Ik word er helemaal gestoord en verdrietig van!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debby18, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Mijn dochter is ook zo'n lekkere pretletter in bed.
    Hele verhalen tegen haar knuffels, drumconcerten met haar rammel-Nijntje tegen de spijlen van het ledikant en ze beweegt het hele bed door.
    Maar zolang ze niet huilt, laat ik haar lekker in bedje liggen, ze gaat vanzelf wel slapen. Ik leg haar wel pas op bed als ik zie dat ze moe is, ze slaapt niet op vaste tijden.
    En ook al slaapt ze niet, ze rust toch wel uit. Een slaapkamertje is natuurlijk wel een heel prikkelarme omgeving.
    Slapen kan je zowiezo niet afdwingen.

Wat hiervoor ook al gezegd is, een slaapzak met mouwen. Ideaal, want ik was steeds bang dat ze met haar hoofd onder het dekentje terecht zou komen. Met de slaapzak ben ik veel geruster.

Nu ze ouder is, is het bed wel steeds meer een slaapplek aan het worden in plaats van een speelplek.
    Succes met je kleintje!

2. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Nou ik vind dit heel herkenbaar hoor. Volgens mij is het wel een fase. Ze krijgen door zo rond de 10 maanden dat ze je naar boven kunnen krijgen en zelf kunnen bepalen of ze gaan slapen of niet. Hier ging dat net zo. Wat wij wel eens hebben gedaan is haar uit bed gehaald, met speelgoed in de kamer gezet (met de rug naar ons toe) en haar verder genegeerd. Dan vond ze het eerst grappig, maar ging op den duur steeds meer achterom kijken en de aandacht trekken. Tot ze op den duur ging huilen omdat ze het beu was en naar bed wilde. Dan legden we haar terug en dan sliep ze zo. Wat we ook hebben gedaan is gewoon laten spelen. Dat werkt uiteindelijk nog het beste. Ik dacht altijd maar zo: ik kan je niet dwingen om te gaan slapen, maar ik kan je wel dwingen om in je bed te liggen. Als ouders bepaal je wanneer het bedtijd is, maar je kindje zal zelf bepalen wanneer het moe genoeg is om te gaan slapen. Niet alle kindjes hebben nou eenmaal evenveel slaap nodig. Mijn dochter slaapt tegenwoordig soms helemaal niet op een dag of hooguit een uurtje. Zolang ze niet vervelend is, vind ik dat prima.

3. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi Debby,

Hier precies hetzelfde hoor! Sarah kan uren spelen in bed totdat ze het zat is en gaat huilen.

Na maanden tobben ben ik naar de huisarts geweest en kreeg ik een hoestdrank mee waar een slaapverwekkend middel in zit (totaal onschadelijk). Zij vertelde dat het voor kinderen op een gegeven moment gewoon een patroon is dat ze steeds wakker worden. Als je dat middel een paar dagen geeft heb je kans dat je kindje weer 'went' aan gewoon slapen.

Het heeft hier goed geholpen, Sarah is nog steeds regelmatig aan het spelen in bed maar het is niet meer zo dat ik er 100 keer uit moet.

Deel Deze Pagina