hoi allemaal, ik hoorde pas van een vriendin dat zij zwanger is geworden door te temperaturen. nu vraag ik mij af hoe werkt dat en hoe kan ik zien wanneer we het beste kunnen klussen? wij zijn nu 11 maanden bezig en horen steeds weer van vrienden dat ze zwanger zijn. dit is natuurlijk voor hun erg leuk maar wij hopen nu des te meer dat het bij ons ook binnenkort raak is. wie kan mij uitleg geven over het temperaturen?
Door temperaturen weet je wanneer je eisprong plaatsvind. Na je eisprong/ovulatie stijgt je temperatuur en blijft hoog tot vlak voor je volgende menstruatie. Helaas heb je aan temperaturen achteraf pas iets want je temp stijgt nl als je eisprong al is geweest. Als je een regelmatige cyclus hebt kun je in de gate houden bij de volgende maand wanneer je eisprong is geweest en voor die dag extra klussen In het begin van je cyclus heb je een lage temperatuur tot dat je eisprong heeft plaatsgevonden. Je moet iedere morgen voordat je opstaat rectaal temperaturen en dit noteren. Het liefst ook op hetzelfde tijdstip. Zelf heb ik nooit getemperatuurd toen ik zwanger werd van mijn dochter maar veel vrienden van mij wel dus vandaar dat ik goed op de hoogte ben
Door temperaturen zie je je eisprong achteraf. Je bent dan al te laat met klussen. Je kunt het wel combineren met slijmwaarnemen en/of met ovulatietesten. Door deze signalen ben je nog wel op tijd om te klussen. Om te zien hoe het moet: www.vruchtbaarheid.org www.fertilityfriend.com