Goedenamiddag, Ik ben nu 18 weken zwanger. Na een prenatale echo stond er op mijn uitslagpapiertje het volgende: Placenta bilobata met navelstrenginsertie thv anterieure wand gelegen. Nu is mijn vraag wat dit wilt betekenen en of ik mij hierover zorgen moet maken? Alvast bedankt! Groetjes Jessica
Hoihoi, Jou placenta heeft een kleine bijplacenta dit kan geen kwaad,en de navelstreng zit aan de kant van de achterwand van je baarmoeder. Helemaal prima! Vraag als je bent bevallen of ze het je willen laten zien, is best bijzonder! Imke
Hey hey Bedankt voor het snelle antwoord en om me gerust te stellen Kan ik dan gewoon bevallen? Hoe komt dit eigenlijk dat ik een kleine bijplacenta heb? Alvast bedankt! Groetjes Jessica
Hoihoi, Zolang de placenta niet voor de uitgang ligt ( waar het kindje naar buiten moet) Kan je gewoon normaal bevallen! Wat de reden is dat jij een bijplacenta hebt is niet aan te wijzen, waarschijnlijk vond de placenta meerdere plekken in je baarmoeder geschikt om in te nestelen.Om zo je kindje van de beste voedingstoffen te voorzien. Imke