Ik wil slapen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by nmv, Mar 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn dochter is 5 maanden oud en bezorgt me momenteel erg slechte nachten... Ik was het nog wel gewend om er 1x uit te moeten rond 5 uur, maar voor en na die tijd sliep ze best goed (en ik dus ook). Nu al een paar nachten op rij dat ze 's nachts wakker wordt en gaat spelen (lees: gillen/kraaien), maar ze kan niet meer zelfstandig in slaap komen. En dit gebeurt meerdere keren per nacht!
    Nu ik dit typ, ben ik bezig met de 2e keer. Heb van half 11 tot 12 kunnen slapen en van 1 tot 2. En ik verwacht dat er straks nog wel een 3e en misschien zelfs een 4e keer komt... Ik ben zo moe! Ik wil slapen! Dit houd ik niet lang meer vol!
    Iemand die me kan helpen? Tips?

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Bij mijn zoontje is het toen ook begonnen, het slechte slapen! Heb je al geprobeerd om je dochtertje even te laten? Soms helpt het als je een week aanhoud, is even een week slecht slapen maar wie weet ben je er dan vanaf?! Hier hielp t helaas niet maar lees vaak dat t bij andere wel helpt. Succes en hopelijk slaaplekker!

3. Merlijn

Merlijn Actief lid

Mar 16, 2012
    280
    0
    0
    Al eens gedacht aan een co-sleeper? Dan slapen die kleintjes vaak veel lekkerder. Een co-sleeper is een bedje dat je aan je eigen bed vastmaakt. VAak zijn die kleintjes op zoek naar nabijheid en slapen ze lekker als ze het gevoel hebben, dicht bij je te zijn. :D

4. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Een co- sleeper hebben wij de eerste 4 maanden gehad, maar we maakten elkaar soms wakker. Sinds ze op haar eigen kamer slaapt, gaat dat een stuk beter. (Tot nu dan...)
    En ik laat haar regelmatig even haar gang gaan, maar je bent na een half uur niet meer zo geduldig... ;)

@trotsemama12, slaapt jouw zoon nu nog slecht? Of is het vanzelf beter geworden?

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dit gaat met periodes. Bij die van ons vaak per 2 weken. 2 weken goed slapen, 2 weken slecht slapen. 2 weken goed eten, 2 weken slecht eten. Vaak goed slapen en goed eten tezamen en dan 2 magere weken van slaaptekort en eetstress.

6. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje slaapt nu nog slecht, hij heeft t ook van 2 kanten. Maar wij hebben op dit moment heel veel problemen met inslapen, ik ga nu ook verder kijken samen de HA of er niet iets anders aan de hand is. Hij is heel onrustig/driftig de laatste weken en mij breekt na een jaar ook op. Hoop dat t bij jullie wel bij trekt :)

Share This Page