Hele nacht wakker liggen van de jeuk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sparky, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb een paar dagen al wat lichte jeuk aan mijn voeten. Maar niks ernstigs of hinderlijk.
    Maar sinds gisteravond is het zo ineens mega heftig! Heb tot 4 uur wakker gelegen omdat ik gewoon niet in slaap kon komen door de heftige jeuk aan mijn voetzolen en inmiddels ook handpalmen en vingers.
    Uiteindelijk iets geslapen maar de jeuk is er nog steeds.

Ik heb wel gehoord van cholestase maar zou het dan niet langzaam erger worden ofzo? Of kan dat zo accuut verergeren? Ik vrees dat als dit zo doorgaat ik compleet gebroken ben voor de bevalling door het weinig slapen :(

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou in ieder geval via de verloskundige bloed gaan laten prikken om te kijken of het cholestase is, want zo klinkt het wel.

Over het niet slapen door de jeuk, ik heb het ook gehad toen ik zwanger was van de oudste, maar dan jeuk aan mijn buik, armen en benen en het was in ieder geval geen cholestase. Maar ik sliep net zo slecht. Overdag slapen ging beter dus dat deed ik dan vaak. En ik ging inderdaad oververmoeid de bevalling in en viel tussen de weeën door in slaap. Maar ik heb dat juist als een voordeel ervaren ;). Na de bevalling had ik nergens meer last van, ook niet van de vermoeidheid :)

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zou wel even bloed laten prikken,
    Ik heb cholestase gehad
    Bij mij begon het alle drie de keren rond de 28-30 weken, zo heftige jeuk dat in bed liggen niet eens meer een optie was, douchen, steenkoud douchen, met een vork krabben tot bloedens toe omdat pijn beter was dan de jeuk.

Je bloed zou moeten laten zien of je cholestase hebt of niet. De symptomen qua jeuk onder je voetzolen en handpalmen is wel iets dat er op wijst.

4. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Ik zou er zeker even naar gaan laten kijken idd. Vervelend dat je er niet van geslapen hebt,hopelijk zakt het wat weg vandaag !

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Zei net al tegen mijn vriend dat we maar vloerbedekking in bed moeten leggen, dan heb ik nog wat te schuren met die jeuk. Helaas is het nog steeds niet minder, had gehoopt dat dat zou gebeuren als ik eenmaal uit bed was.

6. madelonnetje

16 jun 2014
    99
    16
    8
    Vrouw
    Ik heb al weken last van jeuk aan mijn benen. de gynaecoloog zei tegen mij probeer eens menthol gel te smeren. en dat deed echt wonderen. Misschien dat jij er iets aan hebt. zolang ze niet weten wat het is. succes

7. koekje

koekje Lid

10 okt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou zeker bellen naar de vk!
    Had zelf ook jeuk tijdens de zwangerschap maar vooral m'n buik, bij jeuk aan handen en voeten moest ik meteen bellen

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hielp mentholpoeder, mentholgel en calendula emulsie. En ik douchte met hypo-allergene badgel. Maar vooral 's nachts was het een ramp. Maar hier dus geen cholestase, jij misschien wel als ik het zo lees.

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier inmiddels in het ziekenhuis. Ze gaan bloedprikken. Eind van de middag de uitslag (ja in dit ziekenhuis gaat dat heel snel gelukkig).

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is fijn dat ze er meteen achteraan gaan!

11. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Houd ons even op de hoogte! Want dat kan heel gevaaarlijk zijn toch?!

Ik heb nu veel jeuk opmmn buik en rug en hals

Voetsolen en handpalmen valt mee gelukkig....en slaap er niet slechter door vooralsnog.

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja ik geloof dat het bij hoge waardes gevaarlijk kan zijn. Nou wordt ik sowieso al met 38 weken ingeleid.. maar nog zoveel nachten niet slapen trek ik niet. Nu een paar dagen kinderloos dus kan hopelijk bijslapen maar daarna zijn ze de hele dag thuis de rest van de vakantie. Dus overdag proberen te slapen is geen optie dan.

Hopelijk kan ik nog iets vinden wat echt helpt tegen de jeuk.

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Knuff meis, ze moeten je echt hebben deze zws :(

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Haha nou dat is een goede les. Dat ik goed onthoud er niet meer aan te beginnen hierna :p

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden. Wij zijn nu opweg naar het ziekenhuis om medicatie op te halen. Conclusie is zwangerschapscholestase en de inleiding gaat vervroegd worden. Donderdag op controle hoor ik hier meer over.

16. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Goed dat je het hebt laten testen.
    Hopelijk helpen de medicijnen.

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je bedenkt je idd wel 2x eer je nog een zws wilt zo. ;)

Hopelijk werken de meds en kun je snel je kindje vasthouden!

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Daarom Mikelti ;) nou is het hier ook zeker niet in de planning dus kan er makkelijk over denken zo.

19. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    #19 Maantje80, 5 mei 2015
    Laatst bewerkt: 5 mei 2015
    Hoe weten ze nu al dat het cholestase is, de uitslag komt doorgaans pas dagen tot een week later :(?
    Fijn voor je, ik moet elke keer een week wachten.
    Hoe hoog was je waarde, gaan ze nu 2x per week prikken?

20. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ze hebben hier 1 of ander spoed ding.. kan dezelfde dag al weten of je het hebt. Na een week hebben ze alles veel gedetailleerder. Dat is wat mij verteld is.
    De waarde was 20. Hoe nu verder wordt donderdag besproken tijdens mijn controle. Inleiding wordt standaard gestart met 37 weken in dit ziekenhuis.

Deel Deze Pagina