diepe slaap toe. Het is logisch dat ze opzich overdag wat meer 'clustert', dan heeft ze een voorraadje voor de nacht zeg maar om wat langer door te halen. Ik zou inderdaad, zolang ze niet onrustig of heel ontevreden is, je niet zoveel zorgen maken het is ook een fase. Hier slaapt mijn dochter inmidddels (vaak, ook niet altijd) 2x een goeie slaap overdag van een uur of soms langer, en 's nachts slaapt ze het klokje rond inmiddels. Dus ook dat komt goed!
ja dat is hier ook zo. Best vervelend he. Je kunt niet zoveel doen dan. Ik zou het niet erg vinden als ze meer wakker was en dan tevreden maar dat is hier meestal niet het geval. En bij jou?
Heel herkenbaar! Bij ons komen de langere slaapjes nu een beetje. Het heeft hier wel een paar weken geduurd, ik kwam ook haast nergens aan toe maar de laatste dagen slaapt ze smiddags weer wat langer. Ik geef ook borstvoeding op verzoek en er begint nu enigszins een ritme in te komen.