Hoi, wie herkent dit? Tot afgelopen week sliep mijn zoontje van 9 maanden nog 2x op een dag. 's ochtends een uurtje en 's middag 1 tot 1,5 uur. Over het algemeen werd hij ook vrij rustig wakker, slaakte een paar kreetjes en lag dan rustig te kletsen tot ik hem kwam halen. Nu slaapt hij sinds maandag 2x 35 minuten (het is bijna op de minuut af!) Ik heb geprobeerd hem 's morgens wakker te houden maar als ik dan de hond uit ga laten valt hij uiteindelijk toch in slaap in de wagen en zelfs op de fiets. Als ik hem 's middags probeer langer wakker te houden word hij echt vervelend want hij is echt moe! Vandaag heeft hij geslapen van 10 tot 10.35, van 13.40 tot 14.15, en uiteindelijk heb ik hem om 16.15 ook maar weer even neergelegd want hij zat vreselijk in zijn ogen te wrijven etc. En je raad het al hij heeft toen ook weer 35 minuten geslapen. Hij zet het ook gelijk op een krijsen Ik heb geprobeerd hem te laten liggen maar hij valt ook niet weer in slaap... Zijn er meer kindjes die dit hebben gedaan? En moet ik dit zien als een overgansfase naar 1 slaapje of zo?
Fenja slaapt al maanden 2 x 45 minuten(ook op de minuut af bijna!). Heb ook geprobeerd om haar wakker te houden enz maar dat lukt ook niet en dan toch maar zo'n kort slaapje. Vreemd he? Een overgang naar 1 slaapje is het niet geweest toen, mag van mij wel hoor. Gewoon 1 slaapje van 1,5 uur ofzo. Maar nee hoor, mevrouw houdt lekker dit ritme aan. Maar zoals ik al zei....Fenja slaapt al maanden zo en Ruben pas sinds kort. Dus misschien is het bij hem wel anders hoor en gaat hij binnenkort wel naar 1 slaapje toe.
Poeh en ik vond dat Justin de laatste week ook al weinig sliep.. Hij slaapt smorgens anderhalf uur en smiddags ruim n uurtje. Voorheen sliep ie veel meer joh. Misschien toch t sprongetje wat er aan zit te komen?
Vigo heeft het sinds deze week ook... Misschien heeft het toch met de leeftijd te maken? Vigo is 8,5 maand. Hij slaapt of 's ochtends een uurtje of in de middag een lange dut van ong. 2,5 uur en that's it.
Esmee sliep een tijdje geleden 2 keer 10 minuten! Ik had toen een week vakantie en heb de hele week volgehouden om haar 's morgens wakker te houden ( ze was wel heel moe en jengelen enzo) En viel om 12 uur met haar flesje melk in slaap.. Dan meteen naar bed en dan sliep ze vaak maar een half uur. Ik heb haar toen gewoon laten liggen waarna ze snel weer in slaap viel. Dit doe ik nu al een maand en laat haar steeds iets langer in bed liggen ook al slaapt ze niet! Gisteren heeft ze 2 uur en een kwartier geslapen! Dus ik denk dat het hier echt de overgang naar 1 slaapje was.... Succes!
Ik zou hem om 12.00 uur naar bed doen. Als hij snel daaran weer wakker word, kun je een eind gaan wandelen misschien valt hij dan in slaap, en zo niet rust hij toch uit. Wij hebben het slaapje van 12.00 al heel lang hoor! Ik ga ook wel eens een eindje in de auto met hem rijden, je moet toch wat
Hier was t sprongetje de boosdoener. Vannacht als n roosje geslapen en vanochtend ruim 2 uur en vanmiddag weer. Niks meer te klagen. Hoe ist nu Lilly>?
Zo,Patroeschka, lekker zeg! Hier heeft ie nog nooit zo lang achter elkaar geslapen. (behalve s'nachts ) Ik mag 'blij' zijn met twee dutjes van een half uur, hooguit drie kwartier. Heel soms slaapt ie bijvoorbeeld s'ochtends een uur, maar dan slaapt ie smiddags weer niet. En dat gaat al maanden zo..... Verder gewoon vrolijk en goed te pas, dus het zal wel goed zijn. Slaap kan je ook niet dwingen!
Thyron slaapt overdag ook amper af en toe een kwartiertje maar niet langer. Zolang hij in de avond en snachts goed slaapt vind ik het best.
He Patroes, het lijkt iets beter te gaan. Langer als een uur achtereen is het niet maar het lijkt wel dat ook hier het sprongetje de boosdoener was. Sinds 2 a 3 dagen is Ruben namelijk weer 'anders' Hij is ontzettend druk in de weer met van alles, loopt achter de poef aan door de kamer, kletst en lacht de hele tijd door, en is ontzettend gemakkelijk Hij huilt niet en zeurt niet. Speelt rustig een uur in de box en vraagt een stuk minder mijn aandacht. De nachten gaan hier ook prima maar dat was zowiezo geen probleem. Het lijkt erop dat hij gewoon genoeg heeft aan die hazeslaapjes nu want hij is niet ongezellig of zo. Als hij moe word stop ik hem in bed en slaapt hij gewoon alleen is ie na 35 minuten weer wakker.....ach ik heb het maar geaccepteerd, tis gedaan met de rust haha
Ik had te vroeg gejuicht.. Bllllg hij was echt sjaggie vandaag... pff. Maar idd stukken verder in 2 dagen tijd qua ontwikkeling. ik dacht nl dat als ze weer wat hadden geleerd dat t sprongetje over was?
Tja, ze kunnen natuurlijk ook gewoon een dagje een off day hebben? Ik vind het soms ook moeilijk om te zien hoor die sprongetjes....
hier wil youri t liefst nog om de 2,5 a 3uur weer ff naar bedje en dan slaapt hij ongveer n uurtje,dus rond 8.50 is hij wakker wil vaak rond 10.50 naar bedje en slaapt dan n uurtje dan eten spelen en vaak rond 2u a half 3 weer ff slapen tot 4u a half 5 dan eten ff spelen en vaak rond 18.15 ook n 1/2 naar bedje en dan laatste fles,dus hier slaapt hij nog veel maar vind t niet erg! groetjes krullie