ik wil zwanger worden maar mijn vriend wil nog geen kinderen!?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anoniempje132, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh ik zou dit ook niet waarderen, achter je vriend zijn rug om (want dat is het eigenlijk) zwanger worden vind ik niet kunnen. Hij geeft ook nog eens aan er niet klaar voor te zijn, en kinderen daar begin je samen aan.

Gewoon puur nieuwsgierigheid, wat als je nu zwanger bent? Verwacht je dat je vriend bijdraait of denk je dat hij weg zal gaan? Mij lijkt het nogal wat om op deze manier een kind door je neus geboord te krijgen. Sorry voor mijn taalgebruik.

Ik begrijp jou ook heel goed, een kinderwens kan heel sterk zijn. Maar dat betekent niet dat dit de manier is. Ik zou zo snel mogelijk met je vriend praten en eerlijk zijn. Over je sterke kinderwens, over het niet gebruiken van de pil en misschien zwanger zijn. Over alles dus.

Ik zou hier in ieder geval niet mee doorgaan, hoe langer je dit verzwijgt hoe moeilijker het wordt om eerlijk te zijn. Dit mag je je vriend niet aandoen vind ik.

Wat zijn zijn redenen dat hij er nog niet klaar voor is? Misschien zijn het twijfels die jij bij hem weg kunt nemen door er samen over te praten.. Maar heel eerlijk, als ik jouw vriend was zou ik niet weten of ik überhaupt nog kinderen zou willen als ik dit zou weten. Want ook al ben je niet zwanger, de intentie was er wel.

2. Mamasaar

Mamasaar Actief lid

1 jun 2015
    105
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oke oke dames. Volgens mij is de boodschap nu wel helder. Ook al ben ik het helemaal met jullie eens. Volgens mij is de algemene mening over dit onderwerp wel goed genoeg verwoord nu. Het is niet oke, ze moet het vertellen want hoe het nu gaat is niet goed.

Dus: aan de slag er mee!! (en wel zo snel mogelijk)

3. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Ik denk dat ze zelf ook wel weet dat ze fout zit, anders zou ze niet typen dat ze zich schuldig voelt. Maar meid, je móet hier echt over praten met je vriend.

Ik kan me jouw 'oergevoel' om zwanger te willen worden helemaal voorstellen. Ik heb het zelf ook gehad. 10 jaar samen, waarvan 1 jaar getrouwd... ik was er helemaal klaar voor en ik wilde niets liever dan onze liefde bezegelen met een kindje, maar mijn man vond het spannend. Hij wilde niet persé wachten, maar wilde er ook nog niet bewust voor gaan. Na heel veel praten hebben we (pas) een jaar later de knoop doorgehakt. Helaas is ons mooie dochtertje overleden en hadden we elkaar hard nodig!! Gelukkig was onze relatie tegen dit trauma bestand..!

Om een lang verhaal kort te maken: vraag jezelf af of je relatie zo'n grote gebeurtenis aankan. Als je nu al niet goed met elkaar praat en dingen voor elkaar verzwijgt, lijkt me dat niet bepaald een goede basis. Je moet ook voor het toekomstige kind denken. Komt hij of zij in een stabiele omgeving?

4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.032
    113
    Overijssel
    Begrijp dat de boodschap wel duidelijk is voor ts
    Maar wat een rotstreek zeg! En dat mag best gezegd worden ipv medelijden te hebben. Het is in ieder geval de beste manier om je relatie om zeep te helpen.

5. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Ik wilde erg graag voor een derde gaan,maar manlief (nog) niet. Ook heb ik mijn spiraal verwijderd omdat ik er veel last van had. Natuurlijk had ik de hoop dat hij er okk voor wilde gaan. Maar wij hebben eerst condooms gebruikt. En omdat we dat beiden vervelend vonden deden we coitus interruptus en periodieke onthouding, daarin gaf ik eerlijk de kansen aan en hij koos wat hem dan veilig genoeg leek. Inmiddels wat maandjes verder, veel gepraat en deze maand besloten we SAMEN er toch voor te gaan....
    Ik zou vandaag nog open kaart met hem spelen. Misschien draait hij snel bij. Met stiekem zwanger raken, is de kans erg groot dat je hem kwijt bent. Je zult voor jezelf moeten overwegen of hij het waard is om je wens uit te stellen...

6. bekendeonbekend

bekendeonbekend Actief lid

13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Wat een reakties zeg ! Ik snap het wel en gelijk hebben jullie , maar ik snap haar ook wel er kan wel gezegd worden geen kind maar als jouw behoefte en drang zoo enorm groot is ervoor kun je inderdaad stomme dingen doen . Lieverd ik zouw ook inderdaad echt met hem gaan praten , het klinkt makkelijk en is beangstigend maar als jullie echt voor elkaar zijn gemaakt komt dat wel goed ! Ookal wordt het niet metteen begrepen doe rustig aan en probeer rustig te vertellen wat je voelt en dacht ! Komt goed en echt niet meer doen hoor . ;):)

7. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

+1
    Wees alvast een goede moeder in spe en wacht tot de vader het ook wil!

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Jeetje wat ben jij achterbaks naar je vriend toe
    Als hij DE liefde van je leven is ga je zo niet met elkaar om en ben je gewoon eerlijk

9. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Zeg hallo volgens mij is hij toch ook niet achterlijk ?? jullie schuiven alles op de TS... hij weet toch zelf neem ik aan ook dat ze niks neemt ook geen pil.... beetje bot hier weer alles

10. Truusdemier1981

Truusdemier1981 Actief lid

16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    @hondagirl. Dat weet hij helaas niet. Lees ik in een van haar latere reacties. Ik denk dat de dames (waaronder ik) daarom zo heftig reageren😉)

11. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    #31 Minimi12, 7 jul 2015
    Laatst bewerkt: 7 jul 2015
    Ik heb ook in hetzelfde beschuitje gezeten, echter omdat ik dacht niet zwanger te kunnen worden na een jaar met een ex geprobeerd te hebben. Wat alsnog niet goed te praten valt.

Ik was ook heel bang voor zijn reactie maar uitstellen met vertellen maakt het je alleen maar angstiger om het te doen.
    Ik zal zeggen gewoon doen, hoe moeilijk dit ook is.

Ik heb mijn vriend de tijd moeten geven en veel moeite heeft het gekost, veel gepraat maar we zijn er wel samen doorheen gekomen.

Heel veel sterkte de komende periode

12. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Aan de meningen van anderen ligt het niet, die zijn er in overvloed inmiddels. Ik ben benieuwd hoe TS er nu in staat?

13. Coco20

Coco20 Lid

31 mrt 2015
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het voor TS wel duidelijk is..
    Meid, ik snap je wens heel goed maar dit is niet z'on handige zet! Haal diep adem, en wees eerlijk.
    Doe wat goed is, succes!

14. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Snap dat hij het niet weet maar hij kan dat zelf ook vragen bv. gebruik je de pil al ?

15. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hij hoeft dat toch niet elke dag te vragen? Waarschijnlijk vertrouwd hij ts en denkt hij dat ze de pil gewoon slikt.

TS hopelijk heb je het al verteld! Dit kun je gewoon echt niet maken:$

16. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Alsof ts nu nog gaat reageren hahaha misschien is nadenken hoe je iets hier neerzet!!

Meid je kan dit idd niet doen zoals je nu doet het zal je uiteindelijk ongelukkig maken als hij het niet accepteerd...probeer er over te praten met elkaar want dat is het enige wat je kan doen..
    Succes met wat je gaat doen..

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je moet met hem praten. Dat is wat je moet doen..

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

In de tijd dat ik nog aan de pil was om niet zwanger te worden vroeg mijn man dat ook niet. Lijkt mij een kwestie van betrouwen dat hij dat niet elke dag gaat vragen.

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Jemig wat ongelofelijk dom is dit.
    (als het al waar is. 2 posts..gelijk zo iets... niet meer reageren.. something smells Trolley here..)

Maar even aangenomen dat dit echt waar is. Stel je bent zwanger.. zou je dan echt oprecht blij zijn? je kindje is dan een product van een leugen. En ALS je man al bij je blijft zal er altijd een nare bijsmaak aan blijven zitten omdat hij het eigenlijk helemaal niet wilde. Gatverdamme. Wat een verstand. En wat ontzettend zielig voor je kindje dan.

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

TS, je kunt over 2 weken pas testen en zit nu dus rond je eisprong.
    Vertel het je vriend nu dus dat je geen pil slikt.

Verder eens met de (heftige) reacties van mijn voorgangers. Probeer je ook eens te bedenken hoe het zal zijn voor je toekomstige kind dat hij eigenlijk (nog) niet gewenst was door zijn vader. Of dat je kindje op moet groeien zonder papa, omdat papa het niet wil!

En een troll zou goed kunnen. De zomervakantie is in sommige regio's inmiddels begonnen.....trollentijd!

Deel Deze Pagina