Maandag wordt mijn schoonvader gecremeerd. Dinsdag willen we toch een beetje kerst vieren bij mijn schoonmoeder. Maar uiteraard heeft ze geen zin om wat te doen. Dus ik heb gezegd dat ik het eten meeneem. Had een koud buffetje in gedachten. Hebben jullie nog ideetjes? Dit heb ik zelf tot nu toe: - gehaktballetjes - gevulde eieren - ei in rookvlees - een salade - stokbrood met kruidenboter en salades Weet dat velen met wraps aan willen komen maar daar houden we niet zo van net zoals tapenades.
Komen er ook kindjes ? Misschien is het dan ook lekker om bladerdeeg met die mini knakworstjes te maken. Asperges gewikkeld in ham.
Gecondoleerd meid. Toch mooi dat jullie wel een beetje kerst gaan vieren bij schoonmoeder. Dat zou anders een moeilijke dag worden als je alleen zou zijn. Misschien wat luxe bolletjes/afbakbroodjes meenemen met luxe vleeswaren? Kerststol? Groenten: komkommer cherrytomaatjes Rollade kan ook prima koud gegeten worden. Iets met fruit? Heel veel sterkte komende maandag.
Gecondoleerd. Een quiche van bladerdeeg? Makkelijk van te voren te maken des noods iets voorgaven en dan daar afbakken.
Rollade braden thuis en in schijven snijden, lekker om koud te eten, maar je kan het bij de sm nog altijd warm maken. Dan heb je een broodje warm vlees. Misschien een koude pastasalade erbij?