waar opletten bij matrasje voor wieg en bedje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Helene E, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #1 Helene E, 2 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2009
    Hoi Iedereen,

Nog een vraagje.
    We hebben nu een bedje gekocht, maar nog geen wieg en matrassen.
    Waar moeten we opletten. Ik weet dat het matrasje niet te zacht mag zijn en dat het een goede ventilatie heeft.
    Hoe zie je of een matrasje goed ventileerd en waar moet ik nog meer op letten?

Heelveel dank,

Helene

2. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Hallo
    Ik heb normale matras met een aerosleep gekocht en met bijpassende hoeslakens
    Daarmee kunnen ze door blijven ademen als ze op hun buik liggen, dat gaf mij een goed gevoel.

3. wat is precies een aerosleep?

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
  5. Rezah

Rezah Lid

19 mrt 2009
    56
    0
    0
    Flevoland
    Onze kraamconsulent raadde me aan om niet overdreven voor dure aerosleep matrassen en dergelijke te gaan. Natuurlijk; niemand die het je verbied, maar het is ook niet noodzakelijk om dergelijke dure aanschaffen te maken. Aanstaande ouders met de hormonen hoog in de bol kopen tenslotte alles waar "het beste voor uw kindje" bij word gezet. Want wie wil nu niet het beste?

Het punt is dat alle baby-artikelen als matrassen e.d. moeten worden goedgekeurd, natuurlijk mogen er geen gevaarlijke matrassen worden verkocht! Dus als je een matrasje en dekmatrasje van bijv. een Ikea of Leenbakker koopt, ben je heel wat voordeliger uit, maar net zo goed veilig bezig.

Althans, dat is hoe wij door de kraamconsulent zijn ingelicht he... ;) En ben het er ergens ook wel mee eens, zo gaat het tenslotte niet alleen met een baby-uitzet, maar met heel veel onderwerpen; je kunt het zo duur en merk-gericht maken als je zelf maar wilt...

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Niet te dun (min 8 cm ivm dubbel klappen van matras), niet te zacht (ivm wegzakken van het hoofdje) en goed passend in het bedje (ivm instoppen en tussen bed en matras raken).

Dat zijn de enige 3 dingen waar je echt op moet letten. Veiligheid is bij alle matrasjes wel goed, anders mogen ze niet verkocht worden!

7. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik weet ook wel dat matrasjes gewoon veilig zijn, maar omdat mijn dochter een buikslaper is, heb ik toch de aerosleep aangeschaft. Ik heb het zelf geprobeerd met een matrasje met een molton erop, en ik kreeg er zelf bijna geen lucht door, met de aerosleep dus wel. Daarom vind ik het toch wel een veiliger idee ;)

Deel Deze Pagina