medicatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sillie81, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillie81

sillie81 Nieuw lid

14 feb 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Geen idee of ik dit in het goede onderwerp plaats......:)

Ik ben Silvia, 30 jaar, heb een dochter van 5, en wil graag een 2e kindje. Slik sinds een tijdje paroxetine(20 mg) ivm paniekaanvallen.....heeft iemand hier ervaring mee?? Wil liever niet met de medicijnen stoppen, heb dit al vaker geprobeerd, maar dan komen de aanvallen weer terug! Met de ha overlegt, en hij wil liever dat ik ga afbouwen.....volgende week afspraak bij de gynacoloog.....
    Hoop dat iemand advies heeft:(

groetjes Silvia.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Silvia,

Welkom op het forum hier, zie dat dit je eerste berichtje is op de site!

Heb je deze medicijnen gekregen op advies van de huisarts of van iemand anders? Is het van iemand anders dan zou ik met diegene in gesprek gaan en anders toch naar dat van de huisarts luisteren.

Ik zelf ben in juli 2010 begonnen met het slikken van 2x10 mg Seroxat(/paroxetine) per dag, na een tijdje is dit opgehoogd naar 2x20 mg per dag. De rede waarom precies zet ik liever niet op het forum. Maar toen wij ter sprake brachten bij mijn hulpverlening dat wij dachten over nog een zwangerschap/kindje is er over gesproken en overlegd en zijn we er eigenlijk uitgekomen dat zo gauw er verder groen licht was gegeven voor een zwangerschap we er nog eens over zouden gaan praten.

Toen het groene licht daar was, dus weer gepraat en besloten dat ik het zou blijven slikken, maar inmiddels was ik al wel afgebouwd van die 2x20 mg per dag naar 2x10 mg per dag. Voorlopig zou ik dus 2x10 mg per dag blijven nemen. De voordelen voor mij zouden namelijk volgens de 'geleerde' zeker opwegen tegen de nadelen voor het kindje.

Maar het is toch iets anders gelopen, meteen de dag na onze positieve test ben ik toch gegaan naar 2x per dag 5 mg en uiteindelijk 2 weken later helemaal gestopt, oke ik ben dus inmiddels pas twee-en-halve week gestopt met het slikken hiervan, maar het gaat nog altijd goed. Vind het zelf erg prettig dat dit toch zo kan, geen medicijnen is natuurlijk voor een groeiend kindje altijd beter dan wel, maar ook de mama moet in het zicht gehouden worden. Mocht het hier weer minder gaan dan moet ik er namelijk wel weer mee beginnen, hoop dat dit niet nodig is.

Dat was dus mijn verhaal over deze medicijnen, jij schrijft dat je paniekaanvallen hebt en daarvoor deze medicijnen gebruikt, is het misschien iets voor je om buiten je medicijn gebruik te kijken naar andere oplossingen voor die paniekaanvallen? Zodat je ze niet meer krijgt of iig kan handelen zonder dat je de medicijnen neemt? Iets van therapie misschien wat je handvatten kan bieden waarna je de medicijnen af kan bouwen? Ik weet niet wat hierin mogelijk is hoor, maar wellicht iets om eens met je huisarts te bespreken?

Veel succes in ieder geval!

Liefs Hanneke.

3. sillie81

sillie81 Nieuw lid

14 feb 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hanneke,

Bedankt voor je reactie.......
    Heb de medicijnen van de huisarts gekregen, had ze al vaker gehad, en heb er deze keer zelf om gevraagd........elke keer denk ik, nu gaat het weer goed en kan ik weer afbouwen(in overleg) maar langzaamaan voel ik me dan weer minder en komen de paniekaanvallen terug..........erg vervelend(maar daar weet je natuurlijk alles van)
    Heb de 23e dus een afspraak bij de gynacoloog, niet alleen om deze reden, m'n menstruatie is sinds oktober al uitgebleven door stress welliswaar,(plotselinge overlijden van m'n zus)
    Wil dus met hem overleggen wat hij ervan vind.......als hij ook denkt dat ik beter kan afbouwen zal ik geen andere keus hebben.......slik trouwens 1 keer 20 mg pd

Liefs sil

Deel Deze Pagina