Ik verloor al een weekje telkens wat oud bloed maar sinds maandagavond helder rood bloed verlies. Tot nu toe elke dag nog gehad en vaak einde van de middag of begin van de avond. Nu gebruik ik utrogestan en zit me af te vragen of dit misschien een eventuele miskraam kan tegen houden? Gisterochtend mochten we in het ziekenhuis langs komen voor een echo (5w 4d) en er was een vruchtzakje met daarin een vruchtje te zien en ze dacht zels al een hartje te zien kloppen maar dit durfde ze niet met zekerheid te zeggen. Er zat ook geen bld in de baarmoeder. Voordat ik bloedverlies heb, heb ik eerst een zere rug uitstralend naar m'n bil. Dat is me vanavond opgevallen. Vreemd en het zit me allemaal niet lekker.
utrogestan wordt over het algemeen gebruikt om de lf te verlengen zodat je baarmoederslijmvlies dik genoeg word voor een bevruchte eicel om zich beter te kunnen nestelen. ik denk niet dat het een miskraam zal tegen houden. een miskraam is meestal een slechte embryo die word afgestoten. in andere landen word het wel gebruikt om te helpen tegen miskramen maar ik denk zelf dat je lichaam het (meestal) niet voor niks afstoot.. en het hartje is meestal pas na iig 6 weken goed te zien op een echo dus erg vreemd is het niet dat ze dit niet met zekerheid kon zeggen. als je je er niet lekker bij voelt zou ik gewoon morgen even bellen misschien dat zij je beter gerust kan stellen
Ik kreeg er dwars doorheen n miskraam, denk dat de utro t langer heeft 'binnengehouden' maar uiteindelijk loste me lichaam t zelf op. Dus bij mij houd het t niet tegen, t vertraagd t alleen.
Ik hoop alleen niet dat het morgen doorzet want heb de bruiloft van mn broer. Had het mw toch anders voorgesteld die dag
Ik heb ook tijdens de utrogestan een miskraam gekregen. Het heeft wel maar goed doorgezet na ik gestopt was. Probeer toch morgen nog van je dag te genieten. Die bloeding hoeft niets te betekenen.. Makkelijk gezegd, ik weet het wel...
Het helpt om het innestelen te verbeteren. Maar als er echt iets mis is, zal het de miskraam vertragen maar niet tegenhouden. Ik had ook bloedingen op jouw termijn maar alles is bij mij ook nog altijd goed dus het bloeden wil niet altijd iets zeggen. Proficiat met je zwangerschap!