Ik wilde vandaag zelf sperziebonen maken voor mijn zoontje. Had een paar gekookt en daarna in de blender gedaan, maar er blijven stukjes in zitten. Weet iemand hoe ik dit wel moet doen? Worteltjes wil ik ook proberen.
Hier helpt het altijd wel aardig als ik er een klein klontje boter bij doe. Maakt de smaak ook iets zachter heb ik t idee, misschien ook wel prettig als ie nog aan de smaak moet wennen... En verder blijven blenderen en blenderen hahaha, er blijft altijd erg weinig van over Je kan ook een heel klein beetje kookvocht erbij doen misschien? Een klein beetje boter kan geen kwaad trouwens voor je zoontje... Succes! Zijn het zn eerste hapjes? Groetjes Priscilla.
Ja heb eerst potjes gedaan, maar wil het zelf gaan proberen. Als ik blendeer dan zit het op een gegeven moment aan de zij kant en wordt er niks meer geblendeerd
Stukjes zijn juist goed. Als je kind alleen maar totaal gepureerd naar binnen krijgt dan is ie nog niet aan bijvoeding toe!
Oke dat wist ik niet. Die potjes zijn ook zo dun vandaar. Heb net worteltjes gemaakt en dat is beter gelukt dan de boontjes Ben benieuwd wat Danian er van vind vanavond
Zodra Danian (leuk naam, apart!) zonder al te veel steun even rechtop kan zitten kun je hem een stukje goed zachtgekookte groente (spercieboon gaat heel goed, broccoli ook) in de hand geven om zelf te eten.
Vonden wij ook een leuke naam Je spreekt het uit op z'n Nederlands de meeste mensen doen het namelijk op z'n Engels vandaar dat ik het even zeg Zal het onthouden van de groente in de hand
Ehh dit ben ik echt niet met je eens! Waarom zijn anders de eerste potjes van olvarit zo fijn? En idd stukjes zijn niet erg maar gepureerd eten is wel fijn om mee te beginnen
De potjes Olvarit zijn zo fijn en al vanaf 4 maanden omdat de voedingsmiddelenfabrikanten graag willen dat moeders dit kopen. De consument wordt wel vaker in een bepaalde richting geduwd door fabrikanten, maar dat wil niet zeggen dat dat de juiste richting is. Eigenlijk is een kind pas aan vast eten toe als het zelf eten kan pakken, vast kan houden, naar de mond kan brengen en erop kan sabbelen, kauwen. Lees op internet maar eens over de Rapley-methode. De CB's adviseren tegenwoordig ook vanaf 6 maanden pas met vast voedsel te beginnen, maar zie jij de potjes vanaf 4 maanden verdwijnen uit de schappen?
Niet tot moes pureren joh. Gatsie. Veel handiger om er een beetje structuur in te laten zitten, dan leert je kindje tenminste normaal te eten, te voelen, te proeven. En dan zit je ook mooi op schema om zo tegen een jaar lekker met de pot mee te laten eten. Hier nooit geblenderd, beetje geprakt alleen, en dan in het begin met voldoende vocht erbij.