@ Voetstap, jazeker ik weet het resultaat. Ik wist helemaal niet dat jij ook bloed(stolsels) hebt verloren. @ Ladylola, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Dat na zo'n lange tijd. Het is jullie van harte gegund. Wat een onzekerheid zeg, waar je nu in zit. Ik herken het, want de dingen die je noemt voel ik ook zo. Ik had het gevoel dat mijn borsten groter en gevoeliger waren. Als ik heel eerlijk mag zijn voel ik me nu niet zwanger. En toch hebben we dinsdag dat kloppende hartje gezien! Ben zo bang dat ie alsnog gestopt is. Eigenlijk wil ik helemaal niet zo denken, maar het maakt je zo onzeker. Als je niks voelt is het niet goed, maar als je teveel voelt is het ook niet goed. Als ik jou was zou ik de vk bellen met de vraag of je afspraak eerder mag. Ik moet eigenlijk een afspraak maken straks telefonisch voor over 2,5 week, maar dat duurt mij ook veel te lang. Zit ik al die tijd in onzekerheid. Hoop dat ik eerder mag. veel sterkte. En laten we allebei nu maar gewoon zorgen dat er levende en gezonde babytjes komen in november, goed? Het moet gewoon idd. Ik weet ook niet goed hoe het nu verder moet als dit ook nog eens mis zou gaan....
Ik denk ook, als je een verleden hebt, het je nog onzekerder maakt! En onzekerheid is ook nog is een slechte raadgever, alswel angst! Nou jij moet in november een wolk van een baby baren! En ik kan me je gevoel helemaal inleven. Je wil zekerheid. Maar het naarste is zekerheid hebben we nooit. Maar wat zijn die kindjes gewenst! Ik werk in jeugdzorg en dan denk je echt waarom krijgt iedere junk, beperkte, misbruiker en mishandelaar kinderen ten overvloed. Maar goed wij zijn ook aan de beurt meid! Bedankt voor je steunende reactie. We wachten maar vol spanning af. Ik ga de gyn maandag bellen, dat ik me echt zorgen maak en mezelf mentaal opvreet. Hopelijk mag ik dan bijv vrijdag al. Jij ook sterkte!
Hoi Ladylola, goed dat je maandag gaat bellen. Hopelijk kun je dan toch snel terecht. Het is vreselijk oneerlijk verdeeld in de wereld inderdaad. Ik kan het niet begrijpen. Het MOET gewoon goed gaan. Ik heb voor elkaar gekregen dat ik komende dinsdag een afspraak heb. Dus ben heel benieuwd. Ga wel drie dagen in spanning zitten, tot de echo. Ben er continu mee bezig... Sterkte!
Yup en zojuist in verhouding wel meer Ik snap er niks meer van. Ik denk dat het einde in zicht komt. Terwijl nou net me boobs weer gevoeliger worden. Ik ben al uitgegaan van het einde, hoopte dat er nog een wonder kon gebeuren. Die afspraak moet nu echt komende week, want ik ga niet tot 28 maart wachten. Fijn dat jij dinsdag wel kan, maar idd je vreet jezelf echt op. Ik heb nu me handen vol aan me neefje en nicht, die hier het weekend logeren. Dus heb geen eens tijd om ellendig te zijn, of te piekeren. Dat scheelt dan wel weer. Jij ook succes met het zoeken van afleiding. Sterkte!
Jel je slikt toch bloedverdunners zodat het bloed niet kan stollen? Kan zijn dat daardoor de boel veel beter doorbloed is en je een hoger bloedingsrisico hebt. Dinsdag heb je dus weer een echo? Pff, ik hoop op een mooi beebje voor je.. deze moet blijven zitten!!
@ Ladylola, wat klote zeg! Ik hoop echt dat het meevalt en je gewoon een kloppend hartje in je buik hebt. Veel succes met je nichtje en neefje. Misschien wel even goed inderdaad, die afleiding. @ Babyengel, nee ik slik nog geen bloedverdunners. Dat moet pas vanaf 12 weken zwangerschap. Ik heb begrepen dat het dan om aspirine Ascal gaat. Dinsdag heb ik er een gesprek over in het zkh, samen met een echo. Dus ben benieuwd wat ze er verder over zeggen. Ik word zo gek van onzekerheid. Maar vanmiddag haalden we konijnenvoer en toen ik de autodeur open deed zodat mijn man de zak er uit kon halen, ging ik bijna over mijn nek van die geur. Dus misschien toch een zw-kwaaltje. Hoop het zo. Af en toe voel ik mijn buik wel, dus hopelijk toch de groei van de baarmoeder incl. baby met kloppend hartje. Echt slopend, deze weken, bah!
Hey jel, Hoe is het met jou? Het weekend doorgekomen? Waarom moet jij eigenlijk bloedverdunners uiteindelijk? Hier na zaterdag geen bloeding meer. Wel sinds vandaag misselijk en weer werking in mijn buik. Geen krampen. Als ik dit serieus neem, dan ben ik gewoon nog zwanger. Echt zo verwarrend dit. Dan twijfel ik weer of ik de gyn moet bellen of ik eerder kan komen.
Ik heb vorige week ook super positief getest.....maar vandaag helaas bloedverlies. En gewoon de pijntjes erbij die bij een ongesteldheid horen, hadden jullie die ook?? (in onderrug en buik??) We waren zoooo blij weer een lichtpuntje te hebben.......maar zal helaas wel niets zijn nu. Heb ook nog geen ervaringen met miskramen en wist ook helemaal niet dat er toch nog zo veel mensen bloedverloren tijdens de zwangerschap. Wat goed dat jullie baby er nog zit!!!!!
@ Ladylola, wat 'fijn' dat je je misselijk voelt, dat kan iig een kwaaltje zijn. Kan me je twijfel voorstellen. Je kunt ook bellen en even overleggen. Wie weet zeggen ze zelf wel dat je al eerder mag komen. Ik ben weer helemaal bloedvrij gelukkig. Tis helemaal over. Het is al bijna morgen, dan weten we meer... Ik moet bloedverdunners slikken omdat onze *dochter overleden is aan een placenta-infarct. Om dit te voorkomen in deze zwangerschap, hoef ik alleen maar heel 'simpel' bloedverdunners te slikken, zodat de placenta goed doorbloed word en de kans op een infarct minder word. @ 2kidsmum, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb je verhaal gelezen, vind het zo erg wat je zoontje overkomen is. Het bloedverlies wil helemaal niet zeggen dat je een miskraam krijgt. En de 'menstruatiepijntjes' kunnen ook komen van de groei van de baarmoeder. Niet gelijk van het ergste uitgaan... Bij mij is er na bloedverlies ook niets aan de hand en ik ben kennelijk op en top zwanger. De moed niet opgeven hoor. Hoelang ben je nu ongeveer zwanger? Sterkte, hopelijk is het iets onschuldigs. Waarom bel je niet even je vk of gyn of je een echo mag? Liefs Jel
@ Jel. Ik zit nu op zo`n 6 weken. Vanmiddag dacht ik meteen dat is foute boel, totdat ik jullie verhalen las.....dan krijg je toch weer een klein sprankje hoop....maar aan de andere kant durf je ook geen valse hoop meer te hebben. Opzich heeft het bloeden niet heel heftig doorgezet, maar de ongi pijntjes blijven....heel raar. Toch maar weer afwachten. Ja, wij hebben ook het nodige meegemaakt maar jullie ook zo te lezen.....aan de ene kant fijn dat je niet de enige op de wereld bent e aan de andere kant wil je dat NIEMAND dat moet meemaken. Dus tijd voor wat geluk vind je niet!!!
Hoi kids2mum, hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat het bloeden nu gestopt is. Ik ervaar hetzelfde als jou. Fijn om in gesprek te zijn met anderen die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt, maar eigenlijk hoort het niet.... Niemand hoort haar kindje te verliezen. Ik ben weer terug van de gyn. We hadden vanmorgen weer een echo. En alles zag er goed uit. Een stevig kloppend hartje en het vruchtje is nu 7 mm. Ik begin steeds meer vertrouwen te krijgen en deze zwangerschap voelt goed.
Gefeliciteerd meid! Een goede echo is toch een hele geruststelling keer op keer he? Ik duim dat het een plakbeeb is hoor!
Wat heerlijk om weer een goede echo te hebben gehad!! Geeft toch weer wat rust denk ik. Helemaal Super!!! Beetje proberen ervan te gaan genieten wat niet mee zal vallen denk ik gezien de geschiedenis.....dan blijft het spannend totdat je je kindje in je armen hebt. Wij hebben dat na de geboorte.....als het gaat slapen.....kan ook nog niet tegen slapende babys. Hopelijk wordt dat nog wat beter in de toekomst. Heb niet meer van die bloedingen zoals gister. Af en toe een beetje.Red het ook met een inlegkruisje. Maar de ongesteldheidspijntjes blijven eigenlijk wel aanwezig. Dus er spookt vanalles door mn hoofd. Hoever ben jij nu? Hebben jullie ook al een levendkindje? Wij hebben gelukkig nog een dochtertje van bijna 3 en die sleept ons er ook erg doorheen. Maar het is zeker fijn om te praten met andere die hetzelfde hebben meegemaakt. Dan heb je dezelfde angsten en onzekerheden die voor andere niet te bgrijpen zijn.
@ Zomer, dankjewel. We zijn zeker gerustgesteld en ik durf nu ook eindelijk wel te zeggen dat deze zwangerschap goed voelt. Bij de vorige zwangerschap had ik een slecht gevoel en dat gevoel klopte, want het bleek een leeg vruchtzakje te zijn. Ik hoop dat jij ook snel komt met goed nieuws. @ 2kidsmum, dus het is nog spannend bij jou... maar misschien dus wel gewoon de groei van de baarmoeder. Hoe was dat bij de andere zwangerschappen? Ik ben donderdag 7 weken... Gaat snel ineens. Onze *dochter was ook ons eerste kindje, dus extra pijnlijk allemaal. Ik hoor het wel vaker idd dat een ander kind je er vaak doorheen sleept. Dat had ik niet. Heb ook vaak gedacht: waar leef ik nog voor? Waar doen we het allemaal voor. Het was één grote hel vorig jaar. Maar gelukkig ben ik nu weer zwanger en hoop ik er het beste van. Ik kan me je angst zo goed voorstellen dat je angst hebt voor slapende baby's. Vreselijk.... Dat heeft er flink ingehakt bij jullie. Ik hoop dat het allemaal goed zit in je buik. Sterkte!
Wat een heftig verhaal weer! Het is idd fijn om hier toch vrouwen te vinden, die zich in dezelfde positie bevinden. Alhoewel ik geen kind heb verloren, dus daar kan ik niet over mee praten. Fijn te lezen dat je een geweldige echo heb gehad! Heerlijk! Fijn dat het ook goed voelt. Maar bloedverdunners dus, pff heftig dat zoiets kleins zoveel impact kan hebben. Ben blii dat ze het voor je ontdekt hebben en ze je nu kunnen helpen. 2kids ik had ook wat jij hebt. Ik kan je helaas nog niks vertellen wat garantie geeft. Hierzo sinds zaterdag niks meer, maar zonet weer iets van roze afscheiding. Ik bel morgen de gyn alsnog, want ik was net weer op miin wolkje gestapt en raak nu emotioneel in de war.
@Jel Wat fijn dat je er goed gevoel bij hebt meid! Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik last van bloedverlies, helemaal onverwachts want je gaat er niet van uit dat het bij jou gebeurd. Naar het ziekenhuis gegaan en toen werd er gezegt n.a.v de echo dat alles wel goed zat. Ik zei nog tegen mijn vriend die helemaal blij was van het gaat echt mis. Bij alle 3 de andere zwangerschappen had ik dat gevoel ook.
@Jel lekker genieten meid, dat heb je verdiend. Heb bij mijn eerste zwangerschap in week 6 ook best veel rood bloed verloren en hebben nu een gezonde zoon. Nu heb ik weer bloedverlies maar ben nog maar pril zwanger. Maandag positief getest heb nu 3 dagen bloedverlies gehad en nu word stuk minder alleen met afvegen nog. Hoop dat het goed gaat!
hoi jel . wat fijn dat het zo goed met je gaat ! ik zat niet je start mailtje te lezen maarre ditto hier hoor ........ mees* , juultje en nu toch ook een miskraam met 5 weken baaaaaaalen . maar je geeft me hoop liefs edith