Ik ben het zo zat, kan iemand mij geruststellen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jeszjuh, Nov 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Hallo allemaal,

2 weken geleden had n topic geopend omdat ik snachts wel eens een beton buik kreeg. Ff plassen en ging t wel weer. Vk zegt: ja dat hoort erbij..boem klaar einde discussie.

Nu ben ik dus 2 weken verder en het word er niet beter op. Nu heb ik t eigelijk wel redelijk vaak op n dag en ik voer eigenlijk geen flikker uit. Ik werk maar 3 uur per dag ik slaap van 10 tot 8 en buiten mn werk om lig k op de bank. Het doet verder geen pijn maar tis schijt maar dan ook schijt iritant:x het enigste waar ik aan kan denken is teveel harde buiken en ontsluiting ofzo. Net weer vk gebeld die zei dat het echt geen kwaad kon...en toch ben ik nog steeds niet gerust:( ik ben wel errug dun gebouwd ( begon met 45kilo en nu 50 kilo. Weet niet of dat er iets mee te maken heeft?? Iemand die me gerust kan stellen?

2. Peetj

Peetj Bekend lid

May 28, 2013
    753
    0
    0
    Denk niet dat je gewicht/postuur er iets mee te maken heeft, al valt het misschien wel eerder op.
    Ik heb het bij deze zwangerschap ook veel meer, maar het zijn niet perse harde buiken. Soms als je ligt kan je je kindje (zeker als je slank bent) zien liggen zeg maar.
    Heb je je urina onlangs nog laten nakijken?

3. Peetj

Peetj Bekend lid

May 28, 2013
    753
    0
    0
    We zijn even ver zie ik net, haha

4. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Haha nu je het zegt wat leuk:D nee ga morgen ochtend even urine inleveren. Heb k 4 weken geleden ook al gedaan toen was er niks. Maar ik word gewoon echt knettergekgestoord van die samentrekkingen...

5. pline

pline Actief lid

Dec 25, 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ik denk ook niet dat het met je postuur te maken hebt. Ik ben zelf ook dun gebouwd, en heb maar sinds een aantal weken last van harde buiken (en maar sinds een week van meerdere voelbare harde buiken per dag). Wat wel kan, is dat je de vorm van je kindje gemakkelijker kan zien, omdat er minder weefsel is tussen je huid en je kindje. Voelen je harde buiken ook pijnlijk aan of niet?

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat je vk niet even je urine checkt zeg....

Maar het kan idd een ontsteking zijn...

7. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Ik heb nogal een achterlijke vk wat dat betreft.. Maargoed morgen ga ik ff urine inleveren. Heb nog nooit blaasontsteking gehad eigenlijk.

Maar de harde buiken doen geen pijn gelukki. Ik voel ze wel van tevoren beetje aankomen. Dan moet ik wel een stilstaan en denken *ontspan* want verder gaan is dan geen optie. Duurd paar seconden en dan ist weer weg..

8. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Niemand verder?

9. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

May 13, 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Ik heb ook regelmatig harde buiken, had dat ook al vrij vroeg in de zwangerschap. Bij de andere twee had ik er lang niet zoveel last van.
    Inderdaad erg vervelend, maar echt echt onschuldig, dus als het niet aan je blaas ligt is het toch een kwestie van accepteren denk ik.
    Mij hept een rustige buikademhaling wel (bij het ademhalen je buik naar voren laten komen) en vooral ook je billen ontspannen (klinkt misschien stom, maar door je billen/onderkant aan te spannen span je vaak onwillekeurig ook je buikspieren aan. Bij mij voelen de harde buiken van vervelender) Dan zakken ze vrij snel weg..

10. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Heb je mijn topic al eens gelezen toevallig? Weet niet meer of jij er ook in gereageerd had.
    Ik zit al vanaf 15 weken grotendeels thuis door harde buiken. Werk nu nog maar 3 ochtenden, en manlief doet al het huishoudelijk werk... Zelfs die 3 ochtenden zijn teveel eigenlijk.
    Wat irritant dat je vk zo raar reageert. Die van mij is ( of eigenlijk zijn, is een praktijk met 6 vk) super voorzichtig. Zo vroeg al zoveel harde buiken is volgens hen een teken dat je teveel doet, en moet je dus meer rust nemen. Het hoort erbij tot op zekere hoogte, maar moet wel weer ontspannen en geen pijn doen. Bij mij ontspant het bijna niet als ik weer zo'n 'aanval' heb, en gaat het ook zeer doen.
    Sterkte ermee!

11. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Irritant zijn ze zeker!
    Maar ja, het hoort erbij, je reageert op de verandering.
    En de ene heeft een gevoeligere baarmoeder dan de andere wat spieren betreft.
    Ik pak meestal een kruik of een bad, dat ontspant en het zwakt de harde buike wat af.
    En wat ook helpt is als je vriend je ergens kriebelt op een plek die je ontspannend vind.
    Bijvoorbeeld je nek of rug.
    De harde buiken doen qua ontsluiting echt niks.
    Je spieren in de baarmoeder spannen zich aan, ze.werken, meer niet ;)

12. JolienS

JolienS Actief lid

Aug 30, 2013
    318
    0
    0
    Heeeeeeeel normaal, niets aan het handje, hoort er echt bij ;)

Heb het 's nachts minimaal ieder uur en ga er dan ook heel vaak uit.
    Overdag is het bij mij verschillend. Vandaag toevallig erg vaak en langdurig. Zeg maar dat het een kwartier aanhoudt per keer.

Vorige zwangerschap ook gehad, keurig t/m week 42 ;)

Probeer je irritaties dus los te laten...

13. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Bedankt voor al jullie reacties. Stelt me toch wel gerust dat meerdere het in die mate hebben en er niks ergs gebeurd is. Ik ben echt een zenuwleier haha. Denk dat ik het maar moet accepteren indrdaad en dan miss nog tandje minder werken...vandaag op de bank gelegen maar 1x gehad en vanmorgen met werken redelijk vaak dus zal er inderdaad mee te maken hebben...

Tnxxx:D

14. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Ik had het ook een periode toen ik op bed lag
    was de uk die zich helemaal naar de bovenkant van mijn baarmoeder drukte
    ik kon ook duidelijk bovenin hard voelen en onderin zacht/leeg
    maaar dacht eerst steeds dat ik harde buiken had, dat het kwam van het plassen
    maaar elke keer als ik naar de wc ging deed de zwaartekracht de kleine weer naar beneden waardoor het gevoel weer verdween

15. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Klopt ja snachts als ik naar de wc ben geweest zakt het wat af. Maar overdag precies tegenovergestelde.. Als ik naar de wc ben geweest...teminste die kleine trapt mn blaas kapot waardoor ik denk dat ik moet:D voelt het juist of de boel op me knieën hangt...

Share This Page