Ik wist niet dat ik zwanger was en alcohol gedronken/gerookt

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kristel4972, 25 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel4972

Kristel4972 Nieuw lid

25 jun 2024
    1
    0
    1
    Vrouw
    #1 Kristel4972, 25 jun 2024
    Laatst bewerkt: 25 jun 2024
    Hoi,
    Vorige week ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben geraakt door de pil heen.. Nu blijkt op de echo dat ik al 21 weken zwanger ben! We zijn even geschrokken, maar ook blij! Ik voel me alleen schuldig, want ik heb tot ik wist dat ik zwanger was wel alcohol gedronken en gerookt, dit was ong 1x per week 4-7 glazen wijn, waarbij ik dan ook een sigaret rookte.. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben zo bang dat het kindje hier iets aan overhoud.. ik ben natuurlijk wel meteen met alles gestopt zodra ik het wist!

2. Knalrood

Knalrood Actief lid

6 jun 2024
    453
    486
    63
    Ten eerste gefeliciteerd!

heb je dit besproken met je verloskundige?
    Zo niet dan zou ik dat wel even doen, zei kan je precies vertellen hoe of wat.

GabrielaH vindt dit leuk.
  3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.666
    6.561
    113
    Vrouw
    Dat moet een shock zijn geweest, al ruim 20 weken! Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Helaas is het zo dat een enkel glas alcohol al schade kan (hoeft dus niet) aanrichten bij het ongeboren kind. Het beste is om dit met je verloskundige te bespreken zodat er eventueel extra controles kunnen plaatsvinden.
    Hier wat meer informatie over alcohol tijdens de zwangerschap:
    Alcohol tijdens zwangerschap (oudersvannu.nl)

Voor roken geldt ook dat het niet verstandig is tijdens de zwangerschap. Het kan een vroeggeboorte veroorzaken, lager geboortegewicht en complicaties bij de bevalling.

Snoepjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina