Ik word er GEK van!

Discussie in 'De lounge' gestart door Edge, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Verdorie, moet eigenlijk nieuwe schoenen hebben voor straks. Vandaag alvast een wezen kijken in het centrum hier. Nou het drama is weer compleet, ik kan gewoon geen leuke schoenen aan. En dan bedoel ik niet vinden, want ik heb genoeg leuke paren gezien. Ik heb bobbels op mijn voet en schoenen doen gewoon pijn. Hakken probeer ik al niet eens meer want dat is vragen om moeilijkheden.

Ik ben al meer dan eens naar de dokter geweest, heb ook röntgenfoto's laten maken, maar de afwijking aan mijn voet blijkt niet genoeg te zijn voor hen om te opereren. Nu heb ik een second opinion en ga ook naar een ander ziekenhuis om het daar nog eens te laten beoordelen. Dit is gewoon niet leuk meer, ik heb ook sneakers gepast (die draag ik eigenlijk 9 van de 10 keer) maar ook dat is tegenwoordig een probleem. Wat een ellende :(.

Zooltjes heb ik al eerder gehad, maar voor mij is dat geen oplossing, er moet echt iets aan gebeuren. De pijn weegt niet op tegen een eventuele operatie, dat weet ik zeker. Ik word er gewoon zo verdrietig van. Ik kan me niet eens mooi aankleden omdat "nette" schoenen gewoon niet passen.

Heeft iemand anders een soortgelijke ervaring met een dergelijke operatie (hallux valgus)??

Moest het even kwijt. Bedankt voor het lezen :).

2. Bastet

Bastet Niet meer actief

Ik kende het niet maar heb even gegoogled op hallux valgus, als ik de röntgenfoto bij het wikipedia artikel bekijk had die van mijn voeten kunnen zijn.:$
    Mijn moeder heeft er veel meer last van dan ik, en heeft ook veel moeite om fijne schoenen te vinden.
    Ik heb daar ook moeite mee, maar meer omdat ik weiger hakken te dragen en de meeste standaard schoenen of te smal zijn of in een punt eindigen.
    Ik heb nu sneakers gekocht, maar zolang het weer het toestaat loop ik op mijn s(ch)andalen, goede stevige sandalen.

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bah, wat vervelend. Ik kna goed indenken dat je heir gek van wordt. Zo te zien gaat het echt om een bobbel bij je grote tenen. Misschien heb je het al wel geprobeerd of slaat het nergens op, maar zou je niet gewone schoenen kunnen kopen en dat kunnen proberen om dat specifieke stuk een stukje uit te rekken. Ik heb meerdere van mn schoenen uitgerekt (als weer eens per ongeluk nette klein gekocht ;)) door ze nat te maken en er dan spanning op de zetten gedurende 1 dag of langer. Voor sommige materialen werkt het, vooral voor goedkoper spul.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Een kennis van me is daar net aan geopereerd en ik ben zelf ooit geopereerd aan hamertenen, ook lastig in je schoenen.
    Als je er toch last van heb dan moeten ze er toch wat aan doen!?! Sterkte....

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Hoewel ik geen afwijkingen aan mijn voeten heb, heb ik wel moeite met schoenen vinden die lekker zitten. Voor mij dus ook elke keer een ramp om schoenen te kopen. De laatst tijd koop ik regelmatig Ecco's en Hush puppies omdat die schoenen wat breder zijn. Heb je daar ook al voor gekeken?

6. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hey dames, bedankt voor de tips. Ik zal eens kijken naar Hush Puppies. Ik was in de ecco winkel, maar daar zag ik niet echt iets wat me leuk leek. Misschien een volgende keer als ik zonder Zoë ben haha.

Ik ga volgende week echt bellen naar het ziekenhuis voor een nieuwe afspraak. Ik kon van de week niet eens meer nieuwe sneakers aan!! Af zijn die dingen ook alweer smaller geworden?? Snapte er echt niks van.

Ik heb gelezen dat het verergert wordt als je smalle schoenen draagt of punthakken / cowbowlaarzen. Tja, die heb ik weleens gedragen, maar nou niet elke dag. En inderdaad Bastet, als het weer het toelaat sandalen. Heb dan Birkenstocks, dat gaat prima, maar ook daar gaan mijn bobbels over de rand heen (niet heel erg gelukkig:p).

7. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik heb niet zoiets als jij maar ook altijd problemen met schoenen vinden, dus begrijp hoe je je voelt. Ik heb zelf maat 42 en brede voeten, dus altijd een ramp zeker met laarzen. Word er ook altijd gefrustreerd van. Gister met mijn moeder nog op pad geweest maar weer niks gevonden en wel 30 paar gepast geloof ik.
    Maar Ecco heeft steeds hippere schoenen en ook de schoenen van uggs (en dan niet de bontlaarzen maar gewoon van het merk) zijn ook erg fijn. Maar wel weer erg prijzig!
    handig in de zomer altijd hahah gewoon lekker mijn birckentocks en dit jaar de espadrilles!

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben in het ziekenhuis geweest, mij willen ze wel opereren maar het schijnt nogal pijnlijk te zijn en ze geven garantie dat de teen goed blijft staan.. Ik wacht dus nog even tot het echt niet meer gaat..

Schoenen is inderdaad lastig. Ben blij dat het zomer is, kan ik gewoon op mijn birckenstockjes rondlopen..

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik geloof meteen dat het opereren pijnlijk is, maar ik loop nu elke dag met pijn in mijn pootjes. Wat is dan erger...

Erg he, als je steeds sh*t hebt met schoenen vinden...

10. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Ik heb besloten alleen maar op ecco's te lopen! Straks krijgen ze weer nieuwe laarsen ! Kan niet wachten ! Heb overigens maat 41/42 een smalle voet en aan m'n rechter voet een knobbel op de zelfde plek waar zo'n hallux geval zit! Kan ook geen hakken dragen! Ga altijd zodra de laarzen in de winkels komen opzoek naar nieuwe! Het merk geox en skechers lopen ook altijd goed alleen moet je daar een wat bredere voet voor hebben!

Succes!

11. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik weet hoe lastig het is om geen goede schoenen te kunnen vinden..
    ik ben ook altijd tijden op zoek naar schoenen, en dan heb ik iets gevonden,en dan loop ik er een halve dag op en dan kom ik er weer achter dat het toch niet gaat...

ik heb niet hetzelfde als jij,maar ik heb hele stomme tenen, mijn 3de teen is het grootst ( dus ook groter als de grote teen) daardoor zit deze teen dus bijna altijd klem,zeker met hakken aan want dan schuif je al wat naar voren en dan zit hij helemaal klem ( en schoenen zijn er niet op gemaakt dat een andere teen groter is)

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik heb zo'n bult bij mijn kleine teen en ook ik heb moeite met leuke en fijne schoenen te vinden. Heel veel schoenen doen heel veel pijn als ik ze aan heb helaas.

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Bij mij is het ook nog niet erg genoeg om te opereren. Inderdaad omdat het weer opnieuw scheef kan gaan staan en ze daarom liever wachten i.p.v. ooit nog een tweede keer opereren.

Ik heb wel eens hele leuke laarzen die knelden bij m'n bobbels laten oprekken bij de schoenmaker. Echt een uitkomst! (dat waren wel laarzen met brede, ronde neuzen hoor, dan valt het niet onwijs op zegmaar)

Gelukkig hou ik helemaal niet van puntschoenen. Zelfs de meeste sneakers vind ik er te smal uitzien en dus niet leuk. Ik loop veel op sneakers van DC en Vans (maar dan wel de stevige skateschoenversie, niet die dunne bootschoentjes zegmaar) Laarzen met hakken heb ik van aerosoles, die zijn van zulk soepel leer dat het net pantoffeltjes zijn. Verder draag ik eigenlijk geen hakken, omdat m'n rug nogal slecht is helaas.
    En in de zomer de slippers van Teva (niet de sandalen, maar echt teenslippers) alleen die leuke met die meerdere smalle bandjes draag ik niet, want daar steekt die bobbel dan onwijs lomp tussendoor, haha.

14. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Wat een goede tips allemaal! Bedankt meiden. Hoe erg ik het ook vind, ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik ga ook eens naar de merken kijken die genoemd zijn, misschien heb ik er wat aan, geox hoor ik ook goede verhalen over van anderen, misschien vind ik daar wel wat!

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb Skechers voor m'n brede voeten en die zitten meestal geweldig. M'n zus heeft ook van die enorme bulten, maar die hoor ik eigenlijk nooit klagen. Ik heb het zelf een beetje, maar het doet niet zeer (behalve tijdens m'n zwangerschap van Yosyp).

Deel Deze Pagina