Hallo, ik ben al 1,5 jaar gestopt met de pil. Afgelopen mei ben ik gestopt met borstvoeding geven. Nu ben ik een half jaar verder en het zwanger worden lukt nog steeds niet. Laatst was ik bij de huisarts voor iets anders en ik kaartte aan dat het zwanger worden niet lukt. Toen zei ze 'ja als je gestopt bent in mei met bv dan kunnen er nog hormonen van de bv in je lijf zitten en daardoor is t grote kans dat t nog niet gelukt is. Als t aan het eind van het jaar nog niet gelukt is moet je maar terugkomen'. Maar ik lees ook hele andere dingen op internet. Dat zodra je menstrueert je gewoon weer vruchtbaar bent. En ik heb al heel lang een zeer regelmatige cyclus en voel mijn eisprong ook. Zou het nou inderdaad nog aan de gegeven bv liggen? Ik begin me een beetje zorgen te maken. En eind van t jaar duurt nog 3 maanden. Moet ik eerder terug naar de ha? Bedankt alvast.
Ik zou weer terug gaan naar de huisarts, je hebt een stabiele cyclus en je voelt je eisprong. Het lijkt me heel sterk dat het niet zwanger raken iets te maken heeft met bv, waar je al een half jaar mee gestopt bent. Daarbij worden veel dames zwanger terwijl ze nog bv geven. Ik raakte ook zwanger van mijn tweede terwijl ik de eerste nog voedde.
Zodra je menstrueert ben je vruchtbaar maar met borstvoeding hoef je niet eens te menstrueren om vruchtbaar te zijn. Wel hebben sommige vrouwen idd dusdanige borstvoeding dat het de vruchtbaarheidtegengaat en dat kan idd maanden duren. Met ovulatietests is er meer over te zeggen.
Misschien dat je een email kunt sturen naar een lactatiekundige, misschien dat die hier meer van weten?
Terug naar je huisarts. Borstvoeding die al zo lang geleden gestopt heeft kan geen invloed meer hebben als je al een cyclus hebt.
Rekent de ha niet gewoon vanaf mei ? Misschien bedoelde hij geef je lichaam even de kans .. als je vanaf mei weer "vruchtbaar" bent ben je nu +- 5 maanden bezig.. meeste artsen gaan pas na 1 jaar actie ondernemen dus aan het einde van t jaar is alsnog vroeg
Maar daarvoor had ik ook een regelmatige cyclus. Misschien wacht ik gewoon 2 maanden en dan ga ik terug naar de ha. Bedankt voor jullie reacties.
Lees dit artikel maar eens: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Vruchtbaarheid - Gaan borstvoeding en IVF samen? Dat je in mei nog borstvoeding hebt gegeven heeft echt geen invloed meer. Hoe lang heb je al een regelmatige cyclus? Ik zou daar even vanuit gaan en dan minimaal een jaar. Aan de andere kant is nog drie maanden wachten ook niet zo heel lang meer. Bovendien heb je al twee kinderen zie ik? Dan kan ik me goed voorstellen dat de ha denkt dat je gewoon nog even wat langer moet doorgaan op de natuurlijk manier. Grote kans dat je snel zwanger raakt.
Hoi Yasmin, In principe zou het niet meer aan de borstvoeding moeten liggen dat je nu niet zwanger wordt. Maar nu hoorde ik toevallig een tijdje terug van een vriendin dat zij haar huisarts gevraagd had haar prolactinespiegel te laten bepalen. Ze was namelijk al een jaar bezig voor een tweede kindje wat niet wilde lukken. En ze had een jaar na het stoppen van de borstvoeding nog steeds af en toe lekkende borsten. Wat bleek nou: haar prolactinespiegel bleek nog steeds verhoogd. Hier heeft ze medicatie voor gekregen en een maand later werd ze weer zwanger. Misschien doelde je huisarts hier op? Dat je dit tot het eind van het jaar nog even af moet wachten. In ieder geval veel succes. Groetjes
Misschien kan ik dit ook wel laten meten inderdaad. Ik heb wel ovu testen gebruikt en dat komt wel overeen met de ovu pijn die ik voel. Alleen heb ik wel eerder vruchtbaar slijm en niet op de eisprong. Maar maandag of dinsdag is mn nod en als ik niet zwanger ben (ik denk van niet want gister negatief getest) dan ga ik naar de ha terug. Want heb al lang genoeg gewacht. Ik werd overigens zwanger van de tweede toen de eerste nog volop bv kreeg maar de ha zei dat het gewoon kan verschillen. Bedankt voor jullie reacties, heb er veel aan gehad.
Hoi dames, ik ben gisteren weer bij de huisarts geweest (een andere) en die zei dat ik inderdaad pas vanaf juni moet rekenen. Dus dan ben ik nog maar 4 maanden 'bezig'. Wel een domper eigenlijk. Hij gaat wel overleggen met de gyn en mij bellen maar ik verwacht er niet veel van. Dan zit er niks anders op dan maar weer mn best doen, ovu testen gebruiken etc.