Ik wil zo graag maar ik 'mag' nog niet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fleurtjeuh, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Je wilde zwanger proberen te worden zodra je strip op is toch ?
    Dat vertelde je volgens mij in je begin post?

Waarom denk je dat je geen baan kan krijgen na je opleiding omdat je geen ervaring hebt? Iemand die net een diploma heeft kan geen ervaring hebben, dat is heel normaal hoor.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    en je denkt dat je in september alles op orde hebt?
    dat je dan een huis hebt,beide een goed inkomen, een vaste baan waar je niet zomaar uitgegooid word, dat je spaargeld heb enz. ?

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar je zegt dat het dom is en het niet nu gaat gebeuren..
    (groot gelijk!!!)
    En dat wij net doen alsof je dat wel doet..

Maar sorry hoor he zegt dt je erover denkt pillen te vergeten en een manier zoekt zodat de pil niet meer werkt!

Dus ja zo komt het idd over! Alsof je maling heb aan ons en aan onze adviezen(die misschien soms hard kunnen zijn.. Maar he geef ons eens ongelijk)
    Misschien moet je je eigen posts nog een keer goed doorlezen en misschien snap je dan waarom we zo reageren ;)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    En je gebruikt een kind wel als excuus om je opleiding niet af te maken..

Want je zegt zelf jn je beginpost dat je wil stoppen want tsja je wil een kind en dan ben je een paar jaar uit t werk en wil niemand je meer..

Dus dat is wel degelijk een excuus

5. fleurtjeuh

fleurtjeuh Actief lid

15 feb 2012
    456
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien heb ik dat niet helemaal duidelijk uitgelegd.
    Toen ik zei als mijn pil op is bedoelde ik alles. Ik heb nog 3 doosjes van 3 strips waarven er uit 1 doosje 1 stip is waar ik nu aan bezig ben.
    Dat duurt dus nog een maand of 9 tot dat op is.
    Hoe logisch is het dat een werkgever je nog aanneemt als je een jaar of 15 thuis hebt gezeten als het van belang is dat je goede en relevantie kennis van het vak hebt.
    Ik doe de opleiding dierenartsassistent, dus dat is echt van belang.
    Na 15 jaar is alle kennis van medicijnen, operaties en dat soort dingen weggezakt.
    Dus dan kan ik beter later weer een opleiding oppakken als ik weer echt de motivatie ervoor heb en het ook echt afmaak en er wat mee doe.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    wil je als je kinderen krijgt 15 jaar thuiszitten?
    Bedoel je dat?

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar waarom zou je in hemelsbaam 15 jaar thuis gaan zitten?!:$

En neemt niet het feit weg dat je eigenlijk je pil wil saboteren ;)

Wat dus idd heeeel naief en onbezonnen overkomt ;)

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Misschien heb ik dat niet helemaal duidelijk uitgelegd.
    Ik snap er vrij weinig van inderdaad.

Toen ik zei als mijn pil op is bedoelde ik alles. Ik heb nog 3 doosjes van 3 strips waarven er uit 1 doosje 1 stip is waar ik nu aan bezig ben.
    Dat duurt dus nog een maand of 9 tot dat op is.
    Je hebt het echter ook over het saboteren van je pilgebruik en dergelijke. Je bent nog maar net samen met je vriend. Misschien is het handig om eerst elkaar te leren kennen ?

Hoe logisch is het dat een werkgever je nog aanneemt als je een jaar of 15 thuis hebt gezeten als het van belang is dat je goede en relevantie kennis van het vak hebt.
    Hoe logisch is het om 15 jaar thuis te zitten terwijl je partner een zeer laag inkomen heeft? waarom zou je 15 jaar thuiszitten? Er bestaan ook gewoon opfristrajecten hoor.

Ik doe de opleiding dierenartsassistent, dus dat is echt van belang.
    Na 15 jaar is alle kennis van medicijnen, operaties en dat soort dingen weggezakt.
    Opfriscursus? Je bent echt niet je enige die zal herintreden.

Dus dan kan ik beter later weer een opleiding oppakken als ik weer echt de motivatie ervoor heb en het ook echt afmaak en er wat mee doe.
    Daar komt de aap uit de mouw. Je hebt eigenlijk geen zin in de opleiding? Wees verstandig...maak je opleiding af. Daar heeft je toekomstige gezin veel meer aan.

We bedoelen het echt niet gemeen. Maar je komt nu niet over als iemand die volwassen is...en da klopt gezien je leeftijd.

9. fleurtjeuh

fleurtjeuh Actief lid

15 feb 2012
    456
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals ik eerder heb gezegt kwam dat verkeerd over.
    Ik wil de pil niet saboteren, absoluut niet. Ik heb er alleen over na gedacht. Ik doe dus niks met de gedachtes!
    De 15 jaar was alleen maar een indicatie. Kan meer zijn, kan minder zijn. Maar ik wil niet mijn kind dagelijks naar de kinderopvang sturen.
    Ik wil gewoon zelf voor mijn kind zorgen. Zeker na de ernstige berichten van afgelopen jaren, wat er gebeurt op een kinderopvang.
    Ik weet zeker dat er goede kinderopvangen zijn, maar ik heb daar geen goed gevoel bij.

10. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Meid ik snap dat de best wel harde kritiek niet leuk is. Meeste zullen het ook vast niet zo bedoelen, zie het daarom dus ook maar als goed bedoeld advies;)
    Toevallig ken ik een meisje die een aantal jaar geleden precies hetzelfde dacht.. jouw verhaal klinkt als haar levensverhaal. Haar vriend wilde toen ook wachten...zij niet en werd zogenaamd door de pil heen zwanger. Vriendlief wad er nog niet aan toe, wat leide dat hij niet met de stress wist om te gaan en vervolgens elke dag 10 euro aan wiet weggooide. Ze groeiden uit elkaar, zo goed kenden ze elkaar nou ook weer niet. Om lang verhaal kort te maken.. Ze gingen snel uit elkaar!

Ooit kreeg ik een tip van een leraar... Leer elkaar goed kennen, ga samen op vakantie, ga samenwonen, ga dan pas met elkaar trouwen en begin dan pas aan kinderen.. Het zijn de standaard stappen en klinkt misschien erg cliche maar je hebt echt eerst een basis nodig!

Hoelang heb je nog nodig om je school af te maken??

11. fleurtjeuh

fleurtjeuh Actief lid

15 feb 2012
    456
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe mijn vriend en ik zijn samengekomen heeft ervoor gezorgt dat we elkaar erg snel en goed leerden kennen. Ook zoals ik eerder heb gezegt ben ik niet het doorsnee meisje, dat het altijd goed heeft gehad.
    Mijn leven is alles behalve makkelijk geweest. (als je het precies wil weten stuur maar een berichtje ik ga dat hier niet neerzetten)
    Ik wil voor mijn kindje alleen het beste, en daarom ben ik nu nog niet zwanger. Mijn vriend en ik denken heus wel na over onze acties.
    Het klopt dat ik geen motivatie meer heb voor mijn school, maar ik neem geen kind omdat ik wil stoppen met school.

12. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje

Heel naief!! Enne kinderen neem je niet, je mag blij zijn als je ze mag krijgen!

13. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Had mijn uitspraak kunnen zijn.. Ik wil je niet bang maken maar kijk eens hoeveel (ook jonge!) meiden er zitten in het MMM-gedeelte van het forum. Het kan ook zo anders lopen...

Vul niet je hele leven in rondom een kind wat er nog niet is!

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik lees in je berichtjes vooral nog iets kinderlijks/puberaals.. Kan er wel wat herkenning in vinden van mezelf vroeger (niet dat ik nu zo oud ben haha). Echt dat van NU willen ook al weet je zelf ook wel dat het eigenlijk niet kan.. maar denken dat het allemaal wel goed zal gaan komen zodra je zwanger bent en dat alles dan goed zal zijn.. zodra je maar een kindje hebt.. Ik wou op mijn 17e (ik weet dat je 18 bent, maar op mijn 17e dacht ik een beetje zoals jij nu) ook al een kind. Nou wat ben ik nu BLIJ dat dat niet gebeurt is!!

Ik heb dezelfde opleiding gedaan als jij (alleen dan paraveterinair dierenartsassistent, misschien bedoel je hetzelfde maar is iets anders dan 'normaal' assistente), en kan je vertellen dat het toch vooral ervaring in de praktijk is die je nodig hebt en opdoet met je stages. Dat vergeet je dan ook niet zo snel, komt in ieder geval snel genoeg terug als je weer begint.
    Verder denk ik niet dat je het gaat redden om fulltime thuismoeder te zijn, het is echt heel duur allemaal en je vriend werkt ook nog niet fulltime en heeft ook geen vast contract (en dat laatste wordt niet zo heel snel meer gegeven tegenwoordig). Dan hebben jullie ook nog een eigen woning nodig, en waarschijnlijk staan jullie nog niet zolang ingeschreven bij een woningbouwvereniging dus een sociale huurwoning laat dan ook nog wel een aantal jaar op zich wachten. Particuliere huur is meestal erg duur!
    Je hoeft je kindje niet naar een kinderdagopvang te brengen, ik weet niet of je familieleden hebt die een dag op kunnen passen? Of anders is een gastouder ook een idee. Dan kan je zelf 2-3 dagen werken, vaak is een baan als dierenartsassistente toch parttime.
    Meid, probeer echt in ieder geval die dingen op orde te krijgen: eigen woonruimte, vriend fulltime baan (vast contract is wenselijk, anders kan je er zo uitgeknikkerd worden en dan zit je weer met niks), zelf je opleiding afmaken. Ook al heb je er nu niet zo'n zin in en denk je alles te vergeten, het laat toch zien dat je in ieder geval ergens voor geleerd hebt en inzet getoond hebt. Dan hoef je nog niet eens per se in dat vakgebied terecht te komen.

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Oh en zoals Sam20 inderdaad al zei.. Zodra je je opleiding niet afmaakt moet je alle stufi EN reiskostenvergoeding die je evt met je ov gemaakt hebt, terugbetalen!

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Beste fleurtjeuh,

Jullie hebben samen besloten om straks voor jullie eerste kindje te gaan. De situatie is op dit moment nog niet ideaal maar daar werken jullie aan. Verder is straks eigenlijk niet vroeg genoeg voor je waardoor je soms speelt met de gedachte om dat straks wat naar voren te halen. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt maar je kunt het beste nog even geduld hebben en in de tussentijd alles een beetje voorbereiden bijvoorbeeld.

Ik wil jullie voor straks veel succes wensen met zwanger worden en wellicht dat je ons tegen die tijd op de hoogte kan houden.

Voor nu doe ik dit topic dicht.

Lotte

Deel Deze Pagina