Ik wil slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bizzy, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hallo,

Ik ben ik ook weer eens om ff jullie advies te vragen!
    Anthony heeft de gewoonte er van gemaakt om iedere nacht tussen 4 en 5 uur klaar wakker te wezen en te gaan liggen spelen wat uitdraait op huilen.
    Ik slaap momenteel bij hem op de kamer nog wat hij heel goed weet dus kan niet denken van ga je gang maar ffies!
    Hij slaap normaal tussen 21.15 en 21.45 maar ook dan wordt hij vrij regelmatig wakker omdat hij zijn speen kwijt is (zo ik graag bizonkit voor gebruiken soms hahaha)
    Ik ben echt kapot door die korte slaapjes van melzelf en ook gelijk met hem naar bed gaan heeft dus geen nut want zoals ik dus al zei moet toch telkens die speen gaan geven...
    Weet me echt ff geen raad meer ben niet te genieten en kan echt niks meer van me ventje hebben ...waar ik me ook weer zo lullig over voelt..iemand tips?

Liefs bizzy

2. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Als hij tussen 4 en 5 wakker word, haal je hem dan uit bed, geef je hem een fles en schone luier of iets anders?

En waarom slaap je bij je zoontje op de kamer?

Tussen welke tijden slaapt ie wel? Tussen 21.45 en 4/5 uur?

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Misschien de laatste voeding iets meer voeding geven?

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ons zoontje is een stuk jonger. Sinds 2 weken slaapt hij endelijk 's nachts, daarvoor had hij nog geen dag en nacht ritme. (wij doodmoe)

Maargoed, soms is hij dus ook klaarwakker midden in de nacht en begint te huilen uit verveling/om aandacht. Ik ga dan wel kijken wat er aan de hand is. Maar als ik zeker weet dat er niks is, laat ik hem doorhuilen/jengelen. Dat duurt soms een kwartiertje en valt hij vanzelf weer in slaap. Als ik bij hem op de kamer zou gaan zitten (wat we daarvoor wel deden) blijft hij rustig nog anderhalf uur wakker.

Natuurlijk moet je zelf doen wat goed voelt. Maar bij hem op de kamer slapen zou ik zelf niet doen. Want je moet ook een keer weer terug en dat moet voor hem ook weer wennen denk ik.

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoi,

Bedankt voor jullie snelle reacties :)
    Ik slaap momenteel bij hem omdat we nu nog even bij me ouders wonen ,ben een alleenstaande moeder (ex heeft me verlaten toen ik 16 weken zwanger was) Ik stond dus op straat en me ouders hebben me toen opgevangen gelukkig :)
    Maar terug naar mijn topic...
    Zijn laatste voeding is om 21.00 200cc + 6 schepjes nutrilon AR en een eetlepel nutrix rijstbloem bij elkaar dus ongeveer 230cc. Zou dat te weinig zijn?
    Ik geef hem als hij tussen die tijden in de nacht wakker is geen, voeding, schone luier (mits hij ontlasting heeft) of wat dan ook alleen zijn speen en een aai over zijn bolletje.
    Hem laten huilen is geen optie omdat ook me ouders vroeg eruit moeten om te werken.
    Hij slaapt dus normaal tussen 21.15 en 4.00 a 5.00 maar met tussenpauzes om zijn speentje.
    Voorheen was het tussen 21.15-21.45 tot tegen 6.00 uur in de ochtend.

6. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Mischien kun je de laatste voeding wat later geven en wat meer rijstebloem erin doen :)

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Geen speen meer geven.

8. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Nou tja ik denk dat het wel meevalt. Het is vrij normaal dat kinderen in het eerste jaar nog wakker worden. betreft de speen inderdaad niet meer geven, misschien went hij er dan aan om hem niet meer te gebruiken.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Als een baby wakker wordt 's nachts (vooral wat oudere baby) betekent het niet automatisch dat het honger is. Idd tot 1 jaar kun je niet van ze verwachten dat ze nooit meer wakker worden 's nachts. En daarna zal het ook weleens voor kunnen komen. Het is waarschijnlijk een fase en gaat op een gegeven moment vanzelf weer over en komt daarna weer terug en gaat weer over. Het kan nog een tijdje duren.
    230 cc voeding lijkt me meer dan genoeg. Meer zou ik echt niet geven.

Mijn zoontje heeft ook periodes van een aantal dagen achter elkaar gehad dat hij tussen 5 en 6 uur wakker is. Ons geluk is dat hij er nooit bij huilt, maar na wat kletsen zelf weer in slaap valt. Nu slaapt hij weer 12 uur achter elkaar, maar het kan volgende week weer een uurtje of 2 korter zijn. Ach, het is en blijft een baby en geen robot. Hij heeft ook geen speen, dus eruit gaan hoeft niet voor ons.
    Ook ik zeg weg met die speen. Als hij gewend is om geen speen meer te krijgen hoef je tussendoor er ook niet uit voor de speen.
    Zover ik het op dit forum lees brengt het meer ellende met zich mee dat het iets doet.

Succes en het gaat echt wel over!

10. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Bedankt meiden,

Ik ga as weekend een poging wagen tot geen speen meer ...wel pas dan want ik heb wel eens gelezen dat afkicken :) uren huilen met zich meebrengt!
    Hoop idd dat het een fase is

Deel Deze Pagina