Ik woon in een betonnen hoekhuis met 3 etages, de baby ligt op de 1ste etage. Als wij in de woonkamer zitten kunnen we hem prima horen huilen (wel tussendeur open laten op een kiertje) Wij zijn gisteren tot de conclusie gekomen dat de babyfoon hier binnenkort gaat verdwijnen naar de zolder want veel nut heeft het niet. Ja het enige wat wel leuk is is dat je de temp. van de babykamer kunt aflezen en hij muziekjes maakt.
ik heb er wel 1. de kinderkamer grenst alleen aan onze slaapkamer. die komt weer uit op de hal. ik hoor dus echt geen gehuil en zeker geen andere geluidjes.
Wij dachten ook dat we er geeneen nodig zouden hebben. De babykamer is hier aan de andere kant van het huis, maar in totaal maar 5 stappen vanaf onze slaapkamer. Toch merkten we al de eerste dagen dat haar huiltje zo zacht is, dat we dit echt niet horen. Zéker niet nu het zo warm is en alle ramen open staan. Ook vanuit de woonkamer (die grenst aan haar kamer) is het slecht te horen. Ik heb dus steeds de babyfoon aan. Ik vind het ook fijn om haar eerste huiltje te horen ipv dat ze eerst écht heel wakker moet zijn om hard genoeg te huilen. Wakker word ik zeker niet van haar als ze in haar eigen bedje ligt en huilt 's nachts. Hier dus zeker een babyfoon! Oftewel, als ik de andere reacties lees, het ligt heel erg aan je baby en je huis. Blijkbaar isoleren onze muren/deuren goed
Persoonlijk vind ik het ook fijn om er een te hebben hier in huis, juist voor de zachtere kleinere geluidjes te horen. Het huilen op zich dat horen we echt wel, maar bv als ze wakker aan het worden is voor de voeding vind ik het toch prettiger dat ik eerder bij haar ben dan dat ze echt gaat huilen want dan drinkt ze veel beter als ze niet overstuur is.