Wat maximaal betalen voor reparatie

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    We hebben een probleem met onze vaatwasser door de lekkage die we gisteren hebben gehad.
    Ik vermoed dat ie kortsluiting heeft gemaakt.
    Morgen komt er iemand naar kijken.

De vaatwasser is van het merk Whirlpool, is 5 á 6 jaar oud en is redelijk uitgebreid qua programma's.
    Hij werkt prima en we hebben er nooit problemen mee gehad.

Wat zouden jullie maximaal uitgeven aan reparatie zodat ie het weer prima doet?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    200 euro

Boven dat bedrag zou ik voor een nieuwe gaan.

3. kili

kili Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad een paar maanden geleden en het was duurder qua materialen ed en werkloon dan een nieuwe. Uiteindelijk hebben wij nu een nieuwe vaatwasser...
    (vanuit de reperateur wel een goede korting gekregen omdat de vaatwasser ook maar 6 jr was, is wel erg kort)

Succes !

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Alleen aan voorrijkosten betaal je je denk ik al scheel
    Voor een paar honderd heb je een gloednieuwe

Denk dat de voorrijkosten al €100 of meer zijn, persoonlijk had ik ze dan niet laten komen en gewoon op voorhand al een nieuwe gekocht. Als je de voorrijkosten + reparatiekosten bij elkaar optelt heb je al een halve nieuwe vaatwasser

5. SeaShell

Vanaf €300 heb je al een gloednieuwe whirpool vaatwasser trouwens

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Klopt voor 300 euro heb je een nieuwe.
    Maar de nieuwe die ik dan zou willen kost minimaal 600 euro, en moet geplaatst worden., wij kunnen dat helaas niet zelf.

Er komt morgen overigens een beun langs (die voor een reparatie bedrijf werkt) dus dat valt qua kosten weer mee.

7. SeaShell

Je moet ook kijken naar de dagwaarde vd vaatwasser
    Hij is eigelijk al zo goed als afgeschreven

Ik zou qua reparatie sowieso niet boven de dagwaarde gaan zitten

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dit ben ik niet met je eens.
    Je moet kijken wat je kunt missen en wat het gaat kosten. En dan uiteindelijk een afweging maken of dat het waard is.
    Dit is erg persoonlijk en hangt ook af van de financiele situatie waar je op dat moment in zit. Heb je geld genoeg, dan ga je voor een nieuwe. Maar als je weinig te besteden hebt kan het handiger zijn om hem eerst te laten maken zodat je kunt gaan sparen voor een nieuwe op den duur.
    Natuurlijk ga geen 500 euro betalen voor een reparatie terwijl een nieuwe 600 kost, maar mocht het minder dan 300 zijn, dan zou je er over na kunnen denken. Een vaatwasser kan ongeveer 10 jaar mee, dus zou het naar mijn idee ook niet meer dan de helft mogen kosten in dit geval.;) (aangezien hij 5 jaar oud is.)

9. SeaShell

Maar ik bedenk me nu, het komt door waterschade/lekkage, dat kun je toch opgeven aan je verzekering :(

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wij hadden een Zanussi, was 250,- en hebben een nieuwe gekocht. Wel een Miele, dus was verl duurder, maar hebben nu iig 10 jaar garantie.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hij is gemaakt...de kosten waren maar 30 euro!
    Dus dat kon wel uit :D

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Kijk, echt super. Voor dit bedrag heb je hopelijk weer jaren plezier ervan, maar ook zou dat niet zo dat niet zo zijn, dan is het nog te overzien. ;)

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Voor dat bedrag zou ik inderdaad geen nieuwe kopen haha.

Deel Deze Pagina