Ik word een beetje gek.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joanne92, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik heb met jouw termijn toen precies hetzelfde topic geopend met een bijpassend plaatje van hoe ik me voelde. Een zeekoe zo ongeveer :D

Ik had dat gevoel even en is daarna weer over gegaan. Denk even een hormonen inzinking inclusief je veranderde lijf.
    Nog even doorbijten!

Ik paste nog 2 flodderbroeken. Mn shirts paste ik, maar mooi zaten ze niet. Ach ja. Je hoeft toch niet de koning te ontvangen thuis? En je hoeft geloof ik ook niet op jacht naar een vent. Lekker laten gaan. Je word in je zwangerschap nu eenmaal dikker. Kind moet toch ergens zitten ;)

Even schouders recht, neus omhoog en je focussen op wat gaat komen. Je word moeder!

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Tja in dit topic wellicht. Maar voor zover ik me kan heugen is dat echt niet in elk topic zo en toch reageer je heel vaak gewoon niet meer.

Topics openen met als enige titel "HELP" of "SPOED" (geen idee of jij dat doet) vind ik ook erg irritant. Zet gewoon in de topictitel waar het om gaat. Dit soort titels vind ik puberaal.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat komt omdat dit al je zoveelste topic is met iets van gezeur over je uiterlijk.
    Vind het eerlijk gezegd een beetje een obsessie.

Je vind jezelf overmatig dik terwijl je een hele subtiele buik hebt.
    Je bent 11kg aangekomen wat helemaal niet overdreven veel is.
    Ik was al 10kg aangekomen met 26 weken.

Dus ja...

Je kan blijven klagen over je uiterlijk maar je veranderd er niets mee.
    Probeer te genieten en je niet druk te maken over hoe je eruit ziet.
    Dat komt na de bevalling wel weer.
    Dan kan je weer volop gaan sporten en zelfs nog een dieet gaan volgen (mits je geen bv gaat geven).

4. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Helemaal mee eens!!

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb me nog nooit zo mooi gevoeld als tijdens mijn zwangerschap. Jeetje, wat was ik trots op mijn buik. :)

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Oh en ik vind niets zo sneu als een topic laten sluiten omdat je reacties krijgt die je niet bevallen...

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Trek dan gewoon een rok of jurk aan. Leuke maxirok met stoere sneakers eronder en hoppa...je ziet er prima uit. Ik vond broeken ook niet meer prettig zitten.in dat termijn. Dat hoort er gewoon bij.

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dit keer ben ik het helemaal eens met je Hilly :D

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Nou inderdaad.
    Ben trots op m'n bolle buik :D
    Ben blij dat het mooi weer word, hoeft die dikke jas er niet meer overheen :p

10. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Vind ik ook hoor, juist mooi dat ik m'n bolle toeter kan laten zien haha. :D

Nee, vind het gewoon een beetje raar om je druk te maken over zulke dingen. Wat je zelf al zegt, je bent gewoon aan het mopperen. 'Mag ik dan niet mopperen?', nou op een forum als dit is het alles behalve toegevoegde waarde.

En inderdaad, een topic laten sluiten omdat wij niet met je mee janken is wel een beetje sneu. ;)

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het leven is wel heel mooi als je je om zulke dingen zo druk kunt maken denk ik.

12. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    + mee eens :D

13. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Jullie hebben ook 110% gelijk.
    Ik baal er zelf ook van dat ik soms vergeet te genieten, want ik hoor vaak genoeg dat mamas daar achteraf heel erge spijt van hebben.
    Dus ja ik vraag zelf om de reacties maar om nou door 100 mensen zeikerd genoemt te worden, vind ik ook weer teveel van het goede dus wat dat betreft dacht ik, sluit deze topic dan maar.
    Obsessie, nee want ben er zeker niet elke dag mee bezig.. Vind het gewoon knap dat het jullie geen reet boeit of je er nou wel of niet bol uitzien.. En wou dat ik dat iets vaker kon denken

14. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik herken het wel hoor meid. Ik weet dat ik er iets heel erg moois voor terug krijg..maar als ik dan naar mn groeiende love handels kijk denk ik OH MY GOD!!

Vergeet niet dat het ook vocht kan zijn wat je vast houd.
    Komt allemaal goed meid. Nog even en dan ligt er iets heel moois voor terug..en erna op water en brood ;)

15. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Ik wou toch ook even reageren. Ik vind je naarmate de reacties groffer en groffer worden. Deze vrouwen zeggen niet dat het hun geen reet kan schelen hoe ze eruit zien. Zij zeggen dat ze hun goed voelen hoe ze op dit moment zijn! Ik denk dat jij dat beter ook zou doen. Ik heb ook al eens gereageerd op je vraag van een bikini kopen. Ik was het toen met je eens maar om nou over je lichaam, gewicht en maat te blijven zeuren vind ik toch wel een beetje te veel van het goede. Het is duidelijk dat jij een probleem hebt met hoe je er op dit moment uitzien maar daar kan niemand je op dit forum echt meehelpen. De gemiddelde mens vindt een zwangere vrouw mooi! Als je nu nog dik was zou ik het nog kunnen begrijpen maar je ben super slank en hebt een mooi buikje. Wat wil je dan horen dat iedereen zich hier een zeekoe voelt... Mijn broeken van toen ik pas zwanger was passen ook niet meer. Ik ben ondertussen ook 10kg bijgekomen is toch normaal dat die broek te strak zit! Je heupen alles veranderd onder invloed van hormonen. Ik hoop dat je ergens terecht kan met je zorgen over je uiterlijk want ik vrees dat het eerder in je hoofd zit. Ik wil niet grof zijn maar je bent slank en mooi zwanger dat moet je zelf toch ook wel zien...

Groetjes

16. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat to dat ziet.

En als ik het aantal topics zie wat je opent over je uiterlijk lijkt het mij niet onverstandig eens met iemand te gaan praten. Want je heb een groot probleem met je zelfbeeld. En dat zeg ik niet om lullig te doen, het is een hele serieuze tip. Je leven wordt er leuker van als je van dat probleem af bent :)

En nee, ik baal ook dat ik aan kom. Het gaat nu helaas veel sneller dan tijdens de vorige zwangerschap. Absoluut niet fijn. Maar om daar nu bijna dagelijks een topic over te openen? Nee. En om het mijn dagen te laten beheersen? Nee. Ondanks dat ik baal van de kilo's ben ik heel blij met m'n buik.
    Je hebt een ongezond zelfbeeld. Ik raad je echt aan om er hulp bij te zoeken. Sterkte.

17. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Ik ben ook geen joggingpakken mens, draag vaak jurkjes met panty! Misschien is dat ook iets voor jou?
    Jurkjes in empire model zodat je zwangere buikje mooi uitkomt en geen issues met een broek die niet goed past!

Ik heb overigens wel een hele fijne zwangerschapsspijkerbroek van Esprit via Noppies site, deze blijft steeds goed passen, met buikband en geen rits, rekt goed mee en is ook nog verstelbaar aan de zijkanten, maar ik heb hem zelfs nog op de kleinste stand staan.
    Maargoed je hoeft nu nog maar een paar weekjes dus een nieuwe broek aanschaffen is misschien zonde.

Nog een ander ideetje, weet niet of het een oplossing voor je is maar op buikbanden.com kun je een "mama-belt" bestellen voor een paar euro, daarmee kun je de knoop van je broek een stuk verstellen, misschien dat je daarmee je zwangerschapsbroeken nog wel past?
    Shirtje eroverheen en je ziet er nix van!

18. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    11 kilo is toch niet zo veel. Het is gezond en normaal om aan te komen. Google eens op 'pregorexia'. Niet dat ik zeg dat jij dat hebt natuurlijk, maar wel dat er vrouwen zijn die door 'het ideaalbeeld' zelfs tijdens een zwangerschap nog geobsedeerd zijn door gewicht en uiterlijk. Joh, het komt vanzelf wel weer goed, en zo niet, dan ga je na je bevalling aan de slag!

En daarbij nog iets wat je niet leuk zal vinden: ik ben helemaal niet zo actief op dit forum, maar ik herken zelfs je username al. Omdat ik regelmatig topics geopend zie worden door je, waarbij de titel doet vermoeden dat er allerlei vreselijke dingen gebeuren, terwijl er volgens mij niet zo veel aan de hand is toch?! Ik snap ook wel dat een zwangerschap niet niks is, ik denk dat we allemaal bang zijn (of soms toch), maar je topics komen steeds zo dramatisch over..

19. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Precies!! Dat is het enige wat ik eigenlijk ook wou zeggen!

20. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Dit vind ik wel vreemd. Maargoed jullie gaan idd op mijn topics af en kennen mij niet in rl. Maar om nu hele ziektebeelden naar mijn hoofd te krijgen vind ik niet nodig.
    Dames die me tips geven over kleding, bedankt.. Erg lief. Ik heb een aantal jurkjes, alleen het weer werkt niet elke dag mee helaas, hopelijk gaat het zonnetje snel goed schijnen :)
    Kom ik dramatisch over? Dat is niet mijn bedoeling.. Alleen kom je met dingen bij een forum waar je niet altijd andere lastig mee wil vallen, zal ik hier dus ook niet meer doen :)
    Wat mij betreft kan deze nu gesloten worden, wilde toch nog reageren zodat niet iedereen denkt "die blijft meteen weg" maar het is nu wel duidelijk denk ik

Deel Deze Pagina