Zwangerschapsdiabetes 2de kindje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door SabjeSab, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SabjeSab

SabjeSab Lid

27 nov 2018
    22
    17
    3
    Vrouw
    ik ben er net achter dat ik zwanger ben van ons tweede kindje

Bij mijn eerste zwangerschap had ik last van zwangerschapsdiabetes, hiervoor moest ik zelfs insuline spuiten. Moet ik nu extra oppassen met tweede kindje en al vroeg afspraken regelen oid? Bij eerste hebben we het best laat ontdekt. Ervaringen bij 2de kindje?

2. LLxx32

LLxx32 Actief lid

5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Geen ervaring. Maar kans groot dat je het weer krijgt. Werd mij wel verteld in ieder geval..

3. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ja, rond 16-18 weken moet je al die glucose tolerantie test doen. Is dan alles goed, dan doe je die test rond 24-28 weken nog een keer. Ik had bij mijn eerste kindje ook zwangerschapsdiabetes helaas. Ik ben flink wat afgevallen in de hoop dat ik het nu niet weer krijg. Maar over een paar weekjes ben ik weer aan de beurt en zullen we het zien.

Je verloskundige zal je op tijd een doorverwijzing geven voor de test in het ziekenhuis.

Je kunt niet echt ergens oppassen.. Ja ga niet te los op koolhydraten of eten, eet gezond en zorg dat je in beweging bent.

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Bij de eerste had ik zwangerschapsdiabetes en bij de tweede helaas ook weer. Stom genoeg deden ze de test niet eerder dan week 26. Maar ik had zelf een meter ondertussen dus heb het zelf in de gaten gehouden. Ik neem aan dat jij ook een meter hebt aangezien je glucose hebt gespoten.

Ben nu zwanger van de derde en hou het opnieuw in de gaten. Ik moet nu wel rond week 16 een dagcurve prikken. Ben ondertussen wel 45kg lichter dus ik hoop het nu niet te krijgen. Maar dat is helaas geen garantie.

5. SabjeSab

SabjeSab Lid

27 nov 2018
    22
    17
    3
    Vrouw
    Dan ga ik ieder geval aandringen op een vroege test. Ben al begonnen met op mijn eten te passen. Is wel erg moeilijk aangezien ik een behoorlijke zoetekauw ben.

Ik heb inderdaad ook een meter in huis, wel goed verstopt. Heb daar sinds de vorige zwangerschap niets meer mee gedaan. Zal hem binnenkort wel weer moeten afstoffen ben ik bang. Hoop stiekem toch dat ik het niet weer krijg

6. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik heb eerste gehad, en nu niet :eek::eek::D
    Heb t 2x laten testen; met 22 weken en 28 weken. Gek genoeg gaf Mn oude meter van 3 jaar geleden wel af en yoe hoge waarden aan, maar de Ogtt / bloedprikken niet.. dus tja!
    Morgen weer groei echo dus ben benieuwd.

Denk dat je nu nog niet veel kan doen. Te vroeg testen heeft geen zin ook: de hormonen moeten wel dusdanig zijn dat ze überhaupt invloed uitoefenen op je vermogen tot insuline afbraak.

7. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Enige wat je nu kunt doen is opletten met eten, niet teveel koolhydraten etc.

Deze zwangerschap moest ik met 16 en 24 weken een test doen. Had echt verwacht het weer te hebben maar bleek niet zo te zijn. Dus je weet het nooit!

Deel Deze Pagina