Luuk is nu al weken onrustig tijdens het voeden maar het was nog wel acceptabel. De laatste 3 weken is hij stierlijk vervelend aan de borst en ik sta op het punt ermee te stoppen. Het roept bij mij nu best veel stress op en dat is het me niet waard. Hij wil rechts bijna nooit drinken. Oke, kan met tandjes te maken hebben of met andere dingen. Aan die kant loopt de voeding ook flink terug. Links lijkt dit op te vangen en met een kolfbeurt krijg ik meestal tussen de 100cc en 180cc. Ik kolf alleen nog maar op het werk, ik heb in het begin een maandje of 2 100% moeten kolven. Ik wil daarom nu niet weer 100% gaan kolven. Drinkt hij wel dan is hij steeds om zich heen aan het kijken, ook al is er niks. Ik trek me, als het kan, boven terug op ons bed, niemand erbij, geen tv o.i.d. aan dus rust. Soms drinkt hij goed maar meestal 2 slokken, omdraaien, draai ik hem naar de borst, 2 slokken en omdraaien en zo gaat dat rustig 20 minuten door. Vaak drinkt hij daardoor niet genoeg, ik krijg blaasjes door het verkeerd zuigen en hij wordt pissig als de tsr te lang wegblijft. Dan mept hij me in mijn gezicht als hij drinkt, krabt tot bloedens toe mijn borsten kapot (ook als de nagels kort zijn) en knijpt me. Ik geef hem een speeltje en probeer hem af te lijden en vervolgens mept hij me met het speeltje. Ik raak zo gefrustreerd tijdens het voeden en begin het zat te worden. Een fles erin mikken is dan net zo makkelijk toch? Hij heeft nu 9 maanden volledige bv gehad en ik zit erover te denken om de voedingen overdag te vervangen en alleen de ochtenden en avonden nog bv te geven. Of is dit een fase en kan iemand me verzekeren dat dit over gaat? Ik weet trouwens dat hij het voelt als ik me druk maak en daardoor onrustiger kan worden maar ik probeer me vantevoren goed te ontspannen en een rustige plek te zoeken. Oftewel..... help! Ooh en nog een aanvulling, hij slaapt bijna niet meer door. Vanaf 6 weken heeft hij door geslapen en de laatste 2 weken komt hij regelmatig 's nachts weer.
Beste Dees, wat lastig voor je, zeg! En wat goed dat je het hier opschrijft. Helaas kan ik je geen advies zo geven. Ik heb wel eens iets op internet gelezen over kindjes die zo extreem afgeleid zijn. Maar ik kon het net niet voor je vinden Hopelijk helpt iemand anders je met wat zinnige adviezen! Probeer het anders eens op www.borstvoedingsforum.nl; daar zitten ook LK-en mee te lezen en te reageren. Sterkte!
Hoi Dees, het is heel herkenbaar. Rond die tijd had mijn zoontje het ook. Snel afgeleid e.d. Alleen dat krabben enzo herken ik niet. Rond die tijd sliep mijn zoontje ook echt niet door, dat is echt een fase. Mijn Jelte ging dat weer doen rond 11 maand. Ze hebben rond de 9 maanden erg last van verlatingsangst en beseffen dat mama-kindje geen eenheid is maar 2 aparte individuen. Als het niet meer te doen is, kan je de voedingen overdag vervangen door yoghurt en water, en 's morgens en s' avonds de borst aanhouden. Je productie is nu bijna stabiel. Heb je je cyclus alweer terug?
Nee geen cyclus maar ik heb pco en endometriose dus wie weet blijft het nog wel even weg. Hm, dus het kan een fase zijn. Eerlijk gezegd hoopte ik hier wel op want ik wil eigenlijk niet opgeven. Alleen is het af en toe gewoon een gevecht tussen ons en als ik dan de boel weer inpak is hij nijdig en trekt aan mijn shirt. Een manneke met pit zei de kraam destijds, nou en dat is hij Overdag yoghurt en water? Geen kv/fv bedoel je? Zit er in yoghurt en water voldoende dan? Hij krijgt nu af en toe een paar hapjes magere yoghurt voor het 'lekkere' maar ik geef geen echte toetjes o.i.d.
Meis wat herkenbaar allemaal. Marijn heeft dit ook gehad. Probeer de tips van Jingels eens. Stoppen kan altijd nog, weer opnieuw opbouwen is super moeilijk.
Wat vervelend, ik kan me best inbeelden dat dit je onzeker maakt! Ik kan er wel van meespreken, Louiza heeft ook haar kuren en ook periodes (sinds enkele weken) dat ze erg slecht drinkt aan de borst. En nu komt ze sinds een goeie maand ook vaker 's nachts. Ze kan zich ook kwaad maken als de melk niet snel genoeg komt voor de tsr en laat dan steeds na enkele slokken de tepel hard los en overstrekt zich dan met hoofdje naar achter om dan terug te komen happen en opnieuw te lossen Heb er erg pijnlijke tepels aan overgehouden. Persoonlijk denk ik wel dat het een fase is, enkele maanden geleden heeft ze ook momenten gehad dat ze slecht en minder dronk, maar dat is dan na een tijdje voorbijgegaan. Heb geen idee hoe het komt of waar het aan ligt...
Hoeveel drinkt hij normaal gesproken nog over dag, 2-3x? Dan kan je ander drinken geven, bijv, water of karnemelk. Als je zoontje 's avonds en 's ochtends goed drinkt, dan komt hij wel aan de 400-500 ml BV en dat is genoeg op die leeftijd. Toetjes geven doe/deed ik ook nooit. Yoghurt is bij ons echt een tussendoortje. Rond de 9 maanden kan je productie idd wat teruglopen door de toenemende bijvoeding, dat is niet ongewoon.
Luuk heeft ook een periode gehad dat hij slechter dronk maar dat was niet zo extreem als nu. Dat krabben en knijpen doet hij nu een tijdje maar het is vervelend want ik moet steeds mijn hoofd wegdraaien. Hij heeft trouwens vanavond een stuk beter gedronken. Het was nog niet je van het maar iets beter. Dat brengt dan weer even wat rust. Klaar voor de volgende strijd
Nou euhm, dat zijn dan regelweken want hij zit al weken op zo'n 5 voedingen per dag. Nu hij ook 's nachts weer komt haalt hij vaak de 6 wel.
Strijd is nooit leuk,maarja... Ik denk dat het een fase is, maarja wat is wijsheid. Voorlopig zit je al mooi op 9 Maand, da's bijna een jaar {|=
Hm, hij heeft vandaag aan de rechterborst bijna niet gedronken. Hij wil niet liggend en niet zittend drinken aan die kant of maar een paar slokjes. Vanmorgen met de eerste voeding wel maar daarna was het weer rommelen. Die borst doet nu zeer, steeds steken erin. Hij voelt ook gewoon leeg aan. Ik kolf hem straks even leeg maar waar kunnen die steken van komen? Ze doen echt best zeer......
Oei, is het dan geen spruw? Heb je al binnen in zijn mond gekeken? Spruw kan trouwens ook onzichtbaar zijn..... Misschien tijd om een LK in te schakelen?
Ik heb geen steken in de tepel maar in de borst, vlakbij mijn oksel. Spruw heb ik 1x gehad en dat voelde heel anders. Hij heeft geen plekjes, daar controleer ik regelmatig op. Net gekolfd en het liep voor geen meter. Op een gegeven moment voelde ik iets gaan leek het en de melk begon meer te lopen. Toch nog 80cc gekolfd uiteindelijk.
Het gaat ietsje beter met drinken maar nog niet wat het moet zijn. Hij blijft rechts vaak weigeren. Ik kolf de borst nu elke avond leeg en de steken zijn wat minder geworden. Ik voel verder geen knobbels of bultjes o.i.d dus ik kijk het nog even aan.
Deesje, misschien begint er toch stiekem een kleine ontsteking in je borst? Ik weet nog de eerste dagen dat ik een poging deed met Lune tot bv geven en ze ook absoluut niet wou drinken uit 1 borst, zat ook een ontsteking. En Luuk, snel weer lekker rustig bij mama gaan drinken hoor! Boef!