27,5 week en krampjes onderin

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Foxter, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben nu 27,5 week en heb sinds anderhalf uur om het kwartier een soort menstruatiekrampje onderin mn buik.
    Dt is mijn 2e, het zijn geen weeen, maar het is wel goed voelbaar.
    Is dit normaal? Ik ben wat bezorgd omdat we een grotere kans op vroeggeboorte hebben.. Ik voel de baby verder wel goed, en ze lag gisteren bij de vk nog lekker in stuit, dat zijn wel goede tekenen hoop ik.
    Alvast bedankt voor de reacties!

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Houd het goed in de gaten hoor! Mijn vk zegt dat als "menstruatie" krampen met regelmaat komen ik altijd moet bellen. Helemaal als je kans op een vroeggeboorte hebt, en je termijn is toch nog echt te vroeg dus bij twijfel gewoon altijd even vk bellen!! Stuit van de week zegt niet zoveel, beebje kan nog draaien he.. Beter 1x te vaak aan de bel trekken als 1x te laat..
    Hopenlijk is het niets ergs meis!

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankjewel :)
    Nu heb ik een half uur geleden de laatste gehad, we gaan zo naar bed en als ik het weer voel bellen we toch maar even.
    Ik had ze elk kwartier en nu was de laatste een half uur geleden, dus hopelijk is het gestopt..

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hopenlijk blijft het weg nu! Succes en slaap lekker!

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dacht ik 3 weken geleden ook tegen mijn man.. 'Het zijn geen weeën, die herken ik direct.' Waren dus wel weeën..
    Ik zou even bellen.. ik kreeg gelijk op mn kop van de vk dat ik niet eerder had gebeld..

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jij kans hebt op vroeggeboorte en je heb nu krampjes zou ik zeker even bellen!

7. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

En gebeld..?

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee niet gebeld, en het is ook helemaal verdwenen gelukkig. Baby beweegt goed, dus ik maak me geen zorgen meer.

Als ik het weer heb bel ik wel, dan wil ik wel even weten wat het nou precies is!

@ roeltje, is het bij jou allemaal goed gekomen?

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Fijn dat het niet terug is gekomen.. Ik heb op zaterdagochtend om half 10 de vk gebeld en om half 12 lag ik aan een infuus met weeënremmers.. Als ze dat niet hadden gedaan was de bevalling begonnen.. Alleen is er hier geen aanleiding voor gevonden.. Gewoon pech dus..

Sinds vandaag ben ik flink ziek dus zit vreselijk in de harde buiken.. Hoop dat het vanavond beter wordt..

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh wat balen zeg :( Wisten ze dat het weeen waren door zo'n scan zeg maar? Ik hoop dat je harde buiken snel weer zakken!

Brrr als ik het weer krijg bel ik ook gelijk. Ik voel me zo snel zo'n zeurmiep, maar ja, beter te vroeg gebeld dan te laat. Eigenlijk ook erg stom dat ik me dan zo onzeker voel, een ander zou ik aanraden gelijk te bellen..

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Sorry, lees je reactie nu pas.. Ik ben thuis inwendig onderzocht door de VK.. ze voelde geen ontsluiting maar wel druk op mijn baarmoedermond en ze dacht dat die een stukje open stond, maar kon er slecht bij.. Daarom doorgestuurd naar het zh..
    Gelijk aan de ctg gelegd (binnen 2 minuten stonden er ineens allemaal verpleegsters in de kamer) en daar zag je direct dat de harde buiken regelmatig kwamen.. Beginnende weeën zei ze.. Alleen door de kramp die ik had (menstruatiekramp die aan bleef houden) voelde ik ze nauwelijks..

Tijdens de CTG kwamen ze aanzetten met een infuus weeënremmers en injectie voor de longrijping.. De bevalling was begonnen, maar nog wel in de beginfase waardoor ze het konden remmen.. Gelukkig is dat gelukt..

Ik heb van mijn VK genadig op de kop gehad dat ik ben gaan werken en ik pas belde toen ik naast de krampen bloedverlies kreeg en een stuk van de slijmprop verloor..

Deel Deze Pagina