Minder voeding door ontsteking

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door eekhoorn, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb een zoon van ruim vier maanden en ik geef volledige borstvoeding.
    Helaas heb ik op dit moment een slijmbeurs ontsteking. Dat betekent veel pijn en een paar nachten niet kunnen slapen. Ik hoop dat de pijnstillers nu hun werk gaan doen.
    Ik krijg echter sterk het idee dat mijn voeding hierdoor enorm is terug gelopen. Zoon is niet meer tevreden, en met kolven krijg ik er met veel moeite iets uit, maar niet genoeg voor een voeding. Om zoon tevreden te houden, geven we nu naast aanleggen, ook flesjes met mijn voorraadje gekolfde melk uit de diepvries. Maar dat gaat er nu wel rap door heen. Wat kan ik doen?

Groetjes

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hoe is het nu? Door pijn kan je toeschietreflex geremd worden, wat je direct terug gekoppeld kunt krijgen van je kindje inderdaad. Probeer een warmtecompres voor het voeden of kolven aan te leggen: vul een wegwerpluier met lekker handwarm water en vorm dit om de te voeden borst: door de isolerende werking van de luier blijft de warmte echt tien tot vijftien minuten op de zelfde plaats, dat kan heel erg helpen bij het toeschieten.
    Welke kolf heb je? Wil je kolvend je productie iets aanzetten, dan is dubbelzijdig kolven misschien een week een optie. Ook kun je volgens een schema gaan kolven waar je steeds wisselt van borst, zodat beide borsten 3 keer aan de beurt zijn geweest tijdens 1 kolfsessie. Door steeds te stoppen en te wisselen geef je je lichaam het signaal net iets meer te gaan maken.

Succes!

3. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

dank voor je reactie. ik heb bijna twee weken mijn zoon om de twee uur aangelegd, of gekolfd, en nu lijkt de productie weer oke te zijn. wellicht dat in deze periode ook wat regeldagen zaten. het was even een klus, maar heel opgelucht dat het nu weer goed loopt.

bedankt voor je advies, daar heb ik echt wat aan gehad.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Fijn, kun je weer voort!

Deel Deze Pagina