Goedenmorgen ong 2 weken geleden heb ik een weekendje geboekt bij landal, toen is mij gevraagd of ik een annuleringverzekering wilde en ik heb dat toen niet gedaan(stom natuurlijk maar bedacht me ach wat kan er nu gebeuren in de 5 weekjes) Nu ligt mijn schoonvader 2 weekjes in zh en gaat steeds slechter. er is gister al gemeld dat als hij weer een hartstilstand krijgt hij niet meer gereanimeerd word. Kan nog tijden duren maar kan ook morgen afgelopen zijn. Ik weet dat als dat gebeurt we echt geen behoefte aan weekend weg hebben maar net wel even gebeld om te vragen of hij alsnog afgesloten kon worden,dat kon maar ze zei wel dat hij dan nu inging en alles voor die tijd niet vergoed werd. nu vroeg ik wel of als hij nu zou overlijden of dat vergoed werd want hij lag al in zh. maar ze bleef maar herhalen dat hij nu ngaat. snap dat als je je been vorige week gebroken hebt dat er dan geen vergoeding plaatsvind maar enig idee hoe het nu zit?
Helaas klopt dit wel. Alles wat al aan de hand is voor je een annuleringsverzekering afsluit is uitgesloten. Ook datgene wat er uit voortvloeit. Sterkte met je schoonvader.
sterkte meid, miss kun je landal vragen of (wanneer jij niet gaat) er iemand anders op jou naam mag gaan. dan kun je een vriend of vriendin vragen, word er in iedergeval wel gebruik van gemaakt, eventueel kun je dan ook een (kleine) vergoeding vragen.
Heb je geen doorlopende reisverzekering?! Anders kun je t daar eventueel vergoed proberen te krijgen...
Officieel als je s.vader overlijd word dit niet vergoed door de verzekering. Je had vantevoren deze verzekering af moeten sluiten. Anders krijg je dat niemand een verzekering afsluit en pas als de nood aan de man is dan wil iedereen een verzekering. (even grof gezegd he). Je kan eventueel vragen of iemand anders in je plaats kan gaan en de reservering op jouw naam laten staan, denk dat ze dat accepteren tegen wijzigingskosten. tenminste zo werkt het bij het reisburo waar ik werk. of je kan de stoute schoenen aantrekken en de verzekering afsluiten en als er iets gebeurt het toch indienen met het schriftel.bewijs erbij dus bv kopie overlijdensakte of kopie rouwkaart. bij ons gaan ze echt niet controleren of die persoon al ziek was voordat je de boeking had gemaakt..... iig heel veel sterkte de komende tijd.
Heb je een doorlopende reisverzekering? En anders vragen bij een 'normale' reisverzekering of je die nog af kan sluiten. Ik zou de situatie wel even uitleggen.
Helaas geldt de annuleringsverzekering niet, mocht je schoonvader komen te overlijden. Het geldt alleen voor situaties die nog niet spelen op het moment dat je de verzekering afsluit. Anders zou iedereen snel nog even een verzekering kunnen afsluiten en zo het geld terug kunnen krijgen. Dus het heeft weinig zin om nu nog voor zo'n verzekering te betalen, omdat je er toch geen gebruik van kunt maken. Sterkte!