Wanneer voor eerst op potje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inez01, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Zo maar nieuwsgierig wanneer je je kindje voor eerst liet kennismaken met potje.

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik denk vanaf 2 (2,5 ) jaar. Volgens mij moet je kindje ook intersse tonen in het potje en plassen op het potje.
    Toen ik nog in de kinderopvang zat gingen ze (dacht ik) vanaf 2,5 jaar mee naar de wc's.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ben er ook wel benieuwd naar. Mijn zoon geeft nu aan wanneer hij poepen moet en gaat dan in een hoekje staan te poepen. Dacht misch. moet ik hem eens op het potje zetten als hij het aangeeft? Plassen geeft hij nog niet aan, maar heeft wel heel veel intresse in de WC momenteel haha 30x doordrukken ofzo ;)

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter ging al vrij vroeg zo nu en dan op het potje maar deed er niks op. ze was jonger dan 1,5. ook wilde ze af en toe op de wc zitten en ook dan deed ze niks maar vond het wel leuk om mama te immiteren. na een tijdje gaf ze zelf aan geen luier meer aan te willen en toen deed ze ook der eerste plasjes op de pot. na 3 dagen zonder luier was ze compleet zindelijk en dat met 23 maanden. ik denk dat het zo vroeg laten kennis maken met het potje en de wc wel geholpen heeft. stimuleren maar niks verplichten. doen ze perongeluk wat dan is dat meegenomen.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter gaat vanaf 17 mnd op het potje. Gastkindje werd toen zindelijk en dochter vond het potje ook wel erg interessant. Ze plaste er soms weleens op, maar meestal zei ze zelf pssst en was dan klaar.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Hier met 2 jaar en 2 maanden voor het eerst. Eerst zat er dagen tussen voor ze weer een plasje deed, ik heb me er ook totaal niet druk om gemaakt, want zodra ik meer aandacht er aan besteedde, had ze juist geen zin meer.
    Ondertussen plast ze nu 1 a 2 keer per dag op het potje en van de week heeft ze er voor het eerst op gepoept.
    Poepen gaf ze al aan met 16 maanden ofzo, maar alleen als ze stond te poepen of gepoept had, dus daar waren we altijd te laat mee.
    Nu krijgt ze een stickertje als ze wat op het potje gedaan heeft en dat vindt ze prachtig.

7. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Leuk, hele wisselende reacties. Mijn zoontje is nu 16 maanden en zegt ook vaak als hij gepoept heeft "kak" of "poep". Dan is het dus al te laat.
    Echter, als hij 's avonds gewassen wordt, plast hij regelmatig als we de luier uit willen doen en we zeggen dat hij nu nog even kan plassen. Zodra de luier losgaat begint hij dan te plassen (tegen de luier aan), dus misschien een idee om hem dan eens op het potje te zetten.

Moet er echter nog wel eentje kopen.

8. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Onze zoon heeft vanavond voor het eerst op de pot geplast! En hij deed zo zijn best, perste tot de laatste druppel! :) Hij is wordt 21 december 20 maanden. Ik had het deze zomer ook al geprobeerd, maar toen had hij er niet zoveel belangstelling voor.. Vorige week begon hij er wc papier in te doen en ging (met broek aan :D ) op het potje zitten kreunen alsof hij erg zijn best deed. En vanavond was het opeens raak! Hij was net in bad geweest en liep in zijn blote pielemoosje door de kamer, toen hij opeens ging staan plassen. Toen heb ik hem snel op de pot gezet, en hij bleef zitten, gelukkig, en ging keurig zijn plasje afmaken!
    Ben helemaal trots op onze kleine man. Volgens mij heeft hij het bij het kinderdagverblijf gezien, sinds 2 maanden gaat hij daar 1 dag per week naar toe en hij pikt daar best veel en snel op.

9. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mijn dochter van bijna 16 maanden vind het reuze intressant als mama gaat plassen
    in de wc staat voor haar ook een potje en telkens als ik op de wc zit gaat zij op haar eigen potje zitten en en zegt dat psssss
    en blijft dat doen tot dat ik van de wc af kom
    ik zie wel wanneer ze het echt aan geeft wel zie ik aan haar waneer ze moet poepen
    mssn een ideetje om haar dan ook op haar potje te zetten kijken wat ze doet

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Vroeg; met 18 mnd. Mama was er niet aan toe maar Iris blijkbaar wel; ze ging zeggen wanneer ze moest poepen. Dus een potje gekocht en daar heeft ze gelijk de 1e keer op geplast, nu gaat ze erop plassen als ze t zelf aangeeft en ik zet haar erop na t avondeten. Bij t kdv heeftze pas voor t eerst op t potje geplast; trots!!!
    Ze is wel slim.. ook al hoeft ze niet, ze perst er gewoon een druppeltje uit omdat we die dan zingend in de optocht in de wc gaan gooien....:)

Deel Deze Pagina