Het wonder is geschied...... kindje is vanzelf gedraaid

Discussie in 'De bevalling' gestart door christina, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christina

christina Niet meer actief

tijdens zwangerschap van 37 weken kwamen ze erachter dat kindje in stuit lag, dus draaipoging, poging mislukt, vervolgens afspraak gemaakt voor geplande keizersnede eind deze week, vandaag bij de gyn. geweest en hij gaat een echo maken en vertelt vrolijk de ligging en conditie van ons kindje, oh hoofdje ligt mooi beneden en ratelt vrolijk verder en wij dachten hoofdje ligt beneden? Maar heb je dat wel goed, vorige week lag het in een stuit... Hij weer kijken en ook het dossier er weer bij ja inderdaad, het lag in een stuit, is bevestigd door 3 artsen, maar de gyn. zegt nu dat het dan gedraaid is deze week. Hij vroeg me heb je pijn gehad? /ik heb gezegd dat dit niet het geval is, wel is het kind heel druk iedere dag dat ik soms denk wat gebeurt daar binnen. Dus nu gaan we geen KS meer doen en moeten we volgende week terug komen. Wel mogen we ten allertijde komen als ik denk dat het koppie weer boven in zit en als ik me onzeker voel. We gaan wel als de bevalling zich vanzelf aandient bevallen in het ziekenhuis, dat lijkt ons nu wel de veiligste weg, mooi alles bij de hand en als het kind weer op het idee komt om nog eens te draaien dat wordt het direct een KS. Ik ben nu 38 wkn en 5 dgn zwanger.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou geweldig toch! Dat is goed nieuws.

3. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Oef zeg!
    Voelt goed hé? ;)

4. christina

Ja voelt zeker goed. Nu wordt het spannend, wanneer komt het? niks geen planning meer, de natuur gaat z'n gang. Ben benieuwd waneer de baby zich spontaan gaat aandienen...... Hoofdje is wel ingedaald, maar nog niet vast in het bekken, gyn. verwacht dat ie bij de 1ste wee vast naar beneden zakt.

5. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wat geweldig dat jullie beebje toch nog is gedraaid. De kans wordt nu ook wel een stuk kleiner dat het nog terugdraait, hopelijk dus geen keizersnede voor jou!

Bij ons staat de afspraak voor de keizersnede inmiddels ook: 12 februari a.s. Ik vertel mijn kindje elke dag dat het nog steeds de mogelijkheid heeft om te draaien, maar het is een eigenwijzerd die tot nu toe nog steeds lekker in stuit ligt.

Ik duim voor jullie dat je gewoon op de normale manier kunt bevallen nu!

Groetjes, Wendy

6. christina

Hoi Wendy,

Je kindje kan nog best op het idee komen om spontaan te draaien, kijk maar naar mij, voor mij stond de KS voor 26 jan gepland. En ik dacht van de week al goh het lijkt wel of ik het hoofdje niet meer bovenin voel, maar ja dat zal ik wel mis hebben. Ook is de gedachten door mn hoofd gegaan, zal toch wat zijn kom ik daar vrijdag morgen gaan ze nog even een echo maken en komen ze er achter dat het kindje toch nog gedraaid is. Heb net mijn eigen verloskundige gebeld om het verhaal te vertellen en zij vertelde mij dat ze al heel wat jaartjes mee loopt, maar dit nog niet zo vaak mee heeft gemaakt. Voor ons is 1 ding zeker, het is een wonderbaarlijk kind, het eigenwijze heeft ie van mij, en het draaierige van mijn vriend. hahahahaha!
    Ik hoop voor je dat je kindje ook nog spontaan draait en dat het ook een normale bevalling kan worden.

7. bijtje

bijtje Lid

28 jan 2007
    13
    0
    0
    Tja, ik heb dit twee keer meegemaakt met mijn buikbewonertje. Een keer toen ik 36 weken zwanger was. Toen lag hij dwars. Vervolgens een dag later voor een versie naar het ziekenhuis. Half uur aan de CTG en daarna een echo. Wat bleek ...? Meneer was gedraaid en lag keurig beneden met zijn hoofdje. De week erop voor een groei-echo. Inmiddels 37 en een halve week zwanger en ja hoor hij lag in stuit. ( en was ook al bijna 3700 gram ). Ik kreeg de slappe lach. Een dag later naar het ziekenhuis voor een versie. De verloskundige die zou draaien had ik de week ervoor ook gezien dus zij stelde voor eerst een echo te maken. Weer bleek hij uit zichzelf gedraaid. Hij heeft gewoon nog alle ruimte gehad om te draaien. Inmiddels 40 weken en 3 dagen zwanger. Hij ligt nu mooi in hoofdligging.

8. christina

Gisteren bij de gyn. geweest en het kindje ligt nog steeds goed, maar nog wel beweegelijk in het bekken met het hoofdje. Weet iemand of dat het kindje dat al wel/niet ingedaald is? Ik mag/moet nu weer terug naar de verloskundige voor de laatste paar keer controle, want het ziekenhuis geeft nu aan dat ik geen med. noodzaak meer heb (eigenlijk wilden we liever gezien de hele geschiedenis in het ZH blijven, dus das wel jammer, maar goed, het zal wel en als ik het ZH was dacht ik mooi uit commercieel oogpunt, wil je in het ZH blijven, prima, maar zo zijn ze niet) en zal dus nu thuis of poliklinisch bevallen, tenzij er weer iets gebeurt waardoor het wel een med. noodzaak wordt. Ben nu 1 feb uitgerekend en vind het reuze spannend worden. Van mij mag het kindje nu wel komen!

9. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Spannend hoor Christina! Heel veel succes met de laatste loodjes, en hopelijk duurt het niet al te lang meer!

Groetjes, Wendy

10. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Goed zeg Christina! Dat die kleine mooi zelf gedraaid is!
    Mijn moeder heeft 2 kinderen gekregen en beide keren lagen ze/we in stuit. Mijn broer is in stuit geboren, en omdat dit voor mijn moeder heel erg onverwacht kwam (vroeger waren ze niet zo mededeelzaam) was dat echt een traumatische bevalling. Bij mij had ze tegen de 'vroedvrouw' gezegd: als de kleine weer verkeerd om ligt, wil ik het wel van te voren weten! Het was inderdaad het geval, en de vroedvrouw heeft toen zelf(!) een draaipoging gedaan! Dat mislukte, maar nog dezelfde nacht ben ik in de buik gedraaid (mijn moeder dacht dat de bevalling begon, die nacht, maar dat was dus mijn eigen draaipoging!). Vervolgens is mijn moeder een paar weken later (weer) via de natuurlijke weg bevallen...
    Ik moest hier meteen aan denken toen ik je verhaal las!

Ikzelf heb ook een stuitkindje gehad, ik heb een stuitbevalling gedaan. Er was niet genoeg plek voor een draaipoging. Een eventuele volgende keer zal het waarschijnlijk weer een stuit zijn (en dan zeggen ze nog dat het niet erfelijk is!), dan hoeft er van mij geen draaipoging gedaan te worden. De stuitbevalling ging namelijk zo goed, daar zie ik niet meer tegenop!
    Veel succes met je bevalling!

Deel Deze Pagina