ben het ook weer met veel van het bovenstaande eens.. ik hou er helemaal niet van als er soms te harde opmerkingen gemaakt worden maar we zien allemaal eigenlijk wel dat veel van je topics over je uiterlijk gaan.. en nee dat is niet gezond dat je je daar zo druk om maakt.. en vind het ook beetje vreemd dat je je daar nu al een hele tijd druk om maakt hoe je er straks na je bevalling uit ziet en of je wel weer snel genoeg je oude figuur terug hebt.. zelf ben ik deze zwangerschap zwaarder in gegaan dan ik met 40 weken was van mijn dochter en het boeit me echt niet. ik ben geen tiener meer en hoef het figuur van een tiener ook niet terug.. de enige keren dat wij als vrouwen 'dik' mogen worden is als we zwanger zijn. wees trots op je buik en je lichaam want het is een nieuw mens aan het maken! of je het in rl bent of niet je komt zo wel heel onzeker en geobsedeerd door je lijf over..
Ik hoop niet dat je met ziektebeelden mijn opmerking over 'pregorexia' bedoelt want ik zei er expliciet bij dat ik helemaal niks over jou kan zeggen. En over dat dramatisch: je moet vooral posten wat je wilt, het staat ieder vrij toch? Het lijkt mij alleen zo vermoeiend om in jouw schoenen te staan, want het komt op mij over alsof je wekelijks in zak en as zit en vreselijk gespannen/angstig bent. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van zwanger zijn en kan ook best wel stressen, maar vergeleken bij hoe jij overkomt ben ik de relaxtheid zelve.. En misschien lijkt het alleen maar zo op het forum hoor en ben je irl niet zo dramatisch, maar dit is hoe t op mij overkomt. Je moet vooral posten wat je wilt, maar ik merk dat t mij een beetje irriteert, omdat je je er zo in mee lijkt te laten slepen en niet kritisch naar jezelf lijkt te kijken en misschien iets aan je onzekerheid doet (tenzij t niet iets van jezelf is, maar zwangerschapshormonen, dan ben je de lul, maar als je dat van jezelf weet kun je ook gaan relativeren) Maar nogmaals, dit is hoe je op mij overkomt en blijkbaar ook zo ongeveer op anderen. We kennen jou niet persoonlijk, dus misschien zitten we er enorm naast. En misschien ook niet, dan zou je je voordeel kunnen doen met de feedback die je nu krijgt. Succes en sterkte verder
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Toen ik zwanger was van de jongste, zat niks meer lekker de laatste weken. Ik hield veel vocht vast en dat voelt gewoon heel 'chubby', dikke vingertjes, gewurm om in broeken te komen... Maar ik trok dan dus wel een joggingbroek aan, zag er niet modieus uit maar het zat wel lekker losjes waardoor ik geen last had van al het vocht.
Ik zou willen dat dit destijds mijn enige probleem was! Maar zo te lezen heb jij een groter probleem met je uiterlijk dan alleen nu met de zwangerschapskilo's erbij. Ik hoop dat je het waardevolle in jezelf mag vinden, want echte schoonheid zit van binnen. Heel cliché, maar wel waar. Wanneer je het gevonden hebt, zul je dat ook uitstralen en daar kan geen hippe broek tegenop.
Van mij mag je hier best blijven posten hoor. Ik hoop alleen dat je straks met je kindje een beetje de rust zal kunnen vinden, want ook dat is enorm spannend, en een baby voelt je spanning haarfijn aan. En over je gewicht, hier 4 zwangerschappen achter de rug in 6 jaar tijd, de weegschaal ging op en neer. Mijn jongste dochter is nu 9 maanden en ben dan zogezegd 'ontzwangerd'. Nee ik ben niet meer zoals voor mn eerste zwangerschap, wel weer op een mooi gewicht gelukkig en zit goed in mn vel. Boven in bed liggen Godzijdank 4 gezonde kindjes waar ik iedere dag voor mag zorgen en mij 'mama' noemen, daar kan geen bikinilichaam tegenop.. en voor mij is een gezond lichaam en geest zoveel meer belangrijk dan de uiterlijke verschijning. Het is zo zonde van je tijd om daarover te stressen, deze tijd krijg je niet meer terug!