hoi dames , ben hier al es vaker over begonen hier op t forum . ik wil zoooo graag een 2e kindje , mijn vriend ook maar niet nu . tis zo erg dat ik er regelmatig over droom dat ik zwanger ben . heel veel vriendinnen van me zijn zwanger of net bevallen en overal zie ik zwangere mensen . word er helemaal gek van . ik zou me vriend graag over willen halen , maar hoe ???? en eigenlijk ios dat natuurlijk weer niet de goed manier pppfff
Heb ook in die situatie gezeten.. Het werd zo erg dat er sprake was van spanning in onze relatie. Ik heb toen maar even alles laten bezinken en mezelf bewust gemaakt van het geluk al een kindje te hebben. Nu gaan we er weer helemaal voor. Ik hoop dat je partner zijn mening verandert. Weet je wanneer hij het dan wel wil?
Hier niet herkenbaar maar overhalen lijkt me zeker niet goed. Maar wat je wel zou kunnen doen is op een rustig moment eens vragen waarom hij nu bv nog geen 2e kindje wil? Ziet hij 2 jaar tussen de kinderen niet zitten of denkt hij misschien meer dat het financieel zwaarder is? Probeer zijn kant te begrijpen maar vertel hem ook waarom jij er wel het liefste nu al voor gaat. Laat het even bezinken en vraag hem er gewoon nog even over na te denken en geen jaar natuurlijk
He meid Ik wist niet dat je het er zo moeilijk mee had. Waarom wil je vriend niet? Balen man! Ik duim voor je!
dat is zeker balen...een jaar is wel HEEL lang, als je het nu al zo sterk voelt.. mss denkt ie het financieel niet te kunnen bolwerken...of denkt ie dat er dan meer zorg van de oudste op hem komt..? mss dingen die je em uit zn hoofd kan praten ( voor zover het realistisch is ) is het zo dat hij het ECHT niet wilt...of liever niet? moet zeggen dat ik jaaaren terug ook erover droomde en iedereen was zwanger, kreeg kinderen...ik kon er om janken zo graag wild eik moeder worden... maar dat is over gegaan ( ging overigens niet met huidige partner)...gevoel ging wel weer "aan"...toen ik deze man ontmoette
hey meis, dat is niet leuk! Ik weet wwel dat mijn man er ook pas later aan toe was dan ik.. Maar als de wens er is is het moeilijk om er mee om te gaan.. Ik heb mijn man heel rustig verteld waarom ik graag voor een 2e wilde gaan.. (helaas is ons dat nog niet gegungt) Voor mij was van belang dat er niet te veel leeftijdsbverschil tussen de kindjes zat en mijn leeftijd.. Maar staat er financieel over een jaar veel meer te gebeuren dan nu? Wat is er dan anders? En je kunt hem vertellen dat je 1 vaak niet gelijk zwanger bent en 2 het dan nog 9 maanden duurt voor de baby er is. Ik denk overigens,, zo zonder je te kennen, dat het er mee te maken kan hebben dat je dochter nu net 1 is. Dat vond ik heftig, ik besefte dan mijn meis geen baby meer was.. Dacht sterk terug aan het afgelopen jaar en het frommeltje dat ze was..
Heb je alle kosten al eens op een rij gezet? Bijvoorbeeld kdv, wordt nu nog voor rond de 90% vergoedt van een 2e.
Ik heb ook in deze situatie gezeten maar dan voor kindje nummer 1.... Ik wilde al vanaf mn 21e graag moeder worden en stoppen met de pil, mijn man was daar nog niet aan toe. Toen ik 24 was was hij er ook eindelijk aan toe... heb dus 3 jaar lang moeten wachten tot hij wilde... Nu ondertussen bijna 1,5 jaar verder, gestopt met de pil en nog steeds geen zwangerschap Wacht dus ondertussen al 4,5 jaar... waarvan 1,5 jaar actief bezig te zijn. Overhalen is denk ik niet de goede methode... en wachten is erg moeilijk. Maar goed het is een beslissing waar je echt samen achter moet staan. Wel kan je natuurlijk met hem er over praten, wat jou gevoelens zijn, en motivatie waarom je graag nu een 2e kindje wilt misschien dat hij dan zijn gedachten daarop aan kan passen?
heel herkenbaar je gevoel.. die van mij wil helemaal niet meer..(snap ik ook zelfs wel)....maar ook ik zou t nog zooooooo graag willen..maar goed.. dat is bij anders.... toen ik na Lisa graag voor een derde ging wilde hub ook nog niet... ik heb toen tegen hem gezegd dat k me wel ging botvieren op t forum en dat hij me maar moest zeggen als ik met d epil moest stoppen..... ondertussen heb ik wel zo nu en dan s een naam in de lucht gegooid of verhalen van t forum verteld.. achteraf zei hij dat dit m toch wel vaak aan het denken heeft gezet.. Pushen werkt niet.. juist averechts.. dus probeer er geen druk op te zetten.. is ook niet eerlijk en uiteindelijk wil je dat ook niet.. Hij moet er klaar voor zijn en helaas voor ons vrouwen duurt dat vaak (niet altijd) langer bij ee man dan bij een vrouw.. Dikke knuf meid.. ik ken je gevoel maar al te goed... XXX
Hoe kom je daar nou bij? Dat is een regeling die jaren geleden is afgeschaft hoor. Nu krijgt ieder kind hetzelfde...
hoi meiden, Ik ken het gevoel ook hoor, maar die van mij wil helemaal geen 2de. Ik probeer me er bij neer te leggen, maar het komt toch telkens terug, vooral nu onze zoon zo groot wordt. Ik heb de moed nog niet helemaal opgegeven, maar denk wel dat ik uiteindelijk aan het kortste eind trek. Jou man wil gelukkig wel een 2de, Ik snap dat een jaar lang lijkt, maar jullie gaan er tenminste nog voor. Voor je het weet is het zover... Liefs phoenix
Het is al eens genoemd: steeds dit topic ter sprake brengen thuis kàn verkeerd uitpakken. Mijn man maakte zich ook continue zorgen over de financiële zaken. (doet ie nu nog..) Mijn man is langzaam gaan beseffen dat onze dochter ook ouder wordt en hij vindt dat 4 jaar al een vrij groot verschil is en als het nu niet lukt zal dat tussen de 4,5 en 5 jr worden.. (eindelijk is zelfs tot de conclusie gekomen zelf ook niet jonger te worden. Hij is nu 36 en ik 31)
hier ook al snel het gevoel van een 2e. Manlief wilde eigelijk nog wachten. Ik heb er wel heel veel over gepraat. Ik moet mijn gevoel toch kwijt kunnen bij mijn man of moet ik het dan maar inslikken. Uiteindelijk zijn we er nog vrij snel weer voor gegaan. Het heeft alleen 8 maanden geduurd voordat ik zwanger was. Nu hebben we dus allebei een beetje ons zin manlief wilde 2 jaar er tussen, ik zo min mogelijk. Nu zit er straks 20 maanden tussen.
dat is natuurlijk helemaal klote !!! hij wil wel een 2e hoor en miss ook nog een 3e gelukkig . laatst was een vriendin hier met een 2 ling die bijna net zo oud zijn als mijn dochter . ze bleven hier eten tussen de middag en ik vertelde savonds aan mijn vrien van zoooo das wel gezellig met veel man aan tafel