Ik word er uit gewerkt (denk ik)

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lientje, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik baal als een stekker. Sinds ik zwanger ben heb ik het idee dat ik eruit word gewerkt op mijn werk. Ik word niet ontslagen ofzo, heb onbepaalde tijd, maar ze doen er alles aan om het mij niet naar de zin te maken. Ik werk er al 5 jaar en heb altijd goede beoordelingen gehad.

Een poosje geleden heb ik promotie gemaakt (vlak voor mijn zwangerschap), maar dan moest ik wel op een andere plaats gaan werken. Ik ben daarmee akkoord gegaan. De fout van mijn leven. Ik heb het helemaal niet naar mijn zin op mijn nieuwe plek. Nu ik terug wil naar mijn oude plek (dat is mogelijk) weigeren ze me die overstap, terwijl ze er wel personeelsadvertenties voor zetten.

Ik ben zo kwaad en teleurgesteld. Ik heb nu vakantie maar zodra ik aan werken denk kan ik wel in janken uitbarsten. Maar ja ontslag nemen gaat ook niet, we hebben mijn inkomen ook nodig, als we ons kindje een goede toekomst willen geven.

Ik solliciteer me een ongeluk, maar niemand moet me hebben omdat ik zwanger ben. T lijkt allemaal een beetje uitzichtloos.

2. Niet meer actief

Als jij zwart op wit hebt of mondeling hebt afgesproken dat je die stap terug kon zetten als jij dat wenste, dan kunnen ze dat toch niet weigeren. Tenzij de werkelijk functie niet meer als zodanig bestaat.

Kun je niet een stapje hoger een gesprek aanvragen?

3. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Nou, dat is ook lekker vervelend. Heb je voor je promotie nog de mogelijkheid besproken om eventueel terug te mogen naar je oude functie?
    Wat geven ze jou als reden aan dat je niet terug kan? HEb je ze al geconfronteerd met het feit dat er wel een vacature voor openstaat en dat je dan niet begrijpt dat jij die niet in zou kunnen vullen.
    Heeft het misschien iets te maken met het aantal uren wat je na je verlof zou willen werken?

En....blijven solliciteren hoor. Ik ben nu ook 22 1/2 week zwanger en heb vorige week een nieuwe baan aangeboden gekregen waar ik direct na mijn verlof ga starten. Dus het kan wel ;)

Succes!!

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nee er zijn geen afspraken gemaakt over teruggaan, omdat ik dit niet had verwacht. En ik heb het via een brief bij de directie aangekaart, maar ik kreeg van onze manager al gelijk te horen dat hij het weinig kans gaf. Waarom? Geen idee. Dus waarschijnlijk omdat ze geen werkende moeders willen (heeft iemand van de directie al eens gezegd). Aan mijn functioneren lijkt het in ieder geval niet te liggen.

Ik krijg nog een officieel antwoord op mijn brief, dus dat moet ik maar afwachten dan.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Duckie, hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen, een nieuwe baan op zulke lange termijn?

6. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Zie thread "dillemma, evt. andere baan " ;)

7. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    nou ik vind het wel flauw hoor.ik zou zeggenm geef niet op ooit moeten ze wel toegegven toch?

Deel Deze Pagina