Wij gaan voor de eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Steef85, 26 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Hallo allemaal,

Dit topic is opgericht na aanleiding van een voorstelronde.

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven!

Liefs Steef

2. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Dan ga ik nu verder waar we gebleven waren in de voorstelronde.

@Laura271 je hebt mooie redelijk gelijke cyclussen. Ik heb 14 jaar anticonceptie gebruikt. Verschillende pillen en de laatste jaren nuvaring. De nuvaring is echt super vind ik. Welke anticonceptie heb jij gebruikt?

@Chelly ik begrijp wat je bedoeld, ik ben er nu ook meer mee bezig nu ik aan het tempen ben maar ik denk als ik niet meer temp dat ik er ook nog veel aan denk. De eerste maanden zo min mogelijk aan zwanger worden gedacht en dat ging best goed. Maar toen kwam die maand met 42 dagen. Ik had al hoop en zwangerschapstest gedaan maar helaas. Ook werden er opeens heel veel vrienden en kennissen zwanger om me heen, meteen vaak meteen eerste ronde. Hierdoor begon het steeds meer te kriebelen en bij begon ik er steeds meer aan te denken. Toen ben ik me gaan oriënteren en ben ik bij het tempen uitgekomen ook om te kijken of ik wel een eisprong heb.

Ik twijfel nog een beetje of ik deze ronde ovulatietesten ga proberen. Ik wil deze ronde ook mijn cervical fluid bijhouden en kijken of ik daarmee mijn vruchtbare periode kan vinden (scheelt natuurlijk ook weer in de kosten). Ik heb nog een week voordat ik de eerste ovulatietest zou gaan doen dus kan nog even over nadenken.

3. Chelley

Chelley Actief lid

12 sep 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt dat heb ik ook, ik ben er door het 'niet temperaturen' niet minder mee bezig dus een volgende ronde wil ik het wel weer gaan doen. Ik zie ook ineens iedereen om me heen kinderen krijgen en dan word je er wel mee geconfronteerd. Ik heb de microgynon pil gebruikt. Als ik zondag nog niet ongesteld ben geworden wil ik een testje gaan doen, spannend!

4. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Ik hoop voor je dat het raak is deze ronde Chelly!
    Wanneer is je NOD eigenlijk? Kan wel terug vinden dat vandaag dag 43 voor jou is maar NOD niet.

5. Laura271

Laura271 Lid

25 sep 2016
    18
    0
    1
    Ede
    @ Steef85 ik heb in eerste instantie de pil gebruikt. Daar ben ik mee gestopt omdat ik veel migraine aanvallen had. Daarna heb ik 6 jaar een spiraaltje gehad. Deze durfde ik niet nog een keertje te laten zetten en daarom heb ik 1,5 jaar de implanon gehad. Een prima anticonceptiemiddel.

Ik snap wat jullie beiden schrijven heel goed! Er niet mee bezig zijn is moeilijk. Hoe staan jullie mannen daar eigenlijk in? Die van mij bijvoorbeeld wil het wel graag, maar voor mij is het meer een issue en krijg vaak te horen maak je niet druk.

Ik heb ook heel veel vrienden om mij heen die of zwanger of inmiddels bevallen zijn. Mijn schoonzus heeft bijvoorbeeld al een kindje en was eigenlijk de tweede ronde ook direct zwanger van de tweede.

@ Chelly ik hoop ook voor jou dat het deze ronde raak is.

6. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Voor ons geldt hetzelfde. Als het aan mij lag dan waren we al veel eerder begonnen. Mijn vriend was er echter nog niet eerder aan toe. Nu staat hij er wel achter maar heeft niet zoiets van liever vandaag dan morgen. Hij heeft meer zoiets van het gebeurt wanneer het gebeurt.

7. Chelley

Chelley Actief lid

12 sep 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    @steef. Ik weet niet wanneer mijn NOD is omdat ik zo'n onregelmatige cyclus heb. Dat is zo lastig maar 45 dagen is tot nu toe het langste dus dan houd ik dat maar aan als NOD.

@Laura. Mijn vriend wil het ook erg graag maar is er ook wel heel nuchter in . Hij zegt ook , als het nu niet raak is dan zal er wel een rede voor zijn, en is het wel raak dan hoort het ook zo te zijn.

Heb ook al bij verschillende rondes gedacht dat ik symptomen had, maar dat bleek dan uiteindelijk helemaal niks te zijn. Je lichaam kan je goed voor de gek houden heb ik wel gemerkt.

8. Chelley

Chelley Actief lid

12 sep 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    O ja , hebben jullie toevallig een tip hoe ik snel naar deze pagina terug kan keren? 🙈 Ben niet zo goed in dit soort dingen haha 😃

9. Laura271

Laura271 Lid

25 sep 2016
    18
    0
    1
    Ede
    Diezelfde vraag wilde ik ook stellen. Ik weet ook niet hoe ik hier gelijk moet komen.

10. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Als je op deze pagina bent en dan toevoegen aan favorieten? Lukt dat? Als niet geef even aan of jullie mobiel of op de pc lezen/schrijven en welke browser jullie gebruiken dan kan ik hopelijk beter helpen.

@Chelly heb je deze ronde ovulatietesten gedaan? De rondes die je hebt getempt heb je toen je eisprong gevonden?

11. Chelley

Chelley Actief lid

12 sep 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kijk en typ elke keer via mijn mobiel, ik krijg ook geen favorieten gevonden, misschien een keer via de pc proberen. Maar ik heb deze ronde de action ovulatietesten gebruikt maar ik vond die niet heel duidelijk had elke keer een licht 2e streepje maar geen piek,dus negatief. Tijdens het temperaturen zag ik wel echt een patroon en wat ook echt heel duidelijk was is dat elke keer als ik s ochtends een flinke temp daling had, werd ik meestal die dag, of de dag erna ongesteld. Als deze ronde weer niet gaat lukken ga ik de ovulatietesten van sensitest bestellen.

12. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Ik typ zelf alles via de pc en heb de pagina daar dan ook in mijn favorieten staan. Op m'n mobiel (windows phone met als browser microsoft edge) kan ik ook makkelijk favorieten aanmaken, maar ik vind het niet fijn om te typen op m'n mobiel. Iik weet helaas niet hoe je favorieten kan instellen op android en iphone's.

Ik heb natuurlijk 2 rondes oraal getempt dus niet de juiste manier maar ik had ook een flinke daling in temp de dag voordat ik ongi werd. Vind ik wel erg makkelijk aangezien ik dan ook meteen weet wanneer het komt zeker omdat mijn cyclussen toch wel wat dagen verschillen per keer.

Zijn er bij jullie eigenlijk ouder(s) en/of vrienden die weten dat jullie bezig zijn?

13. Chelley

Chelley Actief lid

12 sep 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nog even gezocht en ik heb het gevonden! Heb me geabonneerd op dit topic dus krijg ik steeds een mail als iemand hierop reageert en dan staat er een linkje bij die ik aan kan klikken! Maar onze ouders en vrienden weten dat wij bezig zijn. Wij zijn daar wel heel open in en vooral ik vind het fijn om erover te kunnen praten. Ik pak ook altijd een wijntje op een feestje en in het begin dat we gestopt waren met de pil durfde ik dat steeds niet en dus kreeg ik steeds de vraag of ik zwanger was. Toen hebben we op een gegeven moment wel gewoon gezegd dat we bezig zijn. Nu we al echt wat langer bezig zijn, probeer ik dat wel los te laten en pak ik gerust een wijntje op een feestje. Hoe gaan jullie daar mee om? En weten jullie ouders/vrienden het?

14. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Handig dat je nu telkens een mailtje krijgt, ben je meteen op de hoogte!

Bij ons weet alleen een goede vriendin van mij het. We hebben ervoor gekozen om het niet te vertellen omdat we het leuk vinden om iedereen te verrassen.
    Voordeel is dat het qua drank ook niet op valt aangezien ik zelden drink en altijd BOB. Dus ouders/vrienden kijken niet vreemd op als ik niet drink. Ik heb sinds we bezig zijn ook maar 1 keer een wijntje op en dat was toen ik net ongesteld was geweest. Met eten heb ik meer moeite. Ik ben dol op sushi, biefstuk, wild enz. allemaal dingen die je als zwangere beter niet kunt eten. Ik heb dan ook de grootste moeite om m'n (eigenlijk ons want we gaan niet twee keer koken) eetpatroon aan te passen. De eerste maanden heb ik me overal netjes aan gehouden maar op een gegeven moment zijn we toch maar weer vanalles gaan eten maar dan alleen de eerste twee weken vanaf m'n ongesteldheid. De andere weken hou ik me netjes aan het dieet ;) Hoe doen jullie dat met eten?

@Chelly, nog geen rood gespot? Hopelijk morgen dan een positieve test in je handen :D

15. Chelley

Chelley Actief lid

12 sep 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja het eten, ik ben ook dol op carpaccio sushi en biefstuk. Heerlijk. Ik pak het nu wel gewoon. Stel dat ik een positieve test in handen heb natuurlijk niet meer. En ik heb nog steeds geen rood gespot! Heb vanmorgen m'n temp gemeten en die was laag zoals het meestal voor m'n ei is dus ik ben er bang voor helaas...

16. milooo

milooo Lid

27 okt 2016
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik heb even zitten meelezen :) En zou me graag willen aansluiten hier.

Mijn hoofd duizelt echt van alle afkortingen, termen en kreten die op het forum voorbijkomen. Haha. Maar vindt het erg leuk om al zoveel te lezen over van alles.

Ik heb dinsdag een afspraak om mijn spiraaltje te laten verwijderen. Dus het proces is in gang gezet :cool:

Mijn vriend is 28 (over een maand 29) en ikzelf ben 25 jaar.

17. Laura271

Laura271 Lid

25 sep 2016
    18
    0
    1
    Ede
    Ik kijk dus vaak op mijn mobiel en zie dat ik een aantal berichten heb gemist. Bij mij in omgeving weten een aantal vriendinnen van mij dat we bezig zijn. Mijn ouders hebben denk ik wel een vermoeden maar het lijkt mij ook leuk om ze te verrassen op het moment dat het zo is.

Ik drink nu eigenlijk alleen nog maar wijn rond de periode dat ik ongesteld ben. Eten heb ik gelukkig geen moeite mee, ik houd niet zo van rauw vlees. Ben er wel veel bewuster mee bezig. Drinken jullie bijvoorbeeld cola en/of koffie? Ik lees daar namelijk ook veel negatieve berichten over.

@ milooo spannend dat jullie ook gaan beginnen en leuk dat je aansluit

18. Chelley

Chelley Actief lid

12 sep 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Milo! Leuk dat je je aansluit!
    Cola en koffie heb ik inderdaad ook gelezen!
    Ik pak dat dan ook bijna nooit. Het liefste drink
    ik water ranja en thee. Wat vinden jullie trouwens
    Van een cyclus van 45 dagen? Is dat niet veel te lang?

19. Chelley

Chelley Actief lid

12 sep 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een droevige zondag morgen.
    De rode duivels hebben zich alweer gemeld.
    Op naar alweer een nieuwe ronde, en
    waarschijnlijk weer 45 dagen wachten.. 😔

20. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Hier was hetzelfde. Ik was er al veel eerder aan toe dan vriendlief. (Destijds konden we er nog niet voor gaan) maar als dat wel kon, was ik er al wel aan toe maar mijn vriend nog niet.. Toen we eindelijk dit jaar ervoor konden gaan, hele gesprekken gehad, en zijn we er samen achter gaan staan, om er voor te gaan. Maar vriendlief zei ook, we gaan er niet bewust mee bezig en als het gebeurd is het mooi, maar we zien het wel.. Nu ben ik in ronde 2 al zwanger geworden, helemaal door het dolle heen. En we waren er niet zo heel bewust mee bezig, om er druk achter te zetten. Ik was er in mijn hoofd wel heel erg mee bezig, maar niet met ovu testen en temperaturen.. De verrassing was dan ook groot dat ik nu al 5weken zwanger ben. En vriendlief was ook door het dolle heen, maar moet er wel aan wennen. Ik denk dat mannen er meer aan moeten wennen en zoiets hebben van als het gebeurd gebeurd het en niet zoiets hebben van 'ik wou dat het al zover was' mannen maken het natuurlijk heel anders mee

Deel Deze Pagina